Do salonów Renault w całej Polsce trafiło właśnie Nowe Renault Kadjar. Z tej okazji producent wprowadza specjalną bogato wyposażoną wersję  EASY LIFE z nowym silnikiem benzynowym TCe 140 FAP w cenie 85.900 zł. Cena modelu w wersji podstawowej zaczyna się od 78.900 zł. Nowe Renault Kadjar to nie tylko komfortowe wnętrze i nowoczesny wygląd, ale również nowe jednostki silnikowe.

Z historii modelu…

Renault Kadjar zadebiutowało na rynku w 2015 roku. Kadjar stał się podstawowym modelem w gamie Renault, sprzedawanym na całym świecie. Do września br. wybrało go już ponad 450.000 klientów w ponad pięćdziesięciu krajach.

EASY LIFE

Zgodnie ze 120-letnią tradycją marki Nowe Renault Kadjar powstało, aby ułatwiać życie swoim użytkownikom. Samochód został przemyślany w każdym szczególe, by móc zaoferować maksimum zalet i praktycznych rozwiązań w codziennym użytkowaniu. Wraz z wejściem na rynek nowego modelu Renault wprowadza nową wersję – Nowe Renault Kadjar EASY LIFE z silnikiem benzynowym TCe 140 FAP w cenie 85.900 zł oraz bogatym wyposażeniem ułatwiającym codzienne życie:
System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
Regulator-ogranicznik prędkości
Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
System wspomagania parkowania przodem i tyłem
System kontroli pasa ruchu (LDW)
System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
Karta Renault Hands Free
Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa z nawiewami na tylne miejsca
System multimedialny R-LINK 2 z wyświetlaczem 7″, nawigacją, mapą Europy w wersji rozszerzonej, radiem cyfrowym DAB, anteną w kształcie „płetwy rekina”, Bluetooth®, USB/jack
Szyby przednie i tylne elektrycznie podnoszone i sterowane impulsowo
Czujnik deszczu i światła
Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane z podświetleniem
Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
Fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości i składanym oparciem
Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3, z systemem Easy Break i podłokietnikiem
Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie i schowkiem
Ambientowe oświetlenie wnętrza (schowek w dolnej części deski rozdzielczej)
Światła do jazdy dziennej LED Edge Light
Światła przeciwmgłowe, z funkcją doświetlania zakrętów
Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17”
Szyby tylne przyciemniane
Relingi dachowe

Nowe Renault Kadjar

Wprowadzone właśnie do salonów Nowe Renault Kadjar ma za zadanie umocnić swoją pozycję na rynku. Badania opinii klientów pokazują, że głównym czynnikiem, który skłania do zakupu Renault Kadjara jest jego styl. Projektanci zmodyfikowali przód i tył Nowego Kadjara, aby stał się jeszcze bardziej atrakcyjny. Pojawił się nowy, szerszy grill z chromowanymi wstawkami i bardziej stylowe zderzaki z większą powierzchnią w kolorze nadwozia. Przód Nowego Kadjara został poszerzony i stał się spójny z innymi SUV-ami Renault. Jednocześnie model wzbogaca ofertę modeli Renault z napędem na cztery koła.

Sprawdzony napęd 4WD

Napęd 4WD wykorzystuje wiedzę i doświadczenia Nissana. Kadjar umożliwia pewną jazdę na śliskich drogach, na przykład podczas dojazdu do stacji narciarskiej zimą lub jazdy w grząskim terenie. Napęd 4WD w Renault Kadjar działa w trzech trybach pracy:
– 2WD: napędzane są tylko przednie koła, co obniża zużycie paliwa;
– Auto: system elektroniczny automatycznie rozdziela moment obrotowy na obie osie. Na tylne koła można przenieść do 50% momentu obrotowego;
– 4WD Lock: centralny mechanizm różnicowy utrzymuje rozłożenie momentu obrotowego na przednią i tylną oś w proporcji 50/50. Zarezerwowany do użytku w terenie tryb jest dostępny przy prędkościach do 40 km/h.

