Podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie, szefowa marki Citroen, Linda Jackson zapowiedziała powrót modelu C5. Samochód ma trafić do Europy w roku 2020.

Salon samochodowy we Frankfurcie jest nie tylko okazją do podziwiania nowych modeli, aczkolwiek bardzo chętnie to czynimy, ale również imprezą, na której można dowiedzieć się czegoś o planach poszczególnych producentów. Podczas tegorocznej edycji targów, pojawiła się miła dla nas wiadomość o powrocie modelu C5. Nie chodzi tu o SUV-a C5 Aircross, na którego swoją drogą również czekamy, ale powrót sedana segmentu D. Samochód został potwierdzony przez samą szefową marki Citroen. Zgodnie z wypowiedzią dla Automotive News, Linda Jackson potwierdziła pojawienie się C5-tki w Europie w 2020 roku. „Z powodu oddzielenia marki DS pojawiły się niewielkie luki w naszym portfolio” – dodała.

Pierwszego czerwca tego roku z linii montażowej zakładu w Rennes wyjechał ostatni europejski egzemplarz modelu C5. W ten sposób pożegnaliśmy nie tylko sam model, ale również znak rozpoznawczy marki, jakim było hydropneumatyczne zawieszenie. Poza C5, stanowiło symbol komfortu dla takich modeli jak CX, BX, XM czy Xantia. Według zapowiedzi Citroena, następcą hydropneumatyki ma być zawieszenie wyposażone w progresywnie działające poduszki hydrauliczne.

W pierwszej kolejności trafi ono do modelu C5 Aircross, który wchodzi obecnie na rynek chiński. W Europie SUV pojawi się w 2018 roku. Następnym modelem z nowym zawieszeniem będzie właśnie trzecia generacja C5. Linda Jackson dodała, że poduszki hydrauliczne nie zostaną włączone do oferty ani Opla, ani Peugeota, ani DS, jest to bowiem rozwiązanie zarezerwowane wyłącznie dla Citroena.

Dopełnieniem komfortu dostarczanego przez nowe zawieszenie jest również program Citroena o nazwie Advanced Comfort, który na różnych płaszczyznach ma eliminować nieprzyjemne odczucia podczas jazdy za pomocą m.in. wygodnych foteli, wyciszenia i klimatu wnętrza oraz systemów wspomagających pracę kierowcy. Citroen Advanced Comfort jest stopniowo wprowadzany do kolejnych modeli marki.

Źródło: Automotive News Europe

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

12
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
8 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
11 Autorzy komentarzy
toughluckDanielTesterRafMarek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Michał Z.
Gość
Michał Z.

A ja się cieszę, że wreszcie jest zapowiedź czegoś innego niż SUV, crossover itp.;) Aczkolwiek szkoda, że będą aż 3 lata przerwy w produkcji C5.

Raf
Gość
Raf

A tam, masz 3 lata żeby zebrać kasę więc to nawet dobra wiadomość :-)

Marcin
Gość
Marcin

Tak tylko hydro to nie tylko komfort ale samopoziomowanie, regulacja wysokości, etc. Podobno w Reno będzie takie zawieszenie lub cos na jego wzor.. Zobaczymy..

Dawid
Gość
Dawid

Skąd wiesz, że takiego rozwiązania nie da się wdrożyć bez potrzeby używania siłowników charakterystycznych dla hydropneunatyki? Z resztą, samopoziomujące zawieszenie to świetna sprawa, ale regulacji używałem w Xantii tylko przy okazji zmiany opon.

prnd
Gość
prnd

Czyżby przynajmniej część PSA wracała po rozum? Mam nadzieję że to już początek zmierzchu fascynacji SUVami i innymi autobusami, turbodiesel już praktycznie umarł, downsizing niestety dopiero zaczyna umierać ale pierwsze objawy powoli już są, może w końcu powrócą dobre czasy w motoryzacji. Oby tak dalej.

Marek
Gość
Marek

Miałem zamiar gdzieś za rok zmienić Xantię na „bez wątpienia niemieckiego” C5, ale może jednak poczekać trochę dłużej… :)

Tylko hydroactive…

Tester
Gość
Tester

Gdyby nie ta okropna baba najprawdopodobniej już teraz byłaby możliwość kupna nowej generacji C5

pawelhks
Gość
pawelhks

Przekaz by Citroen – z rok temu testowali nowe zawieszenie w budzie Cactusa z info, ze bedzie ono dostepne w kazdym modelu Citroena, teraz okazuje sie, ze w roku 2020 w nowym C5 jako drugim modelu ten wynalazek bedzie dostepny. A reszta gamy, chocby c4GP w ogole jest przewidziana do zaimplementowania nowego typu zawieszenia?

fanpeugeota
Gość
fanpeugeota

Nie. normalne belka skretna

toughluck
Gość
toughluck

Teraz wszystko stało się jasne! PSA kupiło Opla, żeby móc mieć markę dla każdego wyjątkowego rodzaju zawieszenia i hydropneumatyka po prostu trafi do Opla. Na początek do Insigni:
https://www.motor1.com/news/130480/concept-we-forgot-opel-insignia/
;-)
/sarkazm

Daniel
Gość
Daniel

To ciekawe ze nie udostepnia nowego zawieszenia marce DS. To ma byc ekskluzywna marka i komfortowa, jednak na standardowym zawieszeniu…? No chyba ze DS bedzie mial jakies wlasne patenty. Moj C5 z 2012 pojdzie w rozliczeniu zanowego C5 w 2020r.

pawelhks
Gość
pawelhks

@Daniel

http://francuskie.pl/nowe-zawieszenie-ds-wybitne/

Chyba, ze oni sami sie juz w PSA pogubili co gdzie ma isc, wiec dla uproszczenia sprawy od 1 czerwca uwalili prawdziwe hydro.