Nowa Dacia Sandero coraz bliżej premiery. Marka związana z Renault przygotowuje nową odsłonę tego niezwykle popularnego modelu. Ma być większa, bardziej komfortowa i lepiej wyciszona, przy czym cena podstawowej wersji pozostanie bez zmian. Na celowniku Dacii znajduje się bowiem Skoda i jej największe słabości – twarde zawieszenie oraz mało wygodne wnętrze. Tak przynajmniej wynika z badań, które miały być prowadzone przy okazji projektowania nowego modelu.
Nowa Dacia Sandero ma być większy rozstaw osi, nieco szersze i dłuższe wnętrze oraz większy bagażnik. Zostanie zaprezentowana pod koniec tego roku i najprawdopodobniej zostanie zaprezentowana na kolejnym salonie samochodowym we Frankfurcie. Testowe egzemplarze, mocno zamaskowane, już krążą po Europie. A w sieci krążą zdjęcia oraz ilustracje nowego Sandero.
Nowa Dacia Sandero będzie zbudowana na platformie, którą używa również nowe Clio. To oznacza większe możliwości modułowego projektowania samochodu i mniejszą wagę oraz wyższą sztywność nadwozia. Priorytetem ma być nadal niska cena, co oznacza, że wnętrze będzie zapewne bardzo podobne do tego, jakie oferuje dzisiaj Dacia Duster.
Dacia Sandero pojawiła się na rynku w 2008 roku. Z miejsca zyskała wielu klientów, jako najtańszy samochód klasy B na rynku. Mieliśmy wtedy okazję pokonać tym samochodem kilka tysięcy kilometrów po Europie, doceniając stosunkowo komfortowe zawieszenie. Udział Dacii w rynku stale się zwiększa – najnowszym hitem marki jest Dacia Duster. Z uwagi na ogromne zainteresowanie, firma znacząco zwiększa możliwości produkcyjne fabryki w Mioveni w Rumunii. Dacia korzysta z technologii i rozwiązań opracowanych przez Renault, co znakomicie wpływa na koszt opracowania nowego samochodu.
Dacia Sandero posiada też bardzo ładną wersję crossover – która nazywa się Stepway. Dacia Sandero Stepway z silnikiem 0.9 TCe jeździła kilka lat w naszej redakcji, okazując się trwałym, bezawaryjnym i wyjątkowo oszczędnym samochodem.
Najnowsze komentarze