Tryby pracy wybiera się za pomocą intuicyjnego pokrętła na konsoli centralnej, za dźwignią zmiany biegów.

Dzięki  dużemu prześwitowi, który wynosi 200 mm, Kadjar może bez problemu jeździć po trudnym terenie. Kąt natarcia (17°) i kąt zejścia (25°) również odpowiadają wymaganiom jazdy terenowej.

System Extended Grip dla wersji z napędem 2WD

System Extended Grip jest dostępny w wersjach Kadjara z napędem 4×2. Ta funkcja antypoślizgowa, stosowana z oponami „mud and snow” do jazdy po błocie i śniegu, poprawia przyczepność, ułatwiając poruszanie się po błotnistych lub piaszczystych nawierzchniach. Trzy tryby pracy wybiera się za pomocą pokrętła na konsoli centralnej, za dźwignią zmiany biegów.

Przestronne, bogato wyposażone

Nowy Kadjar zyskał unowocześnioną stylistykę wnętrza. Nowy multimedialny ekran dotykowy, który wykorzystuje technologię pojemnościową zapewniającą większą jasność i czułość, jest centralnym elementem na desce rozdzielczej. Ekran o przekątnej 7 cali z elementami sterującymi po obu stronach umożliwia korzystanie z systemu R-LINK 2. Jest perfekcyjnie wbudowany w deskę rozdzielczą tworząc piękną, ciągłą linię.

Przede wszystkim komfort

W ankiecie zadowolenia klientów, klienci podkreślają komfort Kadjara. Aby zapewnić jeszcze lepsze podparcie, zostały zmienione fotele. Na nowo zaprojektowane, umożliwiają teraz regulację długości siedziska. Są również wyposażone w piankę o podwójnej gęstości, co zwiększa komfort podczas jazdy i zapobiega zmęczeniu w czasie długich podróży. Z kolei sztywniejsze wzmocnienia boczne zapewniają lepsze podparcie. Przesuwny przedni podłokietnik można z łatwością dopasować do własnych potrzeb.

Ulepszono też system klimatyzacji i wentylacji – nawiewy skierowane na tylne miejsca znajdujące się z tyłu konsoli centralnej zapewniają większy komfort cieplny pasażerom jadącym z tyłu.

Większa modularność

Kadjar ma jeden z największych bagażników w swoim segmencie, o pojemności 472 dm³ zgodnie z normą VDA (527 litrów). Tylna kanapa ma możliwość natychmiastowego złożenia w układzie 1/3-2/3 dzięki systemowi „Easy Break” wyposażonemu w dźwignie po obu stronach bagażnika. Jednocześnie przedni fotel pasażera składa się na płasko, umożliwiając załadowanie przedmiotów o długości ponad 2,5 metra.

Silniki

Nowy Kadjar wykorzystuje gamę silników Renault nowej generacji. W celu spełnienia obowiązujących norm, zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne, zostały wyposażone w najnowsze technologie kontroli emisji spalin. Poza tym zapewniają lepsze osiągi, a także niższe zużycie paliwa.

Silniki benzynowe – ultranowoczesny silnik 1.3 TCe FAP

Nowy Kadjar jest napędzany silnikiem 1.3 TCe FAP, który był po raz pierwszy zastosowany w modelu Scénic, a następnie w modelach Captur i Megane. Ta jednostka napędowa, opracowana przez Alians we współpracy z firmą Daimler, spełnia najwyższe standardy w zakresie osiągów i spalania. Czterocylindrowy silnik zapewnia płynną, wolną od wibracji pracę.

Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnik świetnie się spisuje przy niskich obrotach. Kadjar wyposażony jest w filtr cząstek stałych (FAP). Filtr usuwa cząsteczki zawarte w spalinach, zatrzymując je w mikroporowatej strukturze plastra miodu, która regeneruje się automatycznie w regularnych odstępach czasu. Silnik 1.3 TCe FAP jest dostępny w czterech wersjach: TCe 140 FAP z manualną skrzynią biegów, TCe 140 FAP z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią EDC, TCe 160 FAP z manualną skrzynią biegów i TCe 160 FAP z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią EDC.

Silniki wysokoprężne – większa moc, lepsze właściwości jezdne, mniejsza emisja zanieczyszczeń

Nowy Kadjar oferuje zmodernizowane silniki wysokoprężne z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który jest uważany za najbardziej skuteczne rozwiązanie w zakresie eliminacji tlenków azotu (NOx). Technologia ta redukuje emisję zanieczyszczeń silnika, nie ograniczając przy tym wydajności. Jednocześnie silniki, określane obecnie mianem „Blue dCi”, zyskują w Nowym Renault Kadjar zwiększoną moc i zapewniają jeszcze lepsze właściwości jezdne.
– Silnik Blue dCi 115 zwiększa moc o 5 KM w porównaniu z silnikiem poprzedniej generacji, gwarantując płynną i oszczędną pracę. Współpracuje z manualną skrzynią biegów, a w późniejszym terminie będzie dostępny również z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią EDC.
– Blue dCi 150 to najnowocześniejszy silnik dostępny w Nowym Renault Kadjar. Jego moc wzrasta o 20 KM, a moment obrotowy o 20 Nm w porównaniu do poprzednika i jest wyjątkowo wydajny. Będzie dostępny w wersjach z napędem 4×4 z manualną skrzynią biegów.

Nowy Kadjar cennik:

Life TCe 140 FAP – 78.900 zł
Zen TCe 140 FAP – 84.400 zł
Zen TCe 140 EDC FAP – 91.400 zł
Zen Blue dCi 115 – 95.000 zł
Easy Life TCe 140 FAP – 85.900 zł
Intens TCe 140 FAP – 93.900 zł
Intens TCe 140 EDC FAP – 100.900 zł
Intens TCe 160 FAP – 97.900 zł
Intens TCe 160 EDC FAP – 104.900 zł
Intens Blue dCi 115 – 104.500 zł
Intens Blue dCi 115 EDC – 111.500 zł
Intens Blue dCi 150 4×4 – 119.500 zł

 

 

źródło: Renault Polska

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

7
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
2 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
MarcinMłodyRyszardMaciejSlawo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marcin
Gość
Marcin

Wygląda interesująco ale czy to udane jednostki benzynowe ? Wiem, że to powstało we współpracy z Daimlerem ale pamiętając te nieszcęsne THP od bmw ;)

Ryszard
Gość
Ryszard

Mam Kadjara z tego roku z tym silnikiem (140KM), przejechałem 2000km. Jak narazie jestem zadowolony, przede wszystkim cichy, rzeczywyście ma moc na małych obrotach.

Slawo
Gość
Slawo

Jak ze spalaniem?

Ryszard
Gość
Ryszard

Srednie wyświetla 8l, z tym że 1000km autostrada. Mam nadzieję że po dotarciu będzie lepiej.

Młody
Gość
Młody

Ale co ma THP od PSA&BMW do silników Renault, poprzedni 1.6 TCE nie był awaryjny a mamy go od 2014 roku w Clio RS, Nissanach i innych Renault. Dopiero teraz zastępuje go 1.3 i 1.8 ;)

Marcin
Gość
Marcin

Nic nie ma ale chodzi mnie o to, że z dozą ostrożności podchodzę do wspólnych tworów ;) Kiedy okazało się, że 1.6 THP to bubel to jakie opinie krążyły, że to Francuz jak zwykle jest do dupy a nie bmw ;)

Maciej
Gość
Maciej

Wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach, jak mi tego brakuje w moim 1.2. 42 tysiące i problemów brak i jak na razie na nic się nie zanosi.