Podczas gdy większość marek w Europie notuje spadki, Dacia ma powody do zadowolenia. Nowa Dacia Duster jest hitem sprzedaży i generuje 80% przychodów fabryki w Mioveni. Ogromny spadek zanotowały niemieckie Porsche (blisko 45%) i Audi (ponad 7%), a tymczasem nowa Dacia Duster wciąż jest sprzedażowym hitem. Łącznie sprzedaż Dacii w Europie w lutym wzrosła o 2,4%.
Dzięki temu wzrósł również udział w rynku – do 3,6%. Analitycy przewidują, że Dacia będzie nadal zwiększała swoją sprzedaż a dzisiaj głównym problemem dla firmy jest zbyt mała wydajność fabryk. Dane sprzedażowe obejmują wszystkie kraje unijne oraz kraje EFTA (Islandia, Liechtenstein, Norwegia oraz Szwajcaria).
W lutym 2019 roku zarejestrowano 41.716 samochodów marki Dacia, z czego znaczącą większość stanowił Duster. Spada natomiast sprzedaż grupy Volkswagen (-0,7%) w tym takich marek jak Audi (-7%) oraz Porsche (-44,5%). Dacia została przejęta przez Renault w 1999 roku. a już pięć lat później zaprezentowano model Dacia Logan. Marka używa technologii Nissana i Renault, bazując na własnych projektach nadwozi. Największym hitem Dacii jest oczywiście Duster.
Dacia jest też najchętniej kupowanym samochodem na rynku wśród klientów indywidualnych.
źródło: AFP, Reuters, Dacia
Najnowsze komentarze