Nowa Dacia Duster ma stać się najbardziej niezawodnym SUVem na rynku. Wszystko dzięki jedynemu – poza Francją – centrum testowemu Renault, zlokalizowanemu w miejscowości Titu w Rumunii. Codziennie ponad 1000 inżynierów oraz pracowników zajmuje się tu badaniami i kontrolą jakości.
Centrum jest odpowiedzialne za opracowanie, testy i wdrożenie do produkcji samochodów opartych na platformie M0. To tutaj powstał nowy Duster, Sandero czy Logan. To tutaj pracuje się nad manualnymi skrzyniami biegów. Produkty opracowane w Titu są wysyłane do fabryk i klientów na całym świecie. Kluczem ma być niezawodność.
32 kilometrowa trasa testowa symuluje wszystkie warunki pogodowe. Zakręty, deszcz, pył, dziury, woda – znajdziecie tu wszystko. Samochody testowe są w komorach mrożących i nagrzewających. Nadwozia poddaje się prawdziwym torturom a nawet przyspieszonym procesom starzenia. Wyniki przesyłane są za pomocą specjalnego oprogramowania do dwóch pozostałych centrów, dzięki temu można przyspieszyć wiele prac.
To tutaj spływają również raporty z serwisów na całym świecie. Są one opracowywane statystycznie i przetwarzane tak, aby możliwe jest szybkie lokalizowanie głównych źródeł problemów. Uwagi inżynierów oraz ich pomysły są następnie przekazywane do testowania a po pomyślnym wyniku można już wdrażać je do produkcji. Wbrew pozorom samochody to bardzo złożone mechanizmy i występuje w nich wiele zależności, które powodują występowanie nieprzewidzianych niekiedy zjawisk.
Celem postawionym przed inżynierami jest stworzenie najbardziej niezawodnych samochodów na rynku przy zachowaniu niskiej ceny i wysokiej trwałości. Czy im się to udaje?
Najnowsze komentarze