Nowa Dacia Sandero i Dacia Logan będą zbudowane na innej platformie, bazującej m.in. na tej znanej z Renault Clio V. A to oznacza mniejszą wagę samochodu i nowe możliwości dla producenta. Sandero i Logan zyskają też nowe, znacznie nowocześniejsze wnętrze. Według naszych źródeł będzie ono inne od tego, które znamy z Dustera. W fabryce w Mioveni trwają już przygotowania do uruchomienia produkcji, bo samochód ma trafić do salonów już w przyszłym roku.

Nowa Dacia Sandero i Logan będą bazować na nowej platformie CMF-B. Budowane na niej będą m.in. Renault Clio V oraz Renault Captur. Dla porównania poprzednia generacja tych samochodów jest oparta o rozwiązania sięgające czasów Renault Clio II. Nowa platforma sojuszu da producentowi znacznie większe możliwości aranżowania produkcji. Dlatego pojawiły się zapowiedzi powiększenia jednego lub obu modeli poprzez zwiększenie rozstawu osi. To oznaczałoby rynkową rewolucję.

Większa, ładniejsza, szybsza Dacia

Dlaczego Dacia chce wprowadzić nieco większy samochód? Odpowiedzią jest chęć zdominowania rynku w segmencie subkompaktowym i wyparcie z niego Skody. Producent zapowiada bowiem, że nowa generacja Sandero i Logana nie będą droższe od aktualnych. Jest to możliwe do osiągnięcia dzięki wykorzystaniu sprawdzonych i zamortyzowanych technologii ze starszych generacji Renault oraz uproszczonych wersji nowych. Dacia chce, by Sandero odniosło sukces porównywalny z Dusterem. A żeby to osiągnąć, musi mieć naprawdę mocne argumenty.

Dacia Sandero GT?

I i II generacja Logana i Sandero były opracowane w czasach, gdy klienci szukali po prostu taniego samochodu a sama marka nie miała jeszcze odpowiedniego wizerunku. Szturmem zdobyto kilka segmentów. Teraz czas na dotarcie do kolejnych klientów. Być może dlatego, że Dacia Duster sprzedaje się najlepiej w najwyższych wersjach. To dodatkowe pieniądze i większa marża. Mając na pokładzie takie rozwiązania jak silnik 1.3 TCe 150 KM, można budować bardzo ciekawe samochody, także sportowe – nietrudno wyobrazić sobie choćby Sandero GT.

Filozofia Dacii jest bardzo prosta – to samochód dla ludzi, którzy chcą cieszyć się życiem a nie żyć dla swojego samochodu, co doskonale pokazuje najlepsza reklama Sandero, jaką do tej pory nakręcono.

Elektryczna Dacia Sandero

Dlatego nowa Dacia Sandero przejdzie bardzo głęboką zmianę stylistyczną, znacznie większą, niż Duster. Co ciekawe, mimo wcześniejszych zapowiedzi, firma przygotowuje się również do produkcji wersji elektrycznej oraz hybrydowej.

Ile Dacii Sandero sprzedano w Europie do tej pory?

Sprzedaż Sandero stale rośnie. W zeszłym roku było to już prawie 200 tysięcy sztuk. Łącznie w latach 2008-2017 nabywców znalazło ponad 1,2 miliona Sandero.

2017194.996
2016167.766
2015147.497
2014138.709
2013121.169
201273.515
201171.647
2010138.014
2009138.179
200825.947
suma1.217.439

 

Dacia Sandero – cennik 2018/2019

SilnikAccessDacia Sandero OpenDacia Sandero LaureateDacia Sandero SL Connected by OrangeDacia Sandero Stepway Laureate
SCe 7529.000 zł34.900 zł37.700 zł40.400 zł
TCe 9042.600 zł45.300 zł46.300 zł
TCe 90 LPG42.300 zł45.100 zł47.800 zł48.800 zł
BuleDCi 9550.200 zł52.900 zł54.900 zł

 

Aktualne promocje i dane techniczne Dacii Sandero znajdują się tutaj.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

17
Dodaj komentarz

avatar
 
7 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
17 Autorzy komentarzy
AdamdffLalaSmakorAdam Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jacek
Gość
Jacek

A ja mam inne przesłanie, że życie jest za krótkie aby jeździć gownianymi samochodami.

kuba
Gość
kuba

to pucuj dalej swojego paska tedei :)

(odpowiedz z przekorą, nie bierz tego do siebie)

Grzesiek
Gość
Grzesiek

A co to znaczy gówniany samochód lub dobry samochód? Samochód dobry do jednych celów jest kiepski do innych zastosowań. Taka np S-klasa jest wspaniałym krazownikiem na autostradę ale kiepskim autem miejskim. Taka np: dacia jest dobrym autem budżetowym bo jest tania, nieklopotliwa w utrzymaniu i przestronna (relatywnie). Z kolei taka np: skoda jest kiepskim autem budżetowym- wystarczy spojrzeć w cennik oraz nie nadrabia tego innymi zaletami. Więc co to właściwie znaczy gowniane auto?

Paweł
Gość
Paweł

W pełni popieram. Wolę kupić nowy samochód od Dacii niż gówniane 15 letnie Audi czy innego wieśwagena z trzy krotnie cofniętym licznikiem ( no bo przecież Niemiec tylko do kościoła jeździł) z wypierdzianymi siedzeniami na, których wcześniej Turek żarł kebaby.

Łukasz
Gość
Łukasz

Nowa Dacia kosztuje 15-20.000zł? Uuu nie wiedziałem. Wiem, że najmniejsze nowe Sandero z przyzwoitym w tych czasach wyposażeniem i silnikiem kosztuje 45.000zł. Za taką kwotę kupisz 6 letnie A3 z przebiegiem do 100.000km, które miażdży Sandero :)

Gienek
Gość
Gienek

Jak potrzebujesz przedłużenia pewnej części ciała to kupisz a3.Nie wszyscy potrzebują dowartosciowania poprzez zjechane cztery pierscienie.

Lala
Gość
Lala

6 letnie Audi z przebiegiem 100 tysięcy. W zasadzie wszystko w dyskusji samozaorane.

oko
Gość
oko

Oczywiście, że tak. Z drugiej strony jak ktoś kupuje Dacię to nie po to, żeby ją pucować, bo niby co tam pucować…. Dacię…??

Johny
Gość
Johny

Brawo Dacia, brawo Skoda a gdzie nasz Polonez? Brawo związkowcy z FSO

Witek
Gość
Witek

tak jak zawsze, wersja bez klimy tanio a dodajac klime i pare innych glupot i juz cena zrobi sie taka jak dowolnej innej marki

Krzysztof
Editor

Jakieś dowody na poparcie tej tezy?

Damian
Gość
Damian

kupilem swoje Lodgy stepway bez nawigacji i podgrzewanych foteli za 60k (czyli do maxa brakło 1500). Znajdziesz drugie auto tego rozmiaru w tej cenie? Drugi był Chevi Orlando – ale juz nei kupisz. Wszystkie pozostałe to przynajmniej 20k drożej. Wiec Dacia jest naprawde najtańsza, a co wiecej da się nią jeździć (w tym roku objazdówka Polska , Szwajcaria, Zach Niemcy, Polska – zero problemów)

Adam
Gość
Adam

Ja mam logana na taxi w kraju w którym ludzie nie patrzą na markę tylko chcą wrócić do domu po zakupach czy upojnej nocy. 300 000 km nowa bateria 3x przełacznik kierunkowskazów wymienione zawieszenie i sprzęgło. Nic poza. Jak się do tego mają inne marki? Niemieckie a nie wspomnę o niezawodności Toyoty, nie łapią sztycha. Mógłbym jeździć droższym wygodniejszymi bezpieczniejszym ale poc

Łukasz
Gość
Łukasz

Może w końcu będą kurtyny powietrzne :D

Adam
Gość
Adam

Zapowiada się poważny rywal dla Skody Scala i Fiata Tipo

Smakor
Gość
Smakor

Bule to taka gra a silnik dizla to chyba blue :)

dff
Gość
dff

No super…wkoncu..cos nowego..bo czekam od 2 lat…szlag mnie trafia…bo fabie juz moge kupic nawet uzywana…
Niech nowe sandero stepway z klima i lpg bedzie do 50tys zl….max do 50tyś zl…. Jak wiecej ja nie kupie ew +/-1tys z.