Nowa Dacia Duster z silnikiem nawet o mocy 150 KM? Już wkrótce będzie to możliwe. Szykuje się prawdopodobnie największy hit sprzedaży w Polsce ostatnich lat. Nowy benzynowy silnik TCe trafia właśnie do Dustera i już wkrótce zagości w polskich salonach. Ma pojemność 1.3 litra i turbosprężarkę, filtr cząstek stałych oraz innowacyjną powłokę cylindrów, która zapewnia szybszą reakcję na pedał gazu.

Nowa Dacia Duster 1.3 TCe – parametry techniczne

Najciekawsza wersja tego silnika to TCe 150, zapewniająca moc 150 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1.700 obrotów. Z tym silnikiem Dacia Duster przyspiesza do 100 km/h w 10,4 sekundy. Ten model będzie dostępny wyłącznie w odmianie Prestige.

Nieco słabsza wersja to 130-konna jednostka 1.3 TCe, zapewniająca 240 Nm momentu obrotowego przy 1.600 obrotów i przyspieszenie 11,1 sekundy do setki. Będzie go można zamówić w wersji Comfort i Prestige.

Oba silniki mają bardzo dobre parametry ekologiczne. Samochody z nowymi jednostkami napędowymi trafią do sprzedaży w ciągu 2-3 najbliższych miesięcy.

Ile kosztuje nowa Dacia Duster 1.3 TCe 150 i 1.3 TCe 130?

Różnica kosztu zakupu pomiędzy 1.6 SCe 115 a 1.3 TCe 130 KM wyniesie około 10 tysięcy złotych. To sporo jak za 15 koni mechanicznych ale niedużo, jeśli weźmiemy pod uwagę zupełnie inne zachowanie silnika. 1.3 TCe zapewnia dobre przyspieszenie już nieco ponad 1500 obrotów, co zmniejsza hałas i zużycie paliwa, przy umiejętnym operowaniu pedałem gazu oczywiście.

W Polsce możemy spodziewać się cen na poziomie 77 tysięcy złotych za mocniejszą wersją z manualną skrzynią biegów i około 67 tysięcy za słabszą również z 6-biegowym manualem. To dużo więcej niż cena podstawowego modelu czyli 39900 złotych, ale szczególnie 150-konna wersja może być atrakcyjna dla bardziej wymagających klientów.

Na rynku francuskim ceny kształtują się następująco:

Dacia Duster Essential
Dacia Duster SCe 115: 11.990 €
Dacia Duster Eco-G 115: 13.090 €
Dacia Duster Blue dCi 95: 14.650 €

Dacia Duster Confort
Dacia Duster SCe 115: 13.850 €
Dacia Duster Eco-G 115: 14.950 €
Dacia Duster TCe 130: 16.250 €
Dacia Duster Blue dCi 95: 16.500 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4×2: 17.100 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4×4: 19.100 €

Dacia Duster Prestige
Dacia Duster Eco-G 115: 16.050 €
Dacia Duster TCe 130: 17.350 €
Dacia Duster TCe 150: 17.850 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4×2: 18.200 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4×4: 19.100 €

Dacia Duster Eco-G 115: 17.000 €
Dacia Duster TCe 130: 18.300 €
Dacia Duster TCe 150: 18.800 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4×2: 19.150 €
Dacia Duster Blue dCi 115 4×4: 21.150 €

Kiedy wersja TCe 4×4 z automatyczną skrzynią biegów?

Dacia nie ujawniła jeszcze planów w zakresie wersji 4×4 oraz nowej automatycznej skrzyni biegów do tych wersji Dustera. Jednak wiemy już dzisiaj, że prace trwają.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

29
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
11 Wątki komentarzy
18 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
23 Autorzy komentarzy
retsudSlawoWiktorPROLuki Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Majka
Gość
Majka

Wkrotce upadnie mit o tym, jaka to Dacia Duster jest rzekomo tania.

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Nic nie upadnie. Faktem jest, że cena może powoli dobić do 80 tys. zł (zresztą dotychczas wersja Prestige 1.5 dCi z napędem 4×4 kosztowała ok. 75 tys. zł) i owszem- dla przeciętnego Polaka to jest drogo, ale jeśli porównamy tę cenę do konkurencji, to drogo nie jest. Prawda jest taka, że chcąc samochód podobnej klasy z silnikiem o podobnej mocy, trzeba przygotować 100 tys. zł. Inną kwestią jest to, że większość Dusterów jest kupowanych w konfiguracji kosztującej ok. 50 tys. zł, więc tanio nadal jest i będzie. Prawda jest taka, że po wprowadzeniu 1.3 TCe gama Dustera będzie ciekawa- wersje… Czytaj więcej »

Luki
Gość
Luki

Silnik zamulony przez gpf. Mocy dużo ale cześć znika ku chwale euro6

Michał
Gość
Michał

Francuz z najniższą krajową kupi nową Dacie Duster za 16.500€ (14 pensji). Natomiast Polak z najniższą krajową ten sam samochód kupi za 77.000zł (50 pensji). Fajnie?…

retsud
Gość
retsud

Rzondamy Dusteruf za 10 tyś!

A tak na poważnie, to tak czy inaczej proponuję jeszcze raz wykonać obliczenia: 77 tys., najniższe wynagrodzenie w 2019 r. to 2250 zł brutto (i NIKT już nie chce za taką pensję się zatrudnić) — to daje 34 miesiące „gołego zarabiania” na takiego Dustera.

Jakman
Gość
Jakman

Wynagrodzenie otrzymujesz netto, czyli z 2250 dostaniesz w porywach 1650 zł. To daje Ci wynik prawie 50-ciu pensji. Masz rację, nikt nie chce się za taką pensję zatrudnić, ale bardzo wielu musi.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Kiedyś traktowałem to jako żart, ale chyba faktycznie Dacia ma zakaz wyprodukowania samochodu, który przyspieszy do setki poniżej 10s…

Johnny
Gość
Johnny

Co jest chyba nie tak z tymi osiagami. Przeciez stary 1.2TCe 125KM w wersji 4×4 miał 11sec do 100km/h a w wersji 4×2 wlasnie 10,4sec. Czy to jakiś zart? :D

Zbigniew
Gość
Zbigniew

Żaden żart – może dali dłuższą skrzynie, dla lepszej ekonomii

Johnny
Gość
Johnny

Raczej im Renault kazał „skręcić” silnik, żeby nie miał dobrych osiągów bo lekki Duster mógłby za dobrze wypaść na tle konkurencji :D. Jednym słowem żenada, bo skoro wersja 4×2 1.3TCe 150KM ma mieć osiągi na poziomie starego silnika 1.2 125KM to widać, że to jedna wielka lipa…

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Wydaje mi się, że chodzi o coś innego- sam jeżdżę Dusterem II i generalnie ten samochód średnio się nadaje do ostrej jazdy. Obstawiam, że wersja 1.3 TCe będzie miała takie samo zawieszenie jak dotychczasowe wersje, więc pewnie ugrzecznią ten silnik, żeby ktoś za bardzo nie szarżował;)

Łukasz
Gość
Łukasz

Raczej mogą wydłużyć 6 bieg ale osiągi powyżej 10 s do 100 to jakaś kpina przy tej mocy i wadze auta.

Jakman
Gość
Jakman

Ceny zabójcze, bo jest duży popyt na ten model. Byle nie przeszarżowali, bo największą zaletą tej marki była „budżetowość”. Nie wyobrażam sobie wydać 80 tys. na auto, które nie ma nawet fotochromatycznych lusterek wstecznych, podłokietnik z dostawczaka tylko dla kierowcy i zwykłe halogenowe światła. W tej cenie kupi się choćby Captura w wersji Intens z tym samym silnikiem, ale zupełnie innym poziomem wykończenia i wyposażenia. Fajnego Megane można za to kupić. Nie ma co ukrywać. Dacia robi/robiła(?) samochody o niskiej kulturze wykończenia i bez fajerwerków, ale w rozsądnej cenie. Oby na fali rekordowej sprzedaży Dustera nie stracili rozumu.

Zone
Gość
Zone

Kadjara możesz porównywać wielkościowo z Dusterem, a czy megi będzie miała 4×4. Ja też tak mogę, Clio kombi z megi kombi. Tylko co mi da takie porównanie?

Jakman
Gość
Jakman

Kadjara do Dustera?! W Dusterze jest porównywalna ilość miejsca w środku co w Sandero, Captur wydaje mi się subiektywanie w środku przestronniejszy, zwłaszcza z tyłu. Duster ma tylko większy bagażnik, ale w wersji 4×4 niewiele. Z artykułu wynika, że 80 tys. za wersję 4×2, bo 4×4 i EDC na razie niedostępne z tym silnikiem, więc argument o 4×4 nietrafiony. Choć pewnie wersja 4×4 wejdzie już w półkę cenową Kadjara. To może porównanie do C4 Cactus w najbogatszym wyposażeniu za te same pieniądze?

Zone
Gość
Zone

Kadjar dł. 4489 segment C, Duster dł. 4341 segment C, Captur dł. 4122 segment B.
Kadjar 4×4 dci cena od 102000 zł, Duster 4×4 dci cena od 81000 zł. Z tym miejscem to trochę przesadzasz :) jak kupowałem megi to oglądałem Captura i sam za sobą nie bardzo się mieściłem 182 cm. Ostatnio oglądałem Duster i jest oki.
Dacia czy Renault nie ma znaczenia, jeden koncern. Byle Niemcom nie ładować do kieszeni ;D
Życzę miłego dnia.

Jakman
Gość
Jakman

Tak, Duster ma zewnętrzne wymiary klasy C, ale środek to segment B (w porywach B i pół :) ). Nadmuchane nadkola, efektowne progi – fajnie to wygląda, ale kosztem miejsca w środku. W Capturze można regulować tylną kanapę, może miałeś max do przodu :).
Obecnie ceny powiedzmy, że są OK (te które przytaczasz). Ja się odnosiłem do tych planowanych cen – prawie 80 tys. za 4×2.
Również życzę miłego dnia.

retsud
Gość
retsud

Kadjar w środku jest (subiektywnie) nieco większy od Dustera. Koleos, to nie powiem, kolos.

Sławek
Gość
Sławek

Jako były użytkownik silnika 1.2 TCe muszę uznać go za silnik podwyższonego ryzyka. Silniki te miały duży, często absurdalny apetyt na olej, rzędu 1 litr na 1000 km. Renault nic z tym nie robiło bądź jeśli ktoś zgłosił problem na gwarancji, to wykonywało pozorne ruchu w postaci aktualizacji softu silnika i ewentualnego chemicznego czyszczenia, co pomagało zazwyczaj tak jak umarłemu kadzidło. Do dziś na forach internetowych Megane czy Nissana Qashqaia poczytać można nad wyraz często o tym problemie (Nissan również szedł w zaparte choć zdarzyło się kilka wymian silnika na gwarancji). Tak więc nauczony doświadczeniem do nowego wynalazku 1.3TCe Renault… Czytaj więcej »

Andrzej
Gość
Andrzej

Francja i Polska to dwa różne rynki.

Raczej spodziewałbym sie cen na poziomie 65 tys. za wersje 130 km i 70 tys. za wersje 150 km. Jeżeli nastąpi korekta to raczej w dół.

Dacia Duster sprzedaje się dobrze z uwagi na cenę, jak zaszaleją – stracą te przewagę.

80 tys za wersje 150 sprawi, że ludzie zaczną rozglądać się za innymi producentami.

Kocur
Gość
Kocur

Ciekawe czy 1.3tce tak samo wciąga olej jak 1.2tce? I jeszcze filtr fap? Brak miejsca na nogi dla pasażera z przodu, multimedia sprzed 10 lat , pancerny plastik , niedomalowane nadwozie można by wymieniać i wymieniać a i tak dustera w pełni to nie scharakteryzuje .

Mario
Gość
Mario

Nadal brakuje oferty z LPG. A ceny 1.3 są zabójcze. Jak stać mnie na wydanie 70 tys. to w tej cenie znajdę już przynajmniej kilka fajniejszych marek niż Dacia…

Krzysztof
Editor

Na rynku pierwotnym, czy wtórnym?

Mario
Gość
Mario

Przy wyprzedażach na koniec roku na rynku pierwotnym

PRO
Gość
PRO

Ostatnio widziałem Octavia 1.4 150km biznes 71tyś, Astra 200KM 73tyś

Wiktor
Gość
Wiktor

Mam nadzieję że silnik 1,3tce jest czterocylindrowy a nie 3?

Slawo
Gość
Slawo

4 gary.

Luks
Gość
Luks

Dziwne osiagi tego silnika 150km 250nm.
Yeti 4×4 z silnikiem 160km 250nm, ktora jest na dodatek ciezsza robi 100 w 8s.

DusterFan
Gość
DusterFan

Zgadza się, coś jest bardzo nie tak, chętnie zobaczyłbym wykres momentu i mocy tego silnika.

Czekałem z niecierpliwością na te silniki i przyznam, że również oczekiwałem lepszych osiągów…