Rok 2017 we Francji był dla Grupy Renault okresem, w którym koncern uzyskał najlepsze wyniki od sześciu lat. W ciągu minionych dwunastu miesięcy Grupa sprzedała na rodzimym rynku 673.869 samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych. To wynik o 3,4% lepszy, niż w roku 2016 i najwyższy od sześciu lat.
Na Renault przypadło w tym czasie 554.505 samochodów (osobowe + dostawcze), co daje wzrost o 2,7% w stosunku do roku 2016. Wyniki Dacii za rok 2017 we Francji okazały się o 6,5% lepsze, niż rok wcześnie. Nad Sekwaną zarejestrowano w minionym roku 119.357 Dacii i jest to najnowszy rekord tej marki we Francji.
Renault i Dacia zajmują odpowiednio pierwszą i trzecią pozycję na rynku samochodów osobowych. Grupa Renault notuje na rodzimym rynku drugie najlepsze wyniki sprzedaży w XXI wieku.
W 2017 roku na rynku, który okazał się bardziej dynamiczny niż początkowo oczekiwano, Renault i Dacia odnotowały znaczny wzrost sprzedaży aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych. W rezultacie Grupa Renault odnotowuje najwyższą roczną sprzedaż od 2011 r., z udziałem w rynku wynoszącym 26,4%.
Nie da się ukryć, że wyniki sprzedaży za rok 2017 we Francji były dobre. Rynek aut osobowych wzrósł o 4,7%, więc na tym tle przyrost Renault (+2,1%) nie jest jakimś wyjątkowym osiągnięciem. Nie zmienia to jednak faktu, że marka zanotowała jeden z najlepszych wyników sprzedaży w tym stuleciu ;-)
W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych we Francji aut osobowych Renault ma cztery modele. Już ósmy rok z rzędu na czele wyników sprzedaży znajduje się Clio. W roku 2017 sprzedano nad Sekwaną ponad 117.500 egzemplarzy tego auta. Renault Captur zajął pozycję piątą, Megane dziewiątą, a dziesiątkę zamknął Scenic. Renault Twingo jest liderem w swoim segmencie (A) i przypada na nie ponad jedna czwarta całej francuskiej sprzedaży w grupie najmniejszych aut miejskich.
W swoich segmentach liderami pozostają też Talisman i Espace.
Niekwestionowanym liderem sprzedaży pojazdów elektrycznych pozostaje Renault Zoe. W minionym roku we Francji zarejestrowano 15.245 egzemplarzy tego samochodu. To 61% całej sprzedaży elektrycznych samochodów osobowych nad Sekwaną!
Wprowadzenie na rynek Koleosa i Alaskana oznacza koniec odnawiania gamy modelowej Renault. Ale to nie znaczy, że nic się nie będzie działo – wkrótce czekają nas liftingi modeli najdłużej obecnych na rynku.
Wyniki sprzedaży aut dostawczych za rok 2017 we Francji też są dobre. Rynek wzrósł o 7% i na tym tle wzrost Renault znów jest nieco mniejszy, ale taki to już los lidera ;-) Marka Renault przyrosła w tym segmencie o 4,7%. Rynkowy udział sięgnął 31,4% (i spadł o 0,7 punktu procentowego), ale Renault wciąż jest na pierwszym miejscu w tej klasie aut nad Sekwaną. W pierwszej piątce najchętniej kupowanych aut dostawczych marka umieściła aż cztery swoje modele – Kangoo i Clio na dwóch pierwszych pozycjach, Mastera na miejscu czwartym i Trafic’a na piątym.
W segmencie elektrycznych aut dostawczych niekwestionowanym liderem jest Renault Kangoo Express Z.E. Ten model ma 42% udziałów we francuskim rynku takich samochodów! Lada chwila na rynek trafi także zapowiadany już od paru miesięcy Master Z.E.
Dacia zanotowała kolejny rekordowy wynik sprzedaży nad Sekwaną. Rok 2017 we Francji zakończył się dla marki osiągnięciem bez precedensu – zarejestrowano aż 119.357 aut rumuńskiej marki wchodzącej w skład Grupy Renault. To o 6,5% więcej, niż rok wcześniej. W segmencie aut osobowych, gdzie przede wszystkim operuje Dacia, marka zwiększyła swój rynkowy udział o 0,1 punktu procentowego (do 5,6%) i umocniła się na piątej pozycji wśród najchętniej kupowanych we Francji marek samochodowych. Co więcej – w segmencie sprzedaży do klientów indywidualnych Dacia jest trzecią najchętniej wybieraną marką we Francji!
Sandero jest bestsellerem marki w sprzedaży do klientów detalicznych we Francji, zajmując jednocześnie ósme miejsce w rankingu dziesięciu najchętniej wybieranych aut osobowych. Duster nadal cieszy się dużym powodzeniem, choć przecież niedługo na rynek trafi jego najnowsza wersja.
W minionym roku nastąpiło odrodzenie marki Alpine. Klientom zaoferowano na początek 1.955 egzemplarzy A110 Première Edition, które sprzedały się w ciągu pięciu dni. Niedawno uruchomiono produkcję Alpine w zakładzie w Dieppe. Fabrykę będzie opuszczało nie więcej, niż 6.000 aut rocznie. I choć przy skali Grupy Renault, a zwłaszcza Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi jest to niewielka ilość, to na pewno będzie miała wpływ na wyniki sprzedaży.
„Rok 2017 we Francji był świetny dla Grupy Renault. Osiągnęliśmy najlepsze wyniki sprzedaży od sześciu lat dla Renault i nową rekord dla Dacii. Teraz musimy się skoncentrować na nowych wyzwaniach czekających nas w 2018 roku. Począwszy od technologii cyfrowej – teraz kluczowej części doświadczenia klientów i obecnej we wszystkich naszych działaniach – nie zapominając o pojazdach elektrycznych i kwestiach łączności związanych z samochodami XXI wieku” – powiedział Philippe Buros, wiceprezes Grupy Renault odpowiedzialny za region Francji.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze