Nowa Dacia Sandero to jeden z najtańszych samochodów na rynku. Jej nowa generacja ma być większa od poprzedniej generacji, posiadać nowe wnętrze, lepsze wyciszenie i wygodniejsze fotele. I chociaż wiemy już, jak to wnętrze będzie wyglądać oraz możemy się domyślać wymiarów, to kluczowe pytanie pozostaje: kiedy pojawi się w salonach.
Sandero – geneza
Dacia Sandero pojawiła się w 2008 roku. Od momentu premiery przeszła kilka zmian, dostała bardzo udaną wersję przypominającą crossovera czyli Sandero Stepway, ale podstawowe elementy samochodu nie zmieniły się. Nadal jest to samochód klasy B, z niedużym bagażnikiem, stosunkowo wysokim komfortem jazdy i wyjątkowo przystępną ceną. Klienci polubili ją również za bardzo dobry stosunek jakości do ceny czy wyjątkowo niskie koszty utrzymania.
Ile kosztuje nowa Dacia Sandero?
Dzisiaj cena nowej Dacii Sandero zaczyna się od 29.900 złotych. Za te pieniądze otrzymamy Dacię, która ma silnik 1.0 SCe o mocy 75 KM. Najmocniejsza wersja z niezwykle udanym silnikiem TCe o mocy 90 KM w topowym wyposażeniu to wydatek o prawie 20 tysięcy wyższy. Dlatego klienci chętnie wybierają wariant pośredni – wersję Laureate lub Laureate Stepway. Szczególnie ten ostatni wariant Sandero jest niezwykle udany i świetnie pokazuje jak wielki potencjał stylistyczny ma Sandero. Powiększony prześwit i relingi tworzą zgrabnego crossovera.
Kiedy nowa Dacia Sandero trafi do salonów?
Wszystko wskazuje na to, że nowe Sandero pojawi się w salonach już w przyszłym roku a premiera może mieć miejsce na targach w Genewie. Dacia zamierza bowiem znacząco przyspieszyć swój rozwój i ma bardzo ambitny plan rozwoju produkcji. W Europie na celowniku znalazła się Skoda i to w podstawowe modele tego producenta Dacia uderza.
Rok 2020 może być więc rokiem Dacii.
Większy, dłuższy, szerszy i bardziej komfortowy samochód klasy… C?
Nowe Sandero ma być – jak już pisaliśmy na wstępie – większe od poprzednika. Zmianie ulegnie platforma a co za tym idzie rozstaw osi. Mówi się o rozmiarach kompaktu przy utrzymaniu bardzo niskiej ceny. Wnętrze będzie podobne do nowego Dustera, pojawią się więc nowe materiały wykończeniowe i nowa generacja elektroniki pokładowej. Wszystko po to, by Sandero zdominowało jeszcze bardziej segment B/C oraz weszło bardziej masowo do flot. Dzisiaj ten samochód dominuje w sektorze nabywców prywatnych a to jeszcze za mało.
Najnowsze komentarze