Znamy ceny Nowej Dacii Duster, na razie te obowiązujące we Francji. SUV rumuńskiej marki należącej do Grupy Renault startuje nad Sekwaną z poziomu 11.990 euro. Poniżej znajdziecie więcej szczegółów na temat tej oferty.
Już od jutra będzie można we Francji zmawiać Nowego Dustera. Przebojowy, bestsellerowy SUV rumuńskiej marki będzie nad Sekwaną kosztował co najmniej 11.990 euro. Auto wyraźnie się zmieniło pod względem stylistyki, ale to wciąż ten sam solidny Duster. Tyle, że teraz lepiej wyposażony i zdecydowanie bardziej atrakcyjny wizualnie.
W dalszym ciągu auto objęte jest trzyletnią gwarancją ograniczoną przebiegiem 100.000 km.
Druga generacja Dacii Duster zadebiutowała podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Wystawione tam auta były oblegane przez dziennikarzy podczas dni prasowych. Podejrzewam, że w dniach otwartych dla publiczności było nie inaczej. Nic dziwnego – to jeden z nielicznych samochodów tego typu dostępny w tak dobrze skalkulowanej cenie. Teraz wiemy już, że we Francji cennik otwiera wartość 11.990 euro. Czekamy na dane dotyczące innych rynków, szczególnie mocno wyczekując cennika polskiego.
Co oznacza poziom 11.990 euro we Francji? Ni mniej, ni więcej jak to, że Dacia Duster nowej generacji startuje z dokładnie tego samego poziomu, na którym rozpoczynał się cennik dotychczas oferowanej wersji! Mimo poprawienia stylistyki udało się zachować dotychczasową cenę. Ale wygląd z reguły nie musi kosztować, za to wyposażenie – owszem. Tu Dacia odbije sobie pewnie nieco w bogatszych wersjach. Wszak nie sądzę, by rozdawała za darmo elementy wyposażenia, które w innych markach wymagają dopłaty, w niektórych nawet bardzo wysokiej.
Duster pozostał Dusterem. Charakter samochodu jest ten sam. Od razu widać, że to Dacia. Moim zdaniem jednak samochód wyraźnie zyskał stylistycznie. Zmieniło się też wnętrze. Nowy kokpit, nowe fotele, lepsza jakość – wszystko po to, by zapewnić kierowcy i pasażerom większy komfort i jeszcze łatwiejsza obsługę.
Nowa Dacia Duster otrzymała po raz pierwszy w swojej historii takie elementy wyposażenia, jak:
– kamera wielokierunkowa;
– bezkluczykowy dostęp i uruchamiania;
– czujniki martwego pola;
– automatyczne włączanie świateł głównych;
– automatyczna klimatyzacja.
We Francji samochód występuje w czterech wersjach wyposażenia: Duster, Essentiel, Confort oraz Prestige.
Gama zespołów napędowych póki co nie uległa zmianie w stosunku do dotychczas oferowanej wersji.
Jakie główne elementy wyposażenia otrzymają klienci we Francji w poszczególnych wersjach? Oto szczegóły:
Duster
– sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne, kurtyny);
– automatyczne światła;
– ogranicznik prędkości;
– elektryczne wspomaganie układu kierowniczego o zmiennej sile;
– elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach;
– przednie i boczne tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem obciążenia;
– mocowania Isofix na zewnętrznych miejscach kanapy;
– LED-owa sygnatura świetlna;
– centralny zamek;
– zderzaki w kolorze nadwozia;
– tylne schowki.
Essentiel (Duster plus dodatkowo)
– klimatyzacja manualna;
– kolumna kierownicy o dwuosiowej regulacji;
– fotel kierowcy z regulacją wysokości;
– kanapa dzielona w proporcjach 60/40;
– radio Plug&Music;
– wspomaganie zjeżdżania ze wzniesienia (w wersjach 4×4).
Confort (Essentiel plus dodatkowo)
– tylne czujniki parkowania;
– tempomat;
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne;
– elektrycznie sterowane szyby w tylnych drzwiach;
– 16-calowe felgi ze stopów lekkich.
Prestige (Confort plus dodatkowo)
– kamera cofania;
– Pakiet Look (satynowane chromowane przednie i tylne płyty poślizgowe pod zderzakami, lusterka zewnętrzne i relingi dachowe / dodatkowo przyciemniane tylne szyby / 17-calowe felgi ze stopów lekkich z efektem diamentowym);
– Media Nav Evolution w komplecie z systemem nauki eco-drivingu oraz danymi dla napędu 4×4 (wersje 4×4);
– dwa głośniki wysokotonowe zamontowane na desce rozdzielczej;
– automatyczna klimatyzacja;
– fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego i zintegrowanym podłokietnikiem;
– schowek w postaci wysuwanej szuflady pod przednim siedzeniem pasażera.
