Podczas szczytu „New Energy Summit. E-TENSE Era” zorganizowanego w ramach wydarzeń poprzedzających otwarcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, firma DS Automobiles rozpoczęła przyjmowanie zamówień od klientów na modele DS 3 CROSSBACK E-TENSE i DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 we Francji.

DS Automobiles jest pierwszym producentem samochodów klasy premium oferującym w 100% elektryczny SUV z segmentu B oraz SUV klasy premium z napędem hybrydowym plug-in o zasięgu 50 km na napędzie elektrycznym (w cyklu WLTP).

W ramach działań na rzecz transformacji energetycznej, firma DS Automobiles zorganizowała wydarzenie pod hasłem „New Energy Summit. E-TENSE Era”. Spotkanie prowadzone przez Yves’a Bonnefonta, dyrektora generalnego marki oraz Jean-Érica Vergne’a, mistrza Formuły E i ambasadora E-TENSE z udziałem zaproszonych ekspertów w dziedzinie e-mobilności miało na celu podjęcie dyskusji na tematy związane z rozwojem zrównoważonego transportu i zaangażowanie uczestników w działania w tym obszarze.

2019 rok pod znakiem E-TENSE

Wydarzenie „New Energy Summit. E-TENSE Era” zostało zorganizowane w przeddzień Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w wyjątkowej scenerii DS Store w Genewie. Szczyt stał się dla uczestniczących w nim osób, wśród których znaleźli się m.in.: Yves Bonnefont, dyrektor generalny DS Automobiles, Jean-Éric Vergne, mistrz Formuły E i ambasador E-TENSE, Marco Piffaretti z Energie 360° oraz Ståle Frydenlund z norweskiego stowarzyszenia posiadaczy pojazdów elektrycznych, dogodną okazją do dyskusji nad rozwiązaniami związanymi z transformacją energetyczną i towarzyszącymi jej wyzwaniami.

E-TENSE świadczy o kompleksowym podejściu marki do transformacji energetycznej. Dzięki nowej, awangardowej strategii na rzecz elektryfikacji, wszystkie nowe modele marki dostępne są w wersji czysto elektrycznej lub hybrydowej plug-in, wraz z pakietami dedykowanych usług.

Jean-Éric Vergne przedstawił swój „Manifest na rzecz nowych źródeł napędu”. Ambasador E-TENSE z ramienia DS Automobiles i mistrz Formuły E, zasiadający za kierownicą bolidu DS E-TENSE FE19 daje wyraz swojego zaangażowania na rzecz zrównoważonego rozwoju i bierze udział wspólnie z DS Automobiles w projekcie E-TENSE.

Marka DS, zachęcona pasmem zwycięstw w Formule E, rozpoczęła w Genewie sprzedaż gamy E-TENSE (na rynku francuskim). Model DS 3 CROSSBACK E-TENSE to pierwszy w 100% elektryczny SUV klasy premium z segmentu B o zasięgu 320 km, natomiast DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 jest pierwszym SUV-em klasy premium w wersji hybrydowej plug-in o zasięgu 50 km na napędzie elektrycznym (w cyklu WLTP), rozwijającym moc 300 koni mechanicznych i posiadającym napęd na cztery koła.

„Marka DS Automobiles to połączenie luksusu i najbardziej zaawansowanej technologii. W 2019 roku wprowadzimy na rynek gamę E-TENSE i rozpoczniemy sprzedaż dwóch modeli, które reprezentują światowe premiery w swoich segmentach. E-TENSE stanowi odpowiedź na potrzeby w zakresie transformacji energetycznej i wyznacza nowe standardy przyjemności z jazdy. Podjęliśmy decyzję o elektryfikacji całej gamy naszych pojazdów. Począwszy od tego roku każdy model DS Automobiles będzie oferowany również w wersji elektrycznej E-TENSE lub hybrydowej plug-in, która będzie wykorzystywała energię w najbardziej wydajny sposób, dzięki systemowi odzyskiwania energii podczas hamowania. E-TENSE to kompleksowe rozwiązanie w zakresie mobilności, które uwzględnia przyszłe przepisy. Modele DS 3 CROSSBACK E-TENSE i DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 są ucieleśnieniem naszej strategii elektryfikacji, której wyróżnikami są niemający sobie równych styl i komfort – Yves Bonnefont, dyrektor generalny DS Automobiles

„Trwa proces transformacji energetycznej. DS Automobiles jest na tym polu pionierem jako producent startujący od 2015 roku w Formule E. Oznacza to również bezpośrednie korzyści dla programu E-TENSE. Jestem dumny z faktu, że mogę uczestniczyć w tym projekcie związanym z transformacją energetyczną, działając w imieniu marki, która równie mocno angażuje się w badania w obszarze wydajności i efektywności” – Jean-Éric Vergne, ambasador E-TENSE, mistrz Formuły E i kierowca DS E-TENSE FE19

Pakiet usług dedykowanych E-TENSE

DS Automobiles oferuje pakiet usług opracowanych specjalnie dla kierowców elektrycznych modeli z gamy E-TENSE. Aplikacja MyDS umożliwia zaprogramowanie lub włączenie ładowania baterii DS 3 CROSSBACK E-TENSE i DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4, a także śledzenie na ekranie smartfonu stanu ich naładowania. Istnieje również możliwość zdalnego zaprogramowania wstępnego nagrzewania lub chłodzenia kabiny, poprzez ustawienie żądanej temperatury. Poza niewątpliwym komfortem, rozwiązanie takie przyczynia się również do zwiększenia zasięgu na napędzie elektrycznym o 3%.

Poza dostępem do usług oferowanych przez Free2Move, E-TENSE to również nowe możliwości dostępne bezpośrednio za pośrednictwem smartfona lub specjalnej karty Charge My DS Pass.

Charge My DS Pass zapewnia użytkownikowi znalezienie i dostęp do wybranej sieci punktów ładowania, odpowiadającej wymogom jego auta. Poza mapą, wyświetlana jest również krótka lista punktów ładowania pojazdów w zależności od odległości i aktualnie dostępnego zasięgu. Ponadto aplikacja działa na zasadzie nawigacji i może prowadzić kierowcę do wybranego przez niego punktu ładowania, wyświetlając wskazówki na ekranie smartfona lub samochodu. Od początku 2019 roku w całej Europie określono lokalizację 90 tysięcy punktów ładowania.

DS Trip Planner wybiera dla kierowcy najlepszą trasę w oparciu o analizę zasięgu samochodu i stylu jazdy. Użytkownik ma możliwość zaplanowania podróży, skorzystania z usługi nawigacji i ma pewność, że nie pominie stacji ładowania na trasie. DS Trip Planner pozwala kierowcy wybrać najlepszą trasę z odpowiednimi punktami ładowania i umożliwia oszacowanie czasu trwania podróży, z uwzględnieniem czasu ładowania.

Dzięki DS Mobility możliwe jest skorzystanie z oferty wynajmu innych modeli DS za pośrednictwem prostego i Free2Move Rent.

Pakiet usług E_TENSE stanowi uzupełnienie programu „Only You, l’expérience DS”, oferowanego wszystkim kierowcom samochodów marki DS.

DS 3 CROSSBACK E-TENSE – wyjątkowe, komfortowe wnętrze i dynamiczny, w 100% elektryczny napęd

DS 3 CROSSBACK E-TENSE to pierwszy na rynku w 100% elektryczny B-SUV klasy premium, sygnowany DS Automobiles, który w wyrafinowanym wnętrzu zapewnia użytkownikom rewelacyjne osiągi.

Układ napędowy DS 3 CROSSBACK E-TENSE składa się z elektrycznego silnika o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 260 Nm, w połączeniu z litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym o pojemności 50 kWh oraz układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu i hamowaniu. Zasięg w cyklu WLTP wynosi 320 km (430 km w cyklu NEDC). Rewelacyjne osiągi z przyspieszeniami od 0 do 50 km/h w zaledwie 3,3 sekund, zdecydowanie zwiększają przyjemność prowadzenia.

Dzięki wyjątkowo starannemu wytłumieniu hałasów toczenia i całkowitemu brakowi drgań silnika samochód wyznacza nowe standardy komfortu. Umieszczony centralnie pod podłogą kompaktowy akumulator oraz mniejsza o 50 kg masa w porównaniu do identycznie wyposażonego DS 3 CROSSBACK, poprawiły dodatkowo zachowanie modelu na drodze.

Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: ECO, który zapewnia największy zasięg, NORMAL oraz SPORT ze zwiększonym momentem obrotowym. W uzupełnieniu kierowca ma do wyboru dwa tryby odzyskiwania energii przejęte z Formuły E: NORMAL, który naśladuje hamowanie silnikiem spalinowym lub BRAKE, który powoduje opóźnienie ruchu 1,2 m/s2.

Możliwość wstępnego ogrzania kabiny i akumulatora przed ruszeniem w drogę oraz obecność wyjątkowo sprawnej pompy ciepła zapewniają maksymalny zasięg.

Szybkie ładowanie z terminala o mocy 100 kW pozwala odzyskiwać 9 km zasięgu na minutę i uzyskać 80% naładowania akumulatora w ciągu 30 minut. Na potrzeby domowego ładowania akumulatorów marka DS przygotowała stację DS Smart Wall box z dostępem do Internetu. Jej trójfazowa wersja umożliwia pełne naładowanie akumulatora w ciągu zaledwie pięciu godzin. W wersji jednofazowej pełne naładowanie akumulatora następuje po ośmiu godzinach. Oferta obejmuje ocenę instalacji elektrycznej klienta i doradztwo w celu wyboru najlepszego rozwiązania.

W 100% elektryczny DS 3 CROSSBACK E-TENSE wyróżnia się chromowanymi, wykończonymi matowo elementami ozdobnymi i napisem E-TENSE. Inny jest również kształt tylnego zderzaka Wersja jest również oferowana z 18-calowymi aluminiowymi obręczami kół KYOTO i nowym kolorem nadwozia Cristal Pearl.

