Trzyletni używany samochód za trzydzieści tysięcy złotych? Używana Dacia Sandero Stepway jest jednym z takich aut, które nie tylko są przystępne cenowo, oferują przyzwoity komfort zawieszenia ale też wyjątkowo dobrze wyglądają. Dacia Sandero Stepway to crossover, który w stosunku do zwykłego Sandero posiada podwyższone zawieszenie, relingi dachowe oraz kilka stylistycznych dodatków, które powodują, że na ulicy prezentuje się całkiem nieźle.
W redakcji posiadaliśmy Sandero Stepway z silnikiem 0.9 TCE. To mały silnik, ale wyjątkowo trwały i oszczędny. W miejskiej jeździ potrafił palić około 5,5 litra benzyny na 100 kilometrów. Przy spokojnej jeździe w trasie można było osiągnąć poniżej 5 litrów. Nawet przy szybkie jeździe na autostradzie ten samochód był wyjątkowo ekonomiczny, a prędkość maksymalna to niecałe 170 km/h. Sandero z TCE jest też całkiem dynamiczne – przyspiesza w 11 sekund do setki. Testowaliśmy też wielokrotnie Sandero z różnymi silnikami:
Dacia Sandero 1.0 SCe
Nowa Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE
Używane Sandero Stepway
Dacia Sandero Stepway – solidność
Trzyletnia Dacia Sandero Stepway z ogłoszenia to samochód o stosunkowo niedużym przebiegu. Egzemplarze z 2016 roku mają po kilkadziesiąt tysięcy kilometrów na liczniku. To skutek wykorzystywania samochodu głównie w mieście. W ofertach przeważają benzynowe silniki 0.9 TCe – jest to jednostka trzycylindrowa, która ma dobre opinie i charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa. Przy wyższych obrotach potrafi być głośna, bo wyciszenie Sandero Stepway nie jest najlepsze i wiele osób decyduje się je poprawić (szczególnie drzwi), z drugiej strony nie ma potrzeby kręcenia tego silnika wysoko.
Wbrew temu co można przeczytać niekiedy w komentarzach, silnik 0.9 TCe zapewnia dość przyzwoite osiągi – maksymalny moment obrotowy 140 Nm osiąga się już przy 2250 obrotów, dlatego nie trzeba używać wysokich obrotów, daje sobie również radę z wyprzedzaniem. Na autostradzie bez problemu osiąga 140 kilometrów na godzinę, pojedzie nawet 170 jeśli będzie trzeba (ale hałas jest wtedy już bardzo duży). Odradzamy tylko używanie przycisku Eco, który usypia część mocy. Z kolei diesel 1.5 dCi jest bardzo oszczędny, ale w środki słychać go bardziej.
Sandero Stepway ma jak na Dacię stosunkowo bogate wyposażenie, w tym klimatyzację radio z dotykową nawigacją. Solidne wnętrze jest trwałe w dłuższej eksploatacji, ale miękkich plastików tutaj raczej nie znajdziecie. Do wnętrza, dzięki temu, że Stepway jest wyższy od klasycznego Sandero, wsiada się wygodnie. Warto pamiętać, że jest to samochód klasy B – a więc zarówno miejsce w środku jak i bagażnik są typowe dla auta miejskiego.
Ile kosztuje używana Dacia Sandero?
Ceny rocznika 2016 zaczynają się od niecałych 32 tysięcy złotych i pamiętajmy, że jest to cena wywoławcza – poza tym część z tych aut miała za sobą jakieś przygody, stłuczki. Za to po trzech latach samochód stosunkowo mało już traci na wartości. Wiele egzemplarzy ma jeszcze gwarancję. Dlatego warto szukać egzemplarza krajowego.
Marka i Model |
Rocznik |
Silnik |
Przebieg |
Cena |
Dacia Sandero Stepway |
2016 |
1.5 dCi 90 KM |
58.000 km |
31.700 zł |
Dacia Sandero Stepway |
2016 |
1.5 dCi 90 KM |
25.004 km |
32.600 zł |
Dacia Sandero Stepway |
2016 |
0.9 TCe 90 KM |
35.000 km |
33.000 zł |
Dacia Sandero Stepway |
2016 |
1.5 dCi 90 KM |
60.000 km |
34.900 zł |
Dacia Sandero Stepway |
2016 |
0.9 TCe 90 KM |
40.000 km |
35.000 zł |
Dacia Sandero Stepway |
2016 |
0.9 TCe 90 KM |
11.241 km |
36.800 zł |
Dacia Sandero Stepway |
2016 |
0.9 TCe 90 KM |
26.700 km |
36.900 zł |
Dacia Sandero Stepway |
2016 |
0.9 TCe 90 KM |
32.000 km |
38.900 zł |
Używane czy nowe Sandero?
Dla porównania aktualnie (marzec 2019) nowy Stepway Laureate z silnikiem 0.9 TCe kosztuje 46.600 złotych. Jest też dostępna wersja LPG za 49.100 złotych. Dacia oferuje też niezły system ratalny – może więc jednak nowe?
Używane Sandero Stepway – plusy i minusy
Plusy
+ bardzo dobry stosunek jakości do ceny,
+ zawieszenie komfortowe, dostosowane do naszych dróg,
+ trwały i oszczędny silnik 0,9 TCe,
Minusy
– twarde (chociaż solidne) materiały w środku,
– wyciszenie mogłoby być lepsze,
– projekt kabiny trąci trochę myszką,
Najnowsze komentarze