Po pierwszym półroczu 2018 Grupa Renault na rodzimym rynku może mówić o optymistycznej stabilizacji ;-) Co to znaczy? Najkrócej ujmując sprzedaż rosła, ale w tempie porównywalnym do całego rynku. Udziały we francuskim rynku pozostały na z grubsza tym samym poziomie – w niektórych miejscach Grupa Renault zyskała, w innych odrobinę straciła, ale generalnie jest dobrze.
Na rynku samochodów osobowych Renault osiąga najlepsze wyniki sprzedaży od siedmiu lat, podczas gdy Dacia ustanowiła nowy rekord sprzedaży. Marka Dacia zajmuje po pierwszym półroczu 2018 roku czwarte miejsce na francuskim rynku.
Grupa Renault kontynuuje wzrost sprzedaży w tempie nieco wyższym niż cały francuski rynek. Renault przewodziło temu rynkowi przez pierwszą połowę roku, a Dacia osiągnęła najlepszy wynik w historii pod względem wielkości sprzedaży.
Renault
Sprzedaż samochodów osobowych francuskiej marki wzrosła w pierwszej połowie o 2,3%, z 19,9% udziałem w rynku. Dzięki sprzedaży blisko 70.000 sztuk i uzyskaniu 5,9% udziału w rynku aut osobowych, model Clio wzmocnił swoje miejsce jako najlepiej sprzedający się samochód we Francji, we wszystkich kanałach sprzedaży. Twingo, którego sprzedaż wzrosła o 27,2%, nadal prowadzi w segmencie A. Captur potwierdził swoją pozycję numer pięć we wszystkich segmentach łącznie, a Scénic i Twingo zajęły miejsce w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się aut osobowych we Francji. Grupa umieściła trzy modele w pierwszej piątce segmentu C. To Scénic, Mégane i Nowy Duster. Koleos przejmuje inicjatywę w segmencie D-SUV. Espace pozostaje liderem segmentu E.
W gamie lekkich samochodów użytkowych sprzedaż Renault wzrosła o 3,1% do najwyższego poziomu od dziesięciu lat przy utrzymującej się wysokiej dynamice rynku. Grupa zajęła trzy miejsca na podium, a Kangoo jest po pierwszym półroczu 2018 roku najlepiej sprzedającym się autem dostawczym we Francji. Trafic i Master są liderami w swoich segmentach w gamie samochodów dostawczych.
W grupie samochodów elektrycznych Renault pozostaje liderem z ZOE (numer jeden w tej grupie aut) i Kangoo Z.E., czołowym dostawczakiem z takim napędem. ZOE zanotował w czerwcu najlepszy miesiąc w tym roku. Renault oferuje najbardziej kompletną gamę całkowicie elektrycznych pojazdów na rynku z Twizy, ZOE, Kangoo Z.E. i Master Z.E.
Dacia
Dacia zanotowała swoją najlepszą pierwszą połowę roku w historii pod względem wielkości sprzedaży. Marka zajęła czwarte miejsce na rynku samochodów osobowych i potwierdziła swoją trzecią pozycję w gamie aut osobowych w kanale sprzedaży do klientów indywidualnych.
Wzrost w Dacii był napędzany przez Sandero, najlepiej sprzedający się model w sprzedaży dla klientów indywidualnych, oraz przez Nowego Dustera. Marka zwiększyła sprzedaż aut osobowych o 20,8% w pierwszym półroczu 2018 w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Philippe Buros, starszy wiceprezes ds. Obszaru rynkowego we Francji, Grupa Renault, powiedział: „W dynamicznym otoczeniu Grupa Renault umocniła swoją pozycję na francuskim rynku motoryzacyjnym. Zaangażowanie naszej sieci sprzedaży zwiększa dynamikę sprzedaży i pozostanie kluczowym zasobem do sukcesu w 2018 roku”.
styczeń-czerwiec 2018 |
||||
sprzedaż |
w stosunku do roku 2017 (%) |
udział w rynku (%) |
w stosunku do roku 2017 (pt) |
|
Francja, samochody osobowe i lekkie auta dostawcze |
1.429.421 |
+ 4,7 |
||
Francja, samochody osobowe |
1.188.156 |
+ 4,7 |
||
Francja, lekkie auta dostawcze |
241.265 |
+ 5,1 |
|
|
Grupa Renault, samochody osobowe i lekkie auta dostawcze |
389.221 |
+ 5,8 |
27,2 |
+ 0,3 |
Grupa Renault, samochody osobowe |
314.264 |
+ 6,5 |
26,4 |
+ 0,5 |
Grupa Renault, lekkie auta dostawcze |
74.957 |
+ 2,8 |
31,1 |
– 0,7 |
Renault, samochody osobowe i lekkie auta dostawcze |
310.458 |
+ 2,5 |
21,7 |
– 0,5 |
Renault, samochody osobowe |
236.161 |
+ 2,3 |
19,9 |
– 0,5 |
Renault, lekkie auta dostawcze |
74.297 |
+ 3,1 |
30,8 |
– 0,6 |
Dacia, samochody osobowe i lekkie auta dostawcze |
78.383 |
+ 20,3 |
5,5 |
+ 0,7 |
Dacia, samochody osobowe |
77.723 |
+ 20,8 |
6,5 |
+ 0,9 |
Dacia, lekkie auta dostawcze |
660 |
– 21,2 |
0,3 |
– 0,1 |
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze