Fundacja Renault, która promuje integrację i zrównoważoną mobilność, intensyfikuje działania wspierające różnorodność społeczną i wyrównywanie szans poprzez nawiązanie współpracy ze stowarzyszeniem Led by HER (w tłumaczeniu: Kierowane przez NIĄ) promującym przedsiębiorczość kobiet.
Led By HER zostało założone przez Chiarę Condi w 2014 roku, aby promować większy udział kobiet w szeregach przedsiębiorców. Stowarzyszenie corocznie wspiera w realizacji projektów około trzydziestu kobiet, które doświadczyły przemocy. Dzięki mobilizacji ekosystemu przedsiębiorczości, szkół biznesu, przedsiębiorstw i 2.500 członków oraz 300 wolontariuszy we Francji, Led by HER daje kobietom możliwość odbudowy ich pozycji dzięki realizowanym przez nie projektom.
Fundacja Renault podpisała trzyletnią umowę partnerską z Led by HER i będzie wspierać finansowo stowarzyszenie na zasadach filantropii, przyczyniając się do rozwoju przedsiębiorczości wśród kobiet, a także:
– zorganizuje Dni Zaangażowania w Solidarność: dni poświęcone budowaniu zespołów pozwolą pracownikom dzielić się umiejętnościami zawodowymi z beneficjentkami stowarzyszenia. Program jest również odpowiedzią na wyrażona przez wielu pracowników chęć zaangażowania się w działania społeczne na zasadzie wolontariatu.
– będzie uczestniczyć w rozwoju FoundHERLab: za pośrednictwem platformy cyfrowej pracownicy, którzy chcą zaangażować się w mentoring, będą mogli nawiązać kontakty z kobietami-przedsiębiorcami.
– będzie uczestniczyć w hackathonach organizowanych przez Led By HER: podczas następnego maratonu programowania komputerowego pracownicy Groupe Renault, zwłaszcza specjaliści w dziedzinie metody agile, pomogą liderkom projektów zarządzać ich zespołami, aby mogły szybciej się rozwijać.
Chiara Condi, założycielka i prezes Led by HER: „Powołaniem Led by HER jest spełnienie potrzeb kobiet w zakresie pomocy w sytuacjach niebezpiecznych i niepewnych oraz wspieranie ich i udzielanie im wskazówek przy tworzeniu własnych start-upów. Dla naszych firm partnerskich, takich jak Grupa Renault, oferowanie pracownikom możliwości dzielenia się swoimi umiejętnościami poprzez program mentoringu lub bardziej sporadycznie podczas maratonów programistycznych jest dowodem ich zdolności do odgrywania ról poza murami firmy i wnoszenia wkładu do społeczeństwa, w którym równość nie jest już walką, lecz rzeczywistością”.
Oliver Faust, dyrektor ds. korporacyjnej odpowiedzialności społecznej i Fundacji Renault: „Misja Fundacji Renault jest zgodna z polityką CSR Grupy pod nazwą Mobilizuj, której celem jest promowanie inkluzji społecznej i zrównoważonej mobilności. Decyzja naszej komisji sponsorskiej o udzieleniu wsparcia dla Led By Her jest odpowiedzią na nasze pragnienie wspierania przedsiębiorczości jako możliwości włączania osób słabszych i udzielania pomocy kobietom, ofiarom dyskryminacji i przemocy ze względu na płeć”.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2018 roku prawie 3,9 miliona pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów oraz 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki
Led by HER
Led by HER to wspólnota oparta na wartościach dzielenia się z innymi i solidarności. Ma na celu stworzenie świata z większą liczbą kobiet-przedsiębiorców oraz z większą różnorodnością i mniejszą dyskryminacją. Chce to osiągnąć poprzez większy dostęp do przedsiębiorczości i rozwiązywanie problemów wynikających z przemocy w stosunku do kobiet. Poprzez mobilizowanie ekosystemu przedsiębiorczości, szkół biznesu i firm co roku stwarzamy 30 kobietom okazję do odbudowania własnej pozycji wokół realizowanych przez nie projektów. Wierzymy w przedsiębiorczość kobiet jako źródło pomysłów, kreatywności i bogactwa dla świata. Dlatego chcemy rozwijać narzędzia i zasoby, które pozwolą większej liczbie kobiet realizować swoje marzenia związane z przedsiębiorczością. Led by HER, poprzez nowe projekty oparte na współpracy, wydarzenia oraz zaangażowanie w innowacje i technologię cyfrową, stawia również na szerszy przekaz, który promuje przedsiębiorczość kobiet i ich prawa.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze