Jedna z fabryk koncernu PSA produkująca pojazdy Vauxhall, czyli brytyjskiego odpowiednika marki Opel, może zostać zamknięta po opuszczeniu Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię.
Grupa PSA, podobnie zresztą jak inni producenci, próbuje dowiedzieć się, co stanie się po 29 marca przyszłego roku, kiedy Wielka Brytania opuści Unię Europejską. Siostrzana marka Opla, Vauxhall, również analizuje reakcję na potencjalny spadek rynku po brexicie. Jak pisze Bloomberg, jedną z możliwości jest zamknięcie jednej z dwóch fabryk.
Francuski koncern zatrudnia obecnie około 3.000 pracowników w Wielkiej Brytanii, głównie w zakładach w Ellesmere Port, gdzie montowany jest model Astra. Druga fabryka znajduje się w Luton pod Londynem i zajmuje się produkcją lekkich samochodów dostawczych.
Na początku tego roku PSA ogłosiła plany budowy nowego Vivaro w Luton i zwiększenia produkcji zakładu w 2019 roku, co wiąże się z inwestycją 100 milionów euro. Od czasu zakupu marek Opel i Vauxhall przez Grupę PSA, firma zapowiedziała także zmniejszenie liczby pracowników w Ellesmere Port o 650 osób.
Zamknięcie jednej z fabryk PSA nie jest jedynym rozwiązaniem, które może zostać wdrożone po brexicie. Alternatywą jest składowanie komponentów w celu uniknięcia późniejszych braków.
Źródło: Bloomberg
Najnowsze komentarze