Wraz z rozpoczęciem przyjmowania zamówień na DS 3 CROSSBACK E-TENSE, marka DS Automobiles zaprezentowała limitowaną edycję inauguracyjną DS 3 CROSSBACK E-TENSE La Première, z inspiracją RIVOLI Gris Galet i kierownicą obszytą jasną skórą, specjalnymi obudowami lusterek bocznych i ozdobnym motywem wykończenia dachu. Na edycję La Première można również składać zamówienia online wraz z nieodpłatną dostawą do domu DS Delivery Valet.

Całkowite koszty użytkowania DS 3 CROSSBACK E-TENSE, na przykładzie Francji, są porównywalne z kosztami użytkowania DS 3 CROSSBACK PureTech 130 KM z automatyczną skrzynią biegów i analogicznym wyposażeniem.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 – potężna hybryda DS Automobiles

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 należy do technologicznej awangardy. To pierwszy kompaktowy SUV klasy premium, który może pokonać dystans 50 km w cyklu WLTP w trybie w 100 % elektrycznym dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o mocy 13,2 kWh i systemowi odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania.

Łączna moc silnika benzynowego (200 KM) i dwóch silników elektrycznych z napędem 4×4 wynosi 300 KM, a moment obrotowy 450 Nm.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 ma charyzmatyczny styl, który podkreślają specyficzne dla tej wersji 19-calowe felgi London (w opcji) i nowy kolor nadwozia Cristal Pearl. Wyjątkowa dbałość o szczegóły znajduje wyraz między innymi w trójwymiarowym znaku „E” na dźwigni skrzyni biegów. Ten hybrydowy, doładowywany model jest również dostępny w nowej inspiracji wnętrza DS RIVOLI w szaroperłowej kolorystyce.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 wyróżnia się dostępnymi trybami jazdy. Tryb „ELECTRIC” umożliwia pokonanie dystansu 50 kilometrów w cyklu WLTP wyłącznie z napędem elektrycznym z prędkością do 135 km/h, bez emisji CO2. Jest to domyślny tryb przy ruszaniu z miejsca. Tryb „SPORT” stawia na całą dostępną moc i przyjemność prowadzenia. Tryb „HYBRYDOWY” automatycznie optymalizuje osiągi samochodu i zużycie paliwa. Emisja CO2 wynosi poniżej 49 g/km (WLTP) a średnie zużycie paliwa 2,2 l/100 km (w cyklu WLTP). Tryb „4WD” umożliwia jazdę z napędem na cztery koła.

DS 7 CROSSBACK 4×4 to owoc bogatego know-how z Funkcja „E-SAVE” pozwala kierowcy na doładowanie akumulatora podczas hamowania silnikiem termicznym i na uzyskanie odpowiedniego zapasu energii, aby pokonać wybrany odcinek trasy w trybie w 100% elektrycznym.

Dzięki doświadczeniu nabytemu w wyścigach Formuły E DS 7 CROSSBACK 4×4 E-TENSE może również odzyskiwać energię podczas zwalniania i hamowania dzięki funkcji „Brake” pozwalającej zwiększyć zasięg samochodu.

Na dużym dotykowym ekranie DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 jest wyświetlana mapa, która informuje kierowcę w czasie rzeczywistym o dystansie możliwym do pokonania w trybie elektrycznym oraz o rozmieszczeniu terminali ładowania.

Pełne naładowanie akumulatora trakcyjnego DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 ze stacji DS Wall box trwa jedynie 1 godzinę 45 minut.

 

 

źródło: DS Automobiles Polska

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

2
Dodaj komentarz

avatar
 
2 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
VernimRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

DS 3 Crossback e-tense podobnie jak i elektryczna wersja nowego Peugeota 208 to w końcu naprawdę pierwsze bardzo nowoczesne seryjne samochody elektryczne opracowane w koncernie PSA. Warto tu podkreślić, że koncern PSA pozytywnie zareagował na uwagi kierowane do niego przez zwolenników samochodów elektrycznych, którzy wskazywali na korzyści jakie wynikają z zastosowania do ładowania w warunkach domowych baterii trakcyjnej samochodu przy pomocy ładowarki zasilanej prądem trójfazowym o mocy 11 kW. Bowiem wcześniej jeszcze przed wystawieniem modeli seryjnych zapowiadano stosowanie jednofazowej ładowarki o mocy ok 7 kW, która nie byłaby jednak najlepszym rozwiązaniem dla domowych instalacji elektrycznych. Ciekawe natomiast jak będą kształtować… Czytaj więcej »

Vernim
Gość
Vernim

DS 7 nie jest pierwszym SUVem segmentu premium dostępnym jako hybryda plug-in. Wcześniej pojawiło się Volvo XC90 T8.
DS nie jest liderem na rynku aut zelektryfikowanych klasy premium. Na rynku europejskim samego tylko Modelu S Tesla sprzedała w 2018 roku prawie tyle sztuk co DS siódemek we wszystkich wersjach silnikowych. Do tego dochodzi Model X, po którego wyników sprzedaży zsumowaniu z Modelem S wychodzi większa sprzedaż niż DS-ów 7 i DS-ów 5 razem wziętych.