I to tych „nowożytnych”! Milion Dacii jeździ już po francuskich drogach, a przynajmniej tyle ich tam zarejestrowano. Trudno zgadnąć, ile przez tych paręnaście lat zniknęło np. z powodu wypadków. Ale nie zmienia to faktu – milionowa Dacia została zarejestrowana w kraju, na który marka początkowo w ogóle miała nie trafić
Dacia trafiła na francuski rynek w czerwcu 2005 roku. Grupa Renault inwestując w rumuńską markę początkowo w ogóle nie planowała oferowania tych aut w krajach Europy Zachodniej. Rynek ma jednak swoje prawa i szybko okazało się, że sprzedaż Dacii w bogatych krajach zachodniej części kontynentu dynamicznie rośnie! Dziś marka może się cieszyć – sprzedaż Dacii we Francji przekroczyła milion egzemplarzy!
To prawdziwy kamień milowy i fakt potwierdzający ogromny sukces. Klienci entuzjastycznie reagują na samochody oferujące najlepszy stosunek ceny do wydajności na rynku. Do sukcesu marki z pewnością jeszcze bardziej przyczyni się wprowadzenie na rynek Nowego Dustera.
Damien Delcloque, dyrektor marki Dacia France, powiedział: „Ten milowy krok miliona pojazdów Dacia we Francji w ciągu niespełna 13 lat potwierdza pozycję marki jako kluczowego gracza na francuskim rynku motoryzacyjnym. To tutaj od 5 lat zajmujemy piąte miejsce w rankingu najpopularniejszych marek. A trzeba pamiętać, że nasze samochody kupują głównie klienci prywatni! Odpowiednie pozycjonowanie marki, zgodne z oczekiwaniami klientów, nadal daje dobre perspektywy rozwoju”.
Rok 2017 był kolejnym rekordowym rokiem, w którym nad Sekwaną zarejestrowano 115.357 Dacii (+6,5%, auta osobowe i użytkowe). Dacia zajęła piąte miejsce na francuskim rynku motoryzacyjnym. Po raz pierwszy w swojej historii marka zajęła też trzecie miejsce w kanale sprzedaży dla klientów prywatnych we Francji. Sandero, bestseller Dacii, jest ulubionym samochodem francuskim po raz drugi z rzędu. W 2017 r. ten model był najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym dla klientów prywatnych z wynikiem 51.982 egzemplarzy.
Atrakcyjne, niezawodne i niedrogie pojazdy
Od momentu wprowadzenia na rynek w czerwcu 2005 roku Logana, marka Dacia znacznie rozszerzyła swoją ofertę produktów, nie odchodząc od podstawowych zasad: łatwe dostępności do nowych, atrakcyjnych pojazdów, wykonanych z poszanowaniem jakości, niezawodnych i niedrogich. Dziś oferowanych jest sześć modeli, w tym Sandero, Logan i Logan MCV, które zostały odświeżone pod koniec 2016 roku. Do tego dochodzą Dokker, Lodgy, najtańszy 7-miejscowy minivan na rynku i kultowy już Duster.
Właśnie wprowadzony na rynek w 2010 roku Duster stał się punktem odniesienia w segmencie SUV-ów, bez rzeczywistej konkurencji pod względem stosunku ceny do wydajności. Nowy Duster – autentyczny SUV o nowoczesnym, atrakcyjnym, solidnym i całkowicie zredefiniowanym designie – jest sukcesywnie wprowadzany na poszczególne rynki. Debiut już wygląda bardzo obiecująco.
Jeśli marka Dacia od początku swojej działalności cieszy się prawie nieprzerwanym wzrostem, to dlatego, że została doceniona przez klientów. Dumni ze swojego „inteligentnego zakupu” szybko stają się najlepszymi ambasadorami marki. Ci ludzie stworzyli silną społeczność 350.000 fanów na Facebooku. Ta społeczność, która spotyka się rokrocznie od 2008 roku na Grand Pikniku Dacii we Francji, będzie świętować w tym roku 10. edycję tej imprezy.
Swoją drogą nie spodziewałem się, że milion tych aut zostanie tak szybko wchłonięty przez francuski rynek.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Dacia
Najnowsze komentarze