Silnik 1.6 SCe z oznaczeniem H4M jest jedną z najchętniej wybieranych jednostek napędowych w gamie Dacii Duster. Stosunkowo prosta konstrukcja, brak turbosprężarki, dość rozsądne zużycie paliwa i cicha praca, a przede wszystkim świetna cena powodują, że wiele osób decyduje się właśnie na niego.
Silnik H4M: dane techniczne
Typ silnika |
Sce 115 4×2
|
Wolnossący / doładowany
|
Wolnossący
|
Norma emisji spalin |
Euro 6b |
Typ silnika
|
H4M
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1.598
|
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) |
78×83,6 |
Ilość cylindrów / zaworów |
16 |
Stopień sprężania |
10,7 |
Moc maksymalna w kW EWG (KM) przy obrotach (obr./min) |
84 (115) przy 5.600 |
Maksymalny moment obrotowy Nm EWG (mkg) przy obrotach (obr./min) |
156 przy 4.000
|
Typ wtrysku |
wielopunktowy sekwencyjny |
System oczyszczania spalin |
FAP |
Pojemność zbiornika paliwa (l) |
50 |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km) |
145
|
Spalanie w cyklu miejskim (l/100 km) |
7,7
|
Spalanie w cyklu pozamiejskim (l/100 km) |
5,6 |
Spalanie w cyklu mieszanym (l/100 km) |
6,4 |
Dynamika silnika 1.6 SCe i spalanie
1.6 SCe nie ma aspiracji sportowych, nie jest to również jednostka dla osób, które znają tylko dwie pozycje pedału gazu – 0 oraz 1. 115 KM wystarcza do sprawdzenia napędzania Dustera w mieście, dadzą radę na drogach pozamiejskich. Nie jest to mistrz sprintu, ale po przyzwyczajeniu się do nieco wyższych obrotów da się tym autem jeździć dość dynamicznie. Na autostradzie bardziej słychać szum opływającego powietrza, niż odgłos silnika, co dobrze świadczy o wyciszeniu auta. 140 kilometrów na godzinę pojawia się na liczniku przy około 3500 obrotów. Spalanie na autostradzie przy tej prędkości powinno wynieść poniżej 9 litrów.
Silnik H4M 1.6 SCe i docieranie
Pełne właściwości silnik 1.6 SCe powinien osiągnąć po przejechaniu około 3.000 kilometrów. Do tego momentu warto jeździć samochodem nieco bardziej delikatnie niż zwykle.
https://www.youtube.com/watch?v=E2dfSGwhjuk
Najnowsze komentarze