Nowa Dacia Duster jest obecnie jednym z najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Wiele osób pyta, co się zmieniło w stosunku do poprzedniego modelu. I co sprawia, że auto jest tak popularne. Trzy kluczowe różnice dotyczą wygodniejszych foteli, nowego projektu deski rozdzielczej oraz lepszego wyciszenia wnętrza.
Samochód nie przeszedł kompletnej przemiany. Każdy z łatwością rozpozna, że model, który przed nim stoi to Duster, ale wygląd stał się bardziej atrakcyjny i nowocześniejszy. Pojazd otrzymał nowe reflektory, odrobinę poprawiony grill i osłony zderzaków oraz zmienione tylne lampy z charakterystycznym schematem. Samochód wraz z nowymi kolorami nadwozia w ofercie może się podobać tym, którzy szukają samochodu w modnym segmencie SUV.
Wygodniejsze fotele
Nowa Dacia Duster jest samochodem wygodniejszym od poprzednika. Zmiana dotyczy przede wszystkim foteli, które są zbudowanie w nieco inny sposób. Dacia wykorzystała bardziej sprężystą piankę, która daje lepsze podparcie i większy komfort. Nie ma tu wprawdzie mocnego podparcia bocznego, ale nie zapadniemy się w fotel i będziemy podróżować wygodnie. Dacia pokusiła się również o nowe materiały wykończeniowe. Tylna kanapa również została poprawiona, ale nie odczuwa się tego w takim stopniu jak z przodu.
Lepsze wyciszenie
Kolejna różnica, którą odczuwają klienci, to wytłumienie wnętrza. Producent deklaruje wyciszenie lepsze o 50% od poprzednika. I rzeczywiście, w środku jest znacznie ciszej, w zakresie dźwięków dochodzących od strony podwozia, silnika, a także z zewnątrz. W poprzedniej wersji wiele osób decydowało się na samodzielnie wyciszanie samochodu. Przy wysokich prędkościach wciąż słychać szum powietrza, ale nie dokucza on już tak, jak w poprzedniku.
Nowy projekt deski rozdzielczej
Klienci zwracają również uwagę na poprawiony wygląd i ergonomię wnętrza. Ekran systemu multimedialnego przeniesiono wyżej, na pokładzie mamy zmienioną kierownicę, inny układ nawiewów, nowy drążek zmiany biegów, a projekt deski zbudowano nieco bardziej współcześniej. Materiały są nadal twarde, ale trwałe i solidnie zmontowane.
Silniki
Dacia Duster obecnie oferowana w z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym SCe, który generuje 115 KM mocy. W polskich cennikach znajdziemy również diesla Blue dCi 1.5 w wersjach o mocy 95 i 115 KM, które są powiązane z 6-biegową manualną przekładnią. Napęd na wszystkie koła jest dostępny w jednostkami SCe 115 oraz Blue dCi 115. Wkrótce do oferty dołączy również nowa jednostka benzynowa Renault 1.3 TCe generująca 130 oraz 150 KM mocy.
Dlaczego klienci wybierają Dacię Duster?
Modny kształt SUV-a, dopracowane wnętrze, solidnie zbudowane i wygodne, wysoki prześwit i użyteczność, a przede wszystkim cena. Dustera z klimatyzacją można kupić za niecałe 50 tysięcy złotych. Będzie to użyteczne, uniwersalne auto, a takich samochodów oczekują właśnie Polacy. Duster jest też świetną alternatywą dla kilkuletnich używanych samochodów z zachodu.
Najnowsze komentarze