•   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Nowa Dacia Duster jest obecnie jednym z najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Wiele osób pyta, co się zmieniło w stosunku do poprzedniego modelu. I co sprawia, że auto jest tak popularne. Trzy kluczowe różnice dotyczą wygodniejszych foteli, nowego projektu deski rozdzielczej oraz lepszego wyciszenia wnętrza.

Samochód nie przeszedł kompletnej przemiany. Każdy z łatwością rozpozna, że model, który przed nim stoi to Duster, ale wygląd stał się bardziej atrakcyjny i nowocześniejszy. Pojazd otrzymał nowe reflektory, odrobinę poprawiony grill i osłony zderzaków oraz zmienione tylne lampy z charakterystycznym schematem. Samochód wraz z nowymi kolorami nadwozia w ofercie może się podobać tym, którzy szukają samochodu w modnym segmencie SUV.

Wygodniejsze fotele

Nowa Dacia Duster jest samochodem wygodniejszym od poprzednika. Zmiana dotyczy przede wszystkim foteli, które są zbudowanie w nieco inny sposób. Dacia wykorzystała bardziej sprężystą piankę, która daje lepsze podparcie i większy komfort. Nie ma tu wprawdzie mocnego podparcia bocznego, ale nie zapadniemy się w fotel i będziemy podróżować wygodnie. Dacia pokusiła się również o nowe materiały wykończeniowe. Tylna kanapa również została poprawiona, ale nie odczuwa się tego w takim stopniu jak z przodu.

Lepsze wyciszenie

Kolejna różnica, którą odczuwają klienci, to wytłumienie wnętrza. Producent deklaruje wyciszenie lepsze o 50% od poprzednika. I rzeczywiście, w środku jest znacznie ciszej, w zakresie dźwięków dochodzących od strony podwozia, silnika, a także z zewnątrz. W poprzedniej wersji wiele osób decydowało się na samodzielnie wyciszanie samochodu. Przy wysokich prędkościach wciąż słychać szum powietrza, ale nie dokucza on już tak, jak w poprzedniku. 

Wakacje z przyczepą

Nowy projekt deski rozdzielczej

Klienci zwracają również uwagę na poprawiony wygląd i ergonomię wnętrza. Ekran systemu multimedialnego przeniesiono wyżej, na pokładzie mamy zmienioną kierownicę, inny układ nawiewów, nowy drążek zmiany biegów, a projekt deski zbudowano nieco bardziej współcześniej. Materiały są nadal twarde, ale trwałe i solidnie zmontowane.

Silniki

Dacia Duster obecnie oferowana w z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym SCe, który generuje 115 KM mocy. W polskich cennikach znajdziemy również diesla Blue dCi 1.5 w wersjach o mocy 95 i 115 KM, które są powiązane z 6-biegową manualną przekładnią. Napęd na wszystkie koła jest dostępny w jednostkami SCe 115 oraz Blue dCi 115. Wkrótce do oferty dołączy również nowa jednostka benzynowa Renault 1.3 TCe generująca 130 oraz 150 KM mocy.

Dlaczego klienci wybierają Dacię Duster?

Modny kształt SUV-a, dopracowane wnętrze, solidnie zbudowane i wygodne, wysoki prześwit i użyteczność, a przede wszystkim cena. Dustera z klimatyzacją można kupić za niecałe 50 tysięcy złotych. Będzie to użyteczne, uniwersalne auto, a  takich samochodów oczekują właśnie Polacy. Duster jest też świetną alternatywą dla kilkuletnich używanych samochodów z zachodu.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

12
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
2 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
11 Autorzy komentarzy
spam existINTERESUJE SIĘArrczicindarMateusz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marek
Gość
Marek

Nie piszą o tym że brak jest dostępności. Ja na swojego D. Czekam od kwietnia i brak widoków na realizację zamówienia. Tak trzymać Dacia!

Mateusz
Gość
Mateusz

Ja czekam od lipca a odbiór auta w lutym. Przynajmniej rok produkcji 2019

cindar
Gość
cindar

Europa zwariowała na punkcie Dustera. Po prostu zwariowała

Arrczi
Gość
Arrczi

To musi być nietypowa konfiguracja?.
Szwagier zamówił pod koniec czerwca i pod koniec września odebrał swojego.

spam exist
Gość
spam exist

ja zamawialem przed premiera – 23 lutego skladane zamowienie. na prestige musialbym czekac do przelomu wrzesien/pazdziernik. na comfort czekalem niecale 2 miesiace. wtedy to byla kwestia braku felg ktore byly w wersji prestige.

Woma
Gość
Woma

Tylko dlaczego nikt nie mówi, że w testach bezpieczeństwa daster ma tylko 3 gwiazdki na 5?

ryszard
Gość
ryszard

Bałwanów jak będziesz szalał to nie pomoże i6 gwiazdek

Marcin
Gość
Marcin

Testy euro ncap znaczną część oceny biorą z wyposażenia, a nie z samych wyników testów zderzeniowych. Auto jest projektowane przez renault więc w testach zderzeniowych jest całkiem dobre (wystarczająco na 5 gwiazdek zdaje się). Jednakże z powodu ceny nie ma kompletu wyposażenia od bezpieczeństwa aktywnego, szczególnie w standardzie.

Marcin
Gość
Marcin

Ej, nie pisz głupot. Dacia jest tanią marką co oznacza oszczędności na bezpieczeństwie. Struktura daciek jest osłabiona w stosunku do reno. Obejrzyj sobie testy zderzeniowe i jak zachowuje się słupek A, co się dzieje z drzwiami i dachem przy zderzeniu czołowym oraz jak głęboko wchodzi w kabinę słup przy teście bocznym. Dacia spośród wszystkich testowanym aut ma najsłabszą konstrukcję kabiny.

Marcin
Gość
Marcin

I tak lepszy niebity Duster z salonu niż jakiś zagraniczny wyklepaniec w tej samej cenie z zaślepkami zamiast poduszek i strefami zgniotu, które już swoją rolę raz zagrwły.

INTERESUJE SIĘ
Gość
INTERESUJE SIĘ

Dokładnie tak

Arrczi
Gość
Arrczi

Bo to samochód na miejską dżunglę smile
Wysoki prześwit, grube baloniaste opony. Jak chcesz szaleć to BMW.