Szczegółowy cennik Nowej Dacii Duster we Francji przedstawia się następująco (ceny brutto):
Duster SCe 115 z pięciobiegową skrzynią manualną* 4×2 – 11.990 euro
Duster SCe 115 LPG z pięciobiegową skrzynią manualną* 4×2 – 12.790 euro
Duster dCi 90 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×2 – 14.000 euro
Essentiel SCe 115 z pięciobiegową skrzynią manualną* 4×2 – 13.850 euro
Essentiel SCe 115 LPG z pięciobiegową skrzynią manualną* 4×2 – 14.650 euro
Essentiel TCe 125 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×2 – 15.550 euro
Essentiel TCe 125 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×4 – 17.550 euro
Essentiel dCi 90 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×2 – 15.850 euro
Essentiel dCi 110 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×2 – 16.450 euro
Essentiel dCi 110 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×4 – 18.450 euro
Confort TCe 125 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×2 – 16.650 euro
Confort TCe 125 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×4 – 18.650 euro
Confort dCi 110 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×2 – 17.550 euro
Confort dCi 110 z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową EDC 4×2 – 18.850 euro
Confort dCi 110 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×4 – 19.550 euro
Prestige TCe 125 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×2 – 17.750 euro
Prestige TCe 125 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×4 – 19.750 euro
Prestige dCi 110 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×2 – 18.650 euro
Prestige dCi 110 z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową EDC 4×2 – 19.950 euro
Prestige dCi 110 z sześciobiegową skrzynią manualną 4×4 – 20.650 euro
Wersje oznaczone gwiazdką (*) dostępne będą w terminie późniejszym.
Jest jeszcze lista wyposażenia dodatkowego.
Do wersji Duster zamówić można:
– relingi dachowe w cenie 90 euro;
– koło zapasowe 16” z podnośnikiem (nie dotyczy wersji z LPG) – 130 euro;
Do wersji Essentiel zamówić można:
– koło zapasowe 16” z podnośnikiem (nie dotyczy wersji z LPG) – 130 euro;
– mapy nawigacyjne Europy Zachodniej – 100 euro;
– 16-calowe felgi ze stopów lekkich o wzorze Cyclades – 450 euro;
– lakier metalizowany – 500 euro;
– reflektory przeciwmgłowe – 150 euro;
– regulator/ogranicznik prędkości – 150 euro;
– Pakiet Nawigacja (Media Nav Evolution + regulator/ogranicznik prędkości + kierownica Soft Feel) – 550 euro.
Do wersji Confort zamówić można:
– koło zapasowe 16” z podnośnikiem (nie dotyczy wersji z LPG) – 130 euro;
– mapy nawigacyjne Europy Zachodniej – 100 euro;
– lakier metalizowany – 500 euro;
– czujniki martwego pola – 200 euro;
– Media Nav Evolution – 300 euro;
– skórzaną tapicerkę – 600 euro;
– podgrzewane fotele z przodu – 200 euro;
– Pakiet Miejski (Media Nav Evolution + kamera cofania) – 500 euro;
– Pakiet Miejski Plus (Media Nav Evolution + kamera wielokierunkowa + czujniki martwego pola) – 900 euro;
– Pakiet Confort (fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego, podłokietnik przedni oraz szuflada pod fotelem pasażera z przodu) – 150 euro;
– Pakiet Look (relingi dachowe i obudowy lusterek zewnętrznych z wykończeniem Dark Metal, dodatkowe przyciemnienie tylnych szyb) – 300 euro;
Do wersji Prestige zamówić można:
– koło zapasowe 16” z podnośnikiem (nie dotyczy wersji z LPG) – 130 euro;
– mapy nawigacyjne Europy Zachodniej – 100 euro;
– lakier metalizowany – 500 euro;
– czujniki martwego pola – 200 euro;
– skórzaną tapicerkę – 600 euro;
– podgrzewane fotele z przodu – 200 euro;
– system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania – 200 euro;
– Pakiet Miejski Plus (Media Nav Evolution + kamera wielokierunkowa + czujniki martwego pola) – 400 euro.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Dacia
Najnowsze komentarze