Stowarzyszenie U.I.G.A. skupiające włoskich dziennikarzy motoryzacyjnych uznało, że tytuł Auto Europa 2019 należy się francuskiemu SUV-owi DS 7 Crossback. Włosi, wrażliwi na piękno, dali się uwieść nie tylko stylowi tego samochodu, ale też rozwiązaniom, jakie można w nim mieć.
DS 7 Crossback jest pierwszym modelem marki DS Automobiles opracowanym już pod niezależnym szyldem. Początkowo była to szlachetna linia modelowa marki Citroën, ale dość szybko zdecydowano się na wydzielenie DS Automobiles i stworzenie kolejnego brandu pod skrzydłami Grupy PSA. Na razie powstały dwa modele – omawiany DS 7 Crossback oraz zaprezentowany na początku bieżącego miesiąca w Paryżu DS 3 Crossback. I jak na ten mniejszy model przyjdzie nam jeszcze parę miesięcy zaczekać, tak DS 7 Crossback jest dostępny w sprzedaży, także w Polsce. Miałem okazję pojeździć nim w tym tygodniu przez parę dni, więc wkrótce podzielę się z Wami swoimi wrażeniami. A podejrzewam, że będą podobnie pozytywne, jak w przypadku jurorów Auto Europa 2019 ;-)
W drodze po tytuł Auto Europa 2019 DS 7 Crossback wyprzedził dwudziestu konkurentów. Nagrodę z rąk Mariny Terpolilli, prezeski U.I.G.A., odebrali Carlo Leoni, Dyrektor Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Grupy PSA we Włoszech oraz Giorgio Contu, Kierownik Komunikacji DS Automobiles we Włoszech.
Nagroda Auto Europa 2019 dla DS 7 Crossback jest nie tylko wyrazem zachwytu włoskich dziennikarzy motoryzacyjnych, ale i dużym zainteresowaniem tym autem wśród klientów. Chwalą oni doskonałe połączenie ekskluzywnego wzornictwa i najnowocześniejszych technologii. DS 7 Crossback trafił na włoski rynek w marcu bieżącego roku. Na rok 2019 przewidziana jest premiera (również handlowa) wersji E-Tense – hybrydowej odmiany zapewniającej niejako przy okazji napęd na cztery koła. A tego oczekuje część klientów. DS 7 Crossback E-Tense będzie łączyć 200-konny silnik benzynowy z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 110 KM. W efekcie hybryda osiągać będzie moc 310 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które za pomocą ośmiobiegowej skrzyni automatycznej trafią na cztery koła samochodu.
Auto będzie mogło jeździć również w trybie wyłącznie elektrycznym. Pokona w ten sposób do 50 km (zgodnie z WLTP) dzięki akumulatorom o pojemności 13,2 kWh. Może to wystarczyć do codziennych dojazdów z domu do pracy, czy jazdę autostradą z prędkością do 135 km/h. Jeśli stan energii w akumulatorach będzie niski, samochód uruchomi silnik termiczny (spalinowy).
DS 7 Crossback E-Tense będzie oczywiście potrafił odzyskiwać energię podczas hamowania i zwalniania, co pozwoli na bieżąco doładowywać akumulatory. Funkcja E-SAVE pozwala zaoszczędzić wystarczającą ilość energii do jazdy w trybie elektrycznym 100% przez 10 lub 20 kilometrów. Akumulator naładuje się w ciągu 2 godzin za pomocą dedykowanego gniazdka ściennego 32A i ładowarki 6,6 kW lub w ciągu 8 godzin z klasycznego gniazdka 8A.
DS 7 Crossback wprowadza markę na poziom nowej dynamiki, zdecydowanie podnosząc standardy komfortu i technologii. Model ten wszystkie cechy stylu i wyróżniające się cechy, na których projektanci DS opierali się od lat. DS 7 Crossback jako model nowej generacji zawiera wszystkie kody savoir-faire i stylistyczne charakterystyczne dla obecnej i przyszłej produkcji marki. Przód prezentuje rzeźbiarskie i zmysłowe kształty, łącząc cechy samochodu typu SUV przekazujące wrażenie siły i solidności.
DS 7 Crossback oferuje bardzo wysoki komfort i bezpieczeństwo dzięki kompletnemu wyposażeniu, które jest unikalne w tym segmencie. Możemy tu zaliczyć takie elementy, jak DS Connected Pilot, pierwszy krok w kierunku autonomicznej jazdy drugiego poziomu, DS Night Vision, czyli kamerę na podczerwień wykrywającą istoty żywe, czy DS Active Scan Suspension, zapewniające maksymalny komfort aktywne zawieszenie wspomagane kamerą analizującą stan nawierzchni.
Czy w tej sytuacji może dziwić fakt przyznania temu modelowi tytułu Auto Europa 2019?
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: DS Automobiles
Najnowsze komentarze