Rozrasta się gama samochodów Renault. Na razie we Francji, ale za moment na innych rynkach pojawi się Kadjar z nowym, mocniejszym silnikiem benzynowym. Do klientów trafi też limitowana seria specjalna Renault Megane. Oto szczegóły.

Stało się to, co nieuniknione – Renault Kadjar otrzymał mocniejszy silnik benzynowy. Teraz można zamówić kompaktowego SUV-a od Renault Z benzynowym silnikiem TCe 165. Generuje on maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm, który jest dostępny już przy 2.000 obr./min. W efekcie auto dynamicznie przyspiesza i charakteryzuje się bardzo dobrą elastycznością. Kadjar z tym silnikiem otrzymuje sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Nowa jednostka napędowa dostępna jest w dwóch wersjach wyposażeniowych Kadjara:
– Intens Energy TCe 165 w cenie 30.400 euro
– Black Edition Energy TCe 165 w cenie 32.100 euro.

To nie jest jedyna świeżutka nowość w gamie Renault. Na francuski rynek trafia właśnie Renault Megane w serii specjalnej Limited. Oferowana jest od bieżącego weekendu przez francuskich dealerów. Megane Limited bazuje na odmianie Zen, ale doposażono ją nieco w stosunku do tej wersji. Megane Limited ma dodatkowo przyciemnione tylne szyby, posadowione jest na 17-calowych kołach ze stopów lekkich oraz ma czarne (niezależnie od koloru nadwozia) obudowy lusterek zewnętrznych (w kolorze Etoilé Black). Owe lusterka boczne są elektrycznie składane. Na nadwoziu pojawiły nieoczywiście emblematy z nazwą serii specjalnej Limited.

Pewne zmiany są też we wnętrzu tej wersji Megane. Auto otrzymało system R-Link z nawigacją i 7-calowym ekranem dotykowym (w układzie horyzontalnym) oraz elektryczny hamulec postojowy.

Wersja Limited w stosunku do Zen jest droższa o 400 euro, co jest tasza opcją, niż doposażenie wersji Zen o takie elementy. Ceny Megane Limited we Francji przedstawiają się następująco:
– Limited Energy TCe 100 – 21.600 euro
– Limited Energy TCe 130 – 23.800 euro
– Limited Energy TCe 130 EDC – 25.400 euro
– Limited Energy dCi 110 – 26.000 euro
– Limited Energy dCi 110 EDC – 27.600 euro

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

19
Dodaj komentarz

avatar
 
7 Wątki komentarzy
12 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
GrzesiekRadekŁukaszgigant2009Abecadłusz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
ToJa
Gość
ToJa

Rzekłbym nareszcie. Po kolei dokładają silniki do samochodów. Bez tego nie ma co marzyć o super słupkach sprzedaży. Z resztą sprzedaż Kadjara wyraźnie klapnęła w ostatnich miesiącach. Mocniejszy diesel i benzyna są niezbędne.

gigant2009
Gość
gigant2009

„sprzedaż Kadjara wyraźnie klapnęła w ostatnich miesiącach”
Jakieś szczegóły?

Łukasz
Gość
Łukasz

Z tymi miesiącami to chyba nadużycie. Ale faktycznie styczeń 2017 przyniósł zadyszkę. W całej Europie sprzedało się 20% mniej Kadjar’ów niż w styczniu 2016 (6650 vs 8300)

gigant2009
Gość
gigant2009

A jeszcze w grudniu było dobrze, może ci ze stycznia już wiedzą o nowej palecie silników ;) i czekają

ToJa
Gość
ToJa

Renault mocno fałszuje dane sprzedażowe na końcówce kwartałów. Wirtualnie przerzuca część sprzedaży styczniowej do grudnia. Robią tak od dawna. To uzasadnia różnice z grudniem. Ale u Kadjara generalnie widać tendencję spadkową, niestety.

ToJa
Gość
ToJa

Oto dane.

Styczeń 6600 (-20%), Luty 7200 (-25%), a obydwa miesiące w 2016 wcale nie należały do najlepszych. Przy czym trend na rynku jest dokładnie inny. Weźmy kilku konkurentów w styczniu: Tuscon 12400, Qashqai 19400, Kuga 9900, Sportage 11300, Tiguan 21900, RAV4 6800, Ateca 6600, 3008 11900

Kadjar wygląda na prawdę biednie. 5-te miejsce z zeszłego roku może być ciężkie do obronienia. A i ono nie było jakimś niebywałym sukcesem.

gigant2009
Gość
gigant2009

Ale w którym miejscu tak strasznie klapnęła sprzedaż, nie odnoszę się do konkurencji tylko do wyników samego Kadjara
I tu jakiś radykalnych spadków nie widzę. Poczekamy zobaczymy.
Cenowo należy do taniej alternatywy
Porównanie z Qashqai , Kuga , Sportage , Tiguan trochę bez sensu biorąc pod uwagę rynek europejski Wielką Brytanię i Niemcy

Łukasz
Gość
Łukasz

Pewnie powinniśmy patrzeć kwartałami a nie miesiącami – biorąc pod uwagę cykl sprzedaży Renault o którym napisał powyżej ToJa.
Ale porównanie z konkurencją jest jednak na miejscu – o ile oczywiście utrzyma się tendencja, że rynek SUV rośnie a sprzedaż Kadjar maleje. Oby tak nie było.

gigant2009
Gość
gigant2009

Nigdy demonem sprzedaży w Europie nie był, a sprzedaje się dość dobrze na rodzimym rynku i w krajach śródziemnomorskich

ToJa
Gość
ToJa

W zeszłym roku Kadjar 7 krotnie przekroczył 10tyś egzemplarzy. W tym 2krotnie 15tyś. 2x był też bardzo blisko (ponad 9tyś). Poczekajmy na marzec, zobaczymy jak zamknie kwartał.

Czemu nie mielibyśmy go porównywać do Kugi, Sportage czy Tuscona? Przecież to bezpośredni konkurencji.

Na razie spadki są moim zdaniem niepokojące i wynikają głównie z ubogiej oferty. Ci co chcą coś mocniejszego, idą do konkurencji. Bardziej luksusowo? Tak samo. Renault reaguje i mam nadzieję, że wprowadzą też Initiale Paris, albo GT-Line. Coś co działa na wyobraźnię.

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Bardzo dobre posunięcie, jak dla mnie jest to idealny silnik do Kadjara. Teraz przydałoby się, żeby wersja TCe 165 miała napęd na cztery koła i możliwość dokupienia skrzyni EDC.

Łukasz
Gość
Łukasz

Dziwna polityka z tymi silnikami. 1.2 ma od 115 do 130KM w zależności od marki i modelu. Teraz widać w 1.6 ciągle różnicują moc. Tak na prawdę to brakuje silnika 2.0 dCi, który niebawem będzie można zamówić w xtrailu.

Spoogie
Gość
Spoogie

Z tym dołożeniem 1.6 to pewnie tak jak z dołożeniem manuala do TCE 1.2 w clio i caputrze. Zbyt dużo ludzi pytało i zbyt dużo rezygnowało bo nie było.

ToJa
Gość
ToJa

Raczej chodzi o warianty mocowe, 1.6 TCE ma obecnie od 150 do 165KM. A powód to raczej taki jak Spoogie podał, zbyt dużo ludzi o to pytało.

Kamil
Gość
Kamil

W Polsce od jakiegoś czasu można zamawiać Kadjara z silnikiem TCe 160 w wersji N&D lub BOSE. Nic nowego.

ToJa
Gość
ToJa

Faktycznie, ale nie w 4×4. Nie ma też mocniejszego diesela (130km max).

Abecadłusz
Gość
Abecadłusz

W praktyce czym się będzie różniło ZEN limited od Intense ?

Radek
Gość
Radek

Niech jeszcze włożą ten 1,6 do Scenica, a będzie sens to kupić

Grzesiek
Gość
Grzesiek

Wszystko fajnie, brakowało bardzo takiego silnika w gamie Kadjar’a. Pytanie kiedy będzie 160dCi i do obu dołożą skrzynie EDC ? Obecna konfiguracja ze 110-konnym silnikiem i skrzynia EDC nie bardzo nadaje się do sprawnego poruszania.