Klépierre, europejski lider wśród operatorów centrów handlowych i Grupa Renault, lider na rynku samochodów elektrycznych i usług e-carsharingu w Europie, poinformowały o nawiązaniu łączącej potencjał obu firm długofalowej współpracy w celu zaoferowania swoim klientom innowacyjnych usług mobilności i wzmocnienia obecności w regionach oraz działań na rzecz ochrony środowiska.
Renault MOBILITY
Od czerwca 2019 roku Renault MOBILITY wprowadzi do oferty doświadczalną, w 100% cyfrową usługę carsharingu na terenie parkingów centrów handlowych Klépierre w Val d’Europe (region paryski), Blagnac (Tuluza) i Bègles Rives d’Arcin (Bordeaux). Klienci tych centrów handlowych będą mogli skorzystać z innowacyjnej formuły wynajmu samochodów na zasadach carsharingu przy użyciu aplikacji na smartfona Renault MOBILITY*. Oferta obejmuje modele elektryczne i spalinowe, aby wyjść naprzeciw wszelkiego typu potrzebom. W kolejnych miesiącach usługa zostanie rozszerzona na całą Francję. Sieć wypożyczalni Renault MOBILITY cieszy się z nawiązania współpracy partnerskiej z Klépierre. Przyczyni się to do realizacji celu oferowania środków transportu indywidualnego jak najlepiej dopasowanych do potrzeb klientów.
Oferta „Charging Houses”
W ramach nawiązanej współpracy partnerskiej Grupy Renault i Klépierre stworzona zostanie również sieć „Charging Houses” – sieć uniwersalnych terminali (hubów) ładowania pojazdów elektrycznych. Terminale zostaną zainstalowane przez Grupę Renault na parkingach centrów handlowych w strefach o dużej gęstości zaludnienia. Będą wykorzystywane w ciągu dnia przez klientów centrów handlowych, a wieczorami i w weekendy przez okolicznych mieszkańców. Grupa Renault opracowała rozwiązanie umożliwiające inteligentne zarządzanie tymi hubami w zależności od zapotrzebowania klientów, jak również rezerwacją sąsiadujących z nimi miejsc parkingowych. Usługa zostanie uruchomiona do końca 2019 roku w 13 centrach na terenie Francji, a następnie rozszerzona na całą Europę.
Dla Klépierre takie wychodzące naprzeciw lokalnym potrzebom rozwiązanie, dostępne dla osób odwiedzających centra handlowe i dla okolicznych mieszkańców, przybliża realizację stawianego sobie przez firmę celu, jakim jest wyposażenie 100% podlegających jej centrów handlowych w terminale ładowania do 2022 roku.
Unikatowa współpraca partnerska wychodząca naprzeciw nowym potrzebom
Ta wyjątkowa współpraca pokazuje w szczególny sposób wzajemne uzupełnianie się Klépierre i Grupy Renault: stworzona oferta jednocześnie uwzględnia rosnący popyt na nowe formuły transportu indywidualnego oraz wyzwania w zakresie ochrony środowiska.
Poprzez usługę carsharingu samochodów – także elektrycznych – przemysł samochodowy wychodzi naprzeciw zmieniającym się potrzebom użytkowników oraz otwiera się na nowe sektory działalności, czego przykładem jest właśnie współpraca z Klépierre. Przywiązując wielką wagę do rozwijania nowych rodzajów usług mobilności dostępnych dla wszystkich, Grupa Renault rozumie konieczność ich zlokalizowania możliwie jak najbliżej użytkowników.
Firma Klépierre ze swej strony nieustannie rozwija nowe rodzaje usług dostosowanych do nowych zwyczajów i oczekiwań klientów centrów handlowych — centrów odpowiedzialnych, wychodzących naprzeciw wyzwaniom z zakresu ochrony środowiska, społecznym i społecznościowym. Dzięki łatwości dostępu te miejsca, w których nie tylko dokonuje się zakupów, ale w których również toczy się życie, miejsca spotkań, nowych doświadczeń i wspólnego spędzania czasu, przyciągają do siebie całe miasto.
