Grupa Renault, Morbihan Energie, Les Cars Bleus i Enedis połączyły siły, aby stworzyć FlexMob’île, innowacyjny program wspomagania transformacji energetycznej na francuskiej wyspie Belle-Île-en-Mer.
Ten inteligentny ekosystem elektryczny opiera się na trzech filarach: współużytkowaniu samochodów elektrycznych, stacjonarnym magazynowaniu energii słonecznej i inteligentnym ładowaniu.
FlexMob’île oznacza dla Grupy Renault szansę kontynuowania pracy nad inteligentnymi wyspami, której pierwszym przykładem jest Porto Santo w Portugalii.
Grupa Renault, która jest jednym z głównych graczy na rynku ekosystemów elektrycznych, prezentuje nowy projekt FlexMob’île, realizowany we współpracy ze Związkiem Gmin Belle-Île-en-Mer oraz firmami Morbihan Energies, Les Cars Bleus i Enedis. Celem inteligentnego ekosystemu elektrycznego jest wsparcie transformacji energetycznej na położonej u wybrzeży południowej Bretanii wyspie Belle-Île-en-Mer. Inicjatywa podąża śladami innowacyjnego programu Smart Fossil Free Island, który działa od lutego 2018 roku na portugalskiej wyspie Porto Santo w archipelagu Madery.
Grupa Renault z partnerami publicznymi i prywatnymi będzie przez najbliższe 24 miesiące tworzyć elektryczny ekosystem, którego celem jest zmniejszenie śladu węglowego i zwiększenie niezależności energetycznej wyspy.
Cieszymy się z nadchodzącej współpracy ze Związkiem Gmin Belle-Île-en-Mer, Morbihan Energie, Les Cars Bleus i Enedis nad tym unikalnym projektem we Francji. Naszym celem jest stworzenie „drugiego Porto Santo”. To znaczy wdrożenie kompleksowych rozwiązań, które będą odpowiadać na potrzeby lokalnej społeczności za pomocą najnowszych sprawdzonych technologii. System z Belle-Île-en-Mer będzie można przenieść na inne wyspy, a także do miast i obszarów podmiejskich – powiedział Gilles Normand, dyrektor ds. samochodów elektrycznych Grupy Renault.
Przewodniczący Związku Gmin Belle-Île-en-Mer, Frédéric Le Gars, dodał: Kiedy usłyszałem szczegóły projektu od Jo Brohana, prezesa firmy Morbihan Energies, to wiedziałem, że razem z Renault musimy odegrać kluczową rolę w tym innowacyjnym planie budowy zrównoważonego ekosystemu mobilności.
Elektromobilność i odnawialne źródła energii dla optymalizacji zużycia energii
Od 2019 roku mieszkańcy Belle-Île-en-Mer i turyści odwiedzający wyspę będą mieli dostęp do floty samochodów elektrycznych (Renault ZOE i Kangoo Z.E.) w ramach samoobsługowego systemu wynajmu. Samochody będą napędzane energią ze stacji ładowania zlokalizowanych przy głównych atrakcjach wyspy.
Nowa usługa carsharingu będzie wykorzystywać nadwyżki energii z paneli słonecznych umieszczonych na dachach budynków użyteczności publicznej. System inteligentnego ładowania pozwala aktywować ładowanie samochodów przy pomocy nadwyżek energii wyprodukowanej w budynku – wyjaśnił Gilles Normand. Dla przykładu, panele społeczne na dachu szkoły zapewniają ogrzewanie i oświetlenie sal lekcyjnych w tygodniu, a w weekendy i święta będą służyć do ładowania samochodów.
Transformacja energetyczna stymuluje lokalną gospodarkę
FlexMob’île zapewni lokalnym podmiotom gospodarczym na wyspie większą elastyczność i znaczne oszczędności, tym samym promując wykorzystanie energii odnawialnej produkowanej na wyspie.
Grupa Renault planuje również przekazanie największemu ośrodkowi wypoczynkowemu używanych akumulatorów, które zostały wycofane z użytku w samochodach. Akumulatory te będą magazynować energię produkowaną w ciągu dnia, żeby wieczorem ogrzewać nią bungalowy. Pozwoli to ośrodkowi na wydłużenie sezonu, który do tej pory trwał krócej ze względu na koszt centralnego ogrzewania.
Więcej informacji na temat FlexMob’Ile na naszej stronie internetowej easyelectriclife
RENAULT
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2017 roku blisko 3,76 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12 700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana Formułę 1 i e-Formułę. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze