Michelin to francuski producent znany z produkcji opon, ale nie zajmuje się wyłącznie ogumieniem. Jest odpowiedzialny m.in. za znaki drogowe, zawieszenie pneumatyczne Citroena, technologie cyfrowe, co jeszcze? Przez dyrektora generalnego Michelin zostało nazwane „firmą od spraw mobilności”.
Francuska firma, która jest jednym z największych producentów opon na świecie, powstała w 1889 roku. Została założona przez braci André i Édouarda Michelinów. Michelin posiada 56 zakładów produkcyjnych oraz trzy centra technologiczne, które znajdują się we Francji, Japonii i Stanach Zjednoczonych. Firma jest odpowiedzialna za ogumienie do samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych, motocykli, a nawet samolotów i promów kosmicznych. W wywiadzie dla Automotive News Canada dyrektor Michelin, Florent Manegaux powiedział jednak, że firma nie produkuje już „tylko opon”, ale jest firmą zajmującą się mobilnością.
Firma opracowała znaki dla francuskich dróg oraz wykonała cyfrowe mapy drogowe dla Google. „Michelin wynalazł zawieszenie pneumatyczne Citroena, gdy byliśmy właścicielami tej marki i wprowadziliśmy na rynek przewodniki Michelin, które są rozpoznawane na całym świecie” – powiedział Manegaux.
Michelin coraz bardziej angażuje się w technologię cyfrową, łączność pojazdów oraz rozwój zrównoważonej mobilności. „Digitalizacja i łączność to przyszłość przemysłu samochodowego, która obejmuje opony oraz ich nieustannie zmieniające się relacje z drogą” – powiedział dyrektor Michelin. W planach jest wdrożenie nowych metod zarządzania oraz przejęcia start-upów. Firma oddaje do dyspozycji swoim pracownikom łączność za pomocą specjalnych bransoletek oraz okulary rozszerzonej rzeczywistości, które mają pomóc w rozwiązywaniu problemów.
Francuska firma opracowała dla Porsche Michelin Track Connect, czyli czujnik, który pozwala na monitorowanie opon. Informuje, kiedy jechać spokojnie, a kiedy najlepiej przyspieszyć. „W ten sposób optymalizuje żywotność opony i poprawia jej osiągi” – dodał Manegaux. Urządzenie można dostosować do wszystkich typów pojazdów. W przemyśle wydobywczym „nasze czujniki kontrolują temperaturę, ciśnienie i stan opon”.
„W sektorze rolniczym opracowujemy chipy dla opon połączone z automatycznymi systemami zarządzania ciśnieniem, które kontrolują ciśnienie, a tym samym kontakt opony z podłożem. Chodzi o zwiększenie wydajności a jednocześnie zminimalizowanie erozji gleby”. Jaka będzie przyszłość firmy? „Mogę powiedzieć, że w ostateczności w Michelin wszystko będzie cyfrowe” – powiedział Manegaux.
Źródło: Automotive News Canada
Najnowsze komentarze