W dalszym etapie Grupa Renault i Klépierre przewidują kontynuację współpracy nad opracowaniem nowych rozwiązań dotyczących samochodów inteligentnych i autonomicznych w celu dalszego wzbogacenia oferty skierowanej do klientów. Konieczna będzie także optymalizacja konfiguracji parkingów i dojazdów do nich pod kątem ich dostosowania do pojazdów przyszłości.
Od dziesięciu lat Grupa Renault rozszerza zakres swojej działalności, stając się liderem na rynku carsharingu samochodów spalinowych i elektrycznych. Dzięki umowom o współpracy partnerskiej, takim jak podpisana obecnie z firmą Klépierre, kontynuujemy naszą strategię: nie oferujemy tylko samych samochodów, lecz także ułatwiające codzienne życie, przystępne cenowo i zrównoważone rozwiązania, które już teraz wychodzą już teraz naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i stanowią zapowiedź mobilności jutra – oświadczył Gilles Normand, dyrektor działu samochodów elektrycznych Grupy Renault.
Jesteśmy dumni z nawiązania współpracy z Grupą Renault w celu udostępnienia klientom naszych centrów handlowych i okolicznym mieszkańcom oferty stworzonej wokół nowych środków indywidualnego transportu. Odpowiada ona bardzo ambitnym zobowiązaniom, jakie podjęliśmy w ramach naszej polityki w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu Act for Good®, która dotyczy zwiększania dostępności, ochrony środowiska oraz wprowadzania innowacyjnych rozwiązań na rzecz rozwijania zrównoważonej mobilności w strefach naszych obiektów – oświadczył Jean-Marc Jestin, prezes zarządu Klépierre.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2018 roku blisko 3,9 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1 wraz ze stajnią, która bierze udział w mistrzostwach od 2016 roku. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
Grupa Renault jest europejskim liderem elektromobilności w systemie carsharingu. Dla rynku francuskiego Renault stworzyło kompletną ofertę carsharingu, od wynajmu na minuty (obejmująca m.in. usługę Moov’in.Paris), poprzez wynajem godzinowy Renault MOBILITY, aż po wynajem krótkoterminowy w ramach Renault Rent. Usługa Renault MOBILITY ma w ofercie ponad 2.000 aut, co stawia ją w czołówce tego rodzaju usług we Francji.
Grupa Renault, lider europejskiego rynku samochodów elektrycznych, dysponuje kompletną gamą elektrycznych modeli samochodów i wprowadza proekologiczne rozwiązania, aby wspierać rozwój elektromobilności na wielką skalę.
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: www.renault.com
Grupa Klépierre
Grupa Klépierre jest czołowym europejskim inwestorem i zarządcą centrów handlowych, dysponującym bogatym doświadczeniem w branży deweloperskiej, zarządzania nieruchomościami i zarządzania aktywami. Na aktywa spółki, szacowane na dzień 31 grudnia 2018 r. na 24,4 miliarda euro, składają się duże centra handlowe w 16 krajach Europy kontynentalnej, odwiedzane przez 1,1 miliarda klientów rocznie. Klépierre posiada większościowe udziały (56,1 %) w firmie Steen & Strøm, która jest wiodącym podmiotem na rynku nieruchomości handlowych w Skandynawii. Klépierre jest notowaną na giełdzie francuską spółką inwestującą w nieruchomości, której akcje są dopuszczone do obrotu na rynku Euronext Paris, wchodzącą w skład indeksów CAC Next 20, EPRA Euro Zone i GPR 250. Spółka wchodzi również w skład indeksów przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych (Sustainability Index), takich jak DJSI World & Europe, FTSE4Good, STOXX® Global ESG Leaders, Euronext Vigeo France 20 i World 120, oraz otrzymała ocenę A w ratingu CDP (Carbon Disclosure Project). Stanowi to świadectwo zaangażowania Grupy w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz jej wiodącej roli w skali świata w walce ze zmianami klimatu.
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: www.klepierre.com
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze