Silnik 1.6 SCe z oznaczeniem H4M jest jedną z najchętniej wybieranych jednostek napędowych w gamie Dacii Duster. Stosunkowo prosta konstrukcja, brak turbosprężarki, dość rozsądne zużycie paliwa i cicha praca, a przede wszystkim świetna cena powodują, że wiele osób decyduje się właśnie na niego.

Silnik H4M: dane techniczne

Typ silnika
Sce 115 4×2
Wolnossący / doładowany
Wolnossący
Norma emisji spalinEuro 6b
Typ silnika
H4M
Pojemność skokowa (cm3)
1.598
Średnica cylindra x skok tłoka (mm)78×83,6
Ilość cylindrów / zaworów16
Stopień sprężania10,7
Moc maksymalna w kW EWG (KM) przy obrotach (obr./min)84 (115) przy 5.600
Maksymalny moment obrotowy Nm EWG (mkg) przy obrotach (obr./min)
156 przy 4.000
Typ wtryskuwielopunktowy sekwencyjny
System oczyszczania spalinFAP
Pojemność zbiornika paliwa (l)50
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km)
145
Spalanie w cyklu miejskim (l/100 km)
7,7
Spalanie w cyklu pozamiejskim (l/100 km)5,6
Spalanie w cyklu mieszanym (l/100 km)6,4

Dynamika silnika 1.6 SCe i spalanie

1.6 SCe nie ma aspiracji sportowych, nie jest to również jednostka dla osób, które znają tylko dwie pozycje pedału gazu – 0 oraz 1. 115 KM wystarcza do sprawdzenia napędzania Dustera w mieście, dadzą radę na drogach pozamiejskich. Nie jest to mistrz sprintu, ale po przyzwyczajeniu się do nieco wyższych obrotów da się tym autem jeździć dość dynamicznie. Na autostradzie bardziej słychać szum opływającego powietrza, niż odgłos silnika, co dobrze świadczy o wyciszeniu auta. 140 kilometrów na godzinę pojawia się na liczniku przy około 3500 obrotów. Spalanie na autostradzie przy tej prędkości powinno wynieść poniżej 9 litrów.

Silnik H4M 1.6 SCe i docieranie

Pełne właściwości silnik 1.6 SCe powinien osiągnąć po przejechaniu około 3.000 kilometrów. Do tego momentu warto jeździć samochodem nieco bardziej delikatnie niż zwykle.

 

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

24
Dodaj komentarz

avatar
 
10 Wątki komentarzy
14 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
23 Autorzy komentarzy
KaczorDaMichał Z.UzytkownikDa Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jan
Gość
Jan

On nie ma FAP

Stef
Gość
Stef

Ale się rozpisali jprd

Kaczor
Gość
Kaczor

Kompendium wiedzy☺

Lu
Gość
Lu

Jest to silnik nissana. Nie lubi LPG mimo iż można zamówić fabryczne instalację

Jan
Gość
Jan

To jest silnik Renault

Pro
Gość
Pro

To jest hr16de od Nisdana

Maciej
Gość
Maciej

Jest to silnik Nissana ale zobacz sobie że wersja z LPG i bez różnią się numerami seryjnymi. Wersja z LPG ma wzmocnione zawory i gniazda zaworowe.

Wiktor
Gość
Wiktor

Miałem okazję przejechać się Dusterem z tym silnikiem i szczerze mówiąc to nie wiem czym tu się zachwycać. OK z jeden strony prosta konstrukcja silnika, wg mnie na plus. Natomiast realne spalanie 9L/100 jest niedopuszczalne. Z tego co wiem to Duster z tym silnikiem nie ma FAP.

Marcin
Gość
Marcin

To ile takie auto z tym silnikiem przy 140 km/h powinno spalać? 5 litrów? Porażka…

Wiktor
Gość
Wiktor

9 L/100 to w mieście, wiadomo że przy 140 spali więcej.

Uzytkownik
Gość
Uzytkownik

Szanowna Redakcjo, a co powiecie na temat regulacji zaworów w tym silniku…

Da
Gość
Da

Warto sprawdzić luzy zaworowe przed montażem LPG do aut bez fabrycznej instalacji. Ma się wrażenie że fabryka ustala je byle mieściły się w widełkach, a nie po środku. Dlatego też już w nowych autach mogą mieć granice górne/dolne. Sprawdzenie ok 100-150zł. Regulacja szklankami (szlifowanie, zamiana, rozpięcie łańcucha rozrządu do demontażu wałków itd) ok 1000zł. Mam to za sobą w Megane IV. Ale średnie spalanie LPG poniżej 9l przy dynamicznej jeździe i tak na tę czynność serwisową zaoszczędziło. Po 60 000 znów sprawdzenie luzów. I zobaczymy czy będą do regulacji.

Użytkownik
Gość
Użytkownik

W przypadku gdy nie montujemy LPG to konieczna jest regulacja ?

Da
Gość
Da

Regulacja niekoniecznie, ale sprawdzić można, o ile serwis nie będzie robił problemów. Gazownik robił sporo aut z tym silnikiem dla korporacji taksówkowych. Przed montażem sprawdzają każdą sztukę żeby nie mieć później problemów z gwarancją i pretensjami klienta, że to gaz rozwalił głowicę. I część aut z małymi przebiegami już miała luzy na dolnej/górnej granicy. Ale mieli i inne auta niż Renault z popychaczami szklankowymi – również przy przebiegach do 100tyś nie było różowo z luzami.

Uzytkownik
Gość
Uzytkownik

Pytam , bo słyszałem ostatnio że co 20 tys. trzeba regulować zawory ( bez LPG) i koszt OK 4 tys., wydaje mi się to zdecydowanie wygórowana cena jak i opona ze tak często trzeba odwiedzić serwis

Da
Gość
Da

W normalnym nieautoryzowanym serwisie regulacja, o ile potrzebna, to ok 1000zł. Samo sprawdzenie ok 100-150zł, co 30 000. A regulacja, bo to często ludzie mylą ze sprawdzeniem, tylko jeśli zajdzie taka potrzeba.

Maciej
Gość
Maciej

To ma w końcu tego FAPa czy nie?

Forrice
Gość
Forrice

Jechałem tym samochodem. Ani mocy, ani dobrego spalania. Kupiłem opla z większym silnikiem nie dość że pali podobnie to ma jakąkolwiek moc. Na jeździe próbnej przy 110 pod wiatr ten samochód nie mógł przyspieszyć…

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

A ja jeżdżę i sobie chwalę.

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Ja powiem tak- co kto lubi. Pamiętam dobrze czasy kiedy jeździło się kompaktem z silnikiem o mocy ok. 80 KM i dawał radę zarówno w mieście jak i na trasie czy autostradzie. Oczywiście jazda była bez szaleństw, ale to nie było przyspieszenie na poziomie Malucha. Inna sprawa, że kiedyś takie kompakty ważyły ok. tony, Duster z tym silnikiem to ok. 1,2 t., ale do spokojnej jazdy ten silnik wystarczy. Jeśli ktoś chce lepszych osiągów a szczególnie elastyczności, to zostaje dCi, ew. nowy 1.3 TCe. A z tym wiatrem, no cóż- Duster to nie jest wzór aerodynamiki, ale też nikt nie… Czytaj więcej »

Damian
Gość
Damian

Przy 3 tys obrotów ma 110km/h więc cos się komuś pomyliło. 2 tyg. Temu mialem jazdę probną autem z przebiegiem 600km i było tak sobie. Nie zachęcał do dynamicznej jazdy. Ciekawe jak by było po dotarciu

Jerzyk
Gość
Jerzyk

poniżej 9 litrów przy 140km/h haha Pan co to pisał trochę buja w obłokach. Przy 140 spokojnie 10litrów

Tomek
Gość
Tomek

A Ci co jeździli 1.6 SCE to 4×2 5 biegowa skrzynia, czy 4×4 6 biegowa? Ja jeździłem 5 i 6 biegową i na 6 biegowej samochód odczuwalnie lepiej się zbiera.