Nowy Peugeot 508 trafił już o oferty, ale my mamy chrapkę na większy model w ofercie. W 2011 roku Peugeot zaprezentował już model, który mógłby dołączyć do gamy jako flagowy 608.
Podczas kreślenia sylwetki HX1 projektanci zaczerpnęli inspirację ze świata prywatnych odrzutowców. Pojazd charakteryzuje się wyjątkowo aerodynamiczną i dopracowaną w najmniejszych szczegółach sylwetkę, która wygląda niczym wymodelowana przez wiatr. Samochód zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2011 roku, ale wciąż prezentuje się bardzo futurystycznie. Niedługo po debiucie prototypu HX1, w mediach zaczęła krążyć informacja, że w 2014 roku pojazd trafi do oferty jako 608. Tak się niestety nie stało, ale może jeszcze się doczekamy? ;-)
Do wnętrza można dostać się przez otwierane do góry drzwi. Model łączy przestrzeń, nowoczesne technologie oraz materiały najwyższej jakości. Za kierownicą czeka nas najwyższy luksus w towarzystwie skórzanej tapicerki ze wstawkami z dębowego drewna i szczotkowanego aluminium.
Peugeot HX1 wykorzystuje technologię HYbrid4, która trafiła także do modelu 508 RXH. Koncepcyjny samochód został wyposażony w wysokoprężna jednostkę o pojemności 2,2 litra, który napędza koła przednie, z kolei tylna oś jest zasilana jednostką elektryczną o mocy 95 KM. Łączna moc pojazdu wynosi 295 KM. Średnie spalanie, jakie podaje producent wynosi 3,2 l/100 km.
Akumulator litowo-jonowy pozwala na ładowanie pojazd z gniazdka elektrycznego, a także umożliwia pokonanie 30 km wyłącznie z pomocą silnika elektrycznego.
Najnowsze komentarze