To był bardzo dobry styczeń dla przemysłu samochodowego. Citroen i DS odnotowały wzrosty sprzedaży. Nowy Citroen C5 Aircross oraz DS 7 Crossback okazały się hitami dla tych dwóch marek. Powody do narzekań mogą mieć jednak producenci niemieccy. Duży spadek sprzedaