Dacia chce produkować samochody wyłącznie w najlepiej sprzedających się segmentach i dlatego będzie skupiać się na modelach, które może produkować w bardzo dużych ilościach. Wyróżnikiem marki ma być najlepsza cena, niski koszt zakupu i użytkowania oraz mądry wybór. Ta formuła w Dacii działa za każdym razem i przyciąga coraz więcej nabywców w Europie i poza nią. Model ekonomiczny opiera się na nowej definicji pojęcia samochodu, który jest po prostu środkiem do przemieszczania się – mówił w Genewie Mark Suss, szef działu samochodów klasy ekonomicznej w koncernie Renault.
Dacia odświeża swoje modele w sposób oszczędny, patrząc na koszty. Dokłada to, czego najbardziej potrzebują klienci. Głównym celem jest możliwość atrakcyjnych samochodów w atrakcyjnych cenach. Cykl życia tych produktów jest z tego powodu dłuższy, bo inny jest klient. Dacia nie chce się rozpraszać na produkcję wielu różnych modeli. Marka koncentruje się na sprzedaży w najlepiej sprzedających się segmentach w dużych ilościach. Kluczowy dla sukcesu okazał się nowy Duster. Ilość zamówień przekracza wszelkie plany, więc fabryka w Pitesti jest rozbudowywana a właśnie tam powstaje ten SUV.
Elektryczna Dacia to jeszcze pieśń przyszłości. Ale nikt tego nie może wykluczyć. Jeśli cena baterii spadnie, firma będzie mogła wprowadzić na rynek bardzo ciekawy i atrakcyjny model. Dzisiaj kluczem sprzedaży pozostaje Sandero, które wkrótce będzie przedstawione jako nowy model – i klienci będą bardzo zaskoczeni – oraz Duster – mówił Mark Suss.
Dacia jest najchętniej wybieraną marką wśród klientów indywidualnych.
źródło: La Economiste
Najnowsze komentarze