Nowa Dacia Duster za 39 tysięcy złotych ma podstawowe wyposażenie, ale mimo wszystko jest to dzisiaj najtańszy SUV na rynku. Za tą cenę można go mieć w dwóch kolorach, a pod maską znajdzie się silnik 1.6 SCe o mocy 115 KM. W sam raz na jazdę po mieście czy pod miastem a i na autostradzie będzie sobie radził całkiem sprawnie. Duster w takiej wersji nie ma jednak klimatyzacji.
Postanowiliśmy sprawdzić, co oferuje nowa Dacia Duster za 39.900 złotych. Nie jest to duża kwota, a otrzymujemy za nią pełnowartościowy, nowy samochód z fabryczną gwarancją Oczywiście nie będzie on miał wielu elementów wyposażenia, które wydają się oczywiste, ale to nadal Duster – z wysokim komfortem jazdy i nowym wnętrzem. A samochód ten bazuje na rozwiązaniach Renault oraz Nissana. Czas na konfigurację.
Silnik 1.6 SCe
Po wejściu do konfiguratora wita nas ekran wyboru silnika. W najtańszej wersji wybór jest tylko jeden. Sprawdzona, wolnossąca jednostka 1.6 SCe Nissana. Silnik ten pozwala na spokojną jazdę. Nie ma turbosprężarki, więc z całą pewnością jest to propozycja dla osób, które sportowe szaleństwa zostawiają innym. Inne jednostki napędowe są dostępne wyłącznie w droższych wersjach.
Możesz mieć każdy kolor, pod warunkiem, że będzie to biały lub granatowy
Za 39.900 złotych mamy do dyspozycji aż dwa kolory lakieru. Aż, bo u wielu producentów w podstawowej cenie jest wyłącznie biały. Dacia proponuje też granatowy. Jest on dość ciemny, ale trzeba przyznać, że wygląda nieźle.
15″ koła
Najtańszy Duster oznacza 15-calowe koła. Na masywnym nadwoziu wyglądają całkiem nieźle. Za te pieniądze nie ma co wybrzydzać, a poza tym mniejsze opony to mniejsze wydatki w przyszłości.
Tapicerka w kolorze grafitowym
Przy wyborze tapicerki nie mamy zbyt dużego wyboru. Tapicerka materiałowa w kolorze grafitowym jest jedyną możliwą opcją w podstawowej cenie.
Najtańszy Duster – wyposażenie
Duster za 39.900 złotych oferuje wszystko to co niezbędne, ale też ani trochę więcej. Są więc poduszki powietrzne, ESP, AFU, są mocowania ISOFIX czy automatyczne światła. Dostajemy też centralny zamek z pilotem.
BEZPIECZEŃSTWO
MULTIMEDIA
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
PROWADZENIE POJAZDU
WYGLĄD
KOMFORT I WNĘTRZE
Najtańszy Duster za 39.000 złotych – czego brakuje?
Na pokładzie najtańszego Dustera nie ma niestety klimatyzacji i to chyba największy zarzut do tego samochodu. W letnie upały przydałoby się jednak schłodzić trochę wnętrze.mu Ale klimatyzacja wymaga dopłaty do wyższej wersji, a wtedy z 39.900 złotych robi się już 47.900. W samochodzie nie znajdziemy też radia, chociaż tu akurat nie ma większego problemu – dobrej klasy niefabryczne radio to kilkaset złotych z montażem.
Najtańszy Duster nie ma też dodających mu uroku relingów, które dostępne są od wersji Essential. Oprócz relingów dachowych w kolorze czarnym jest radio z obsługą bluetooth i mp3 oraz kilka innych dodatków, ale Essential w najtańszej wersji za 47 900 zł nadal nie oferuje klimatyzacji. Ta dostępna jest dla tej wersji tylko za dopłatą 2500 złotych, chyba, że wybierzemy silnik TCe 130 KM, wtedy montowana jest standardowo. w standardzie
Czy więc warto kupić nowego Dustera w najtańszej wersji? Jeśli nie zależy Wam na klimatyzacji – jak najbardziej.
Najnowsze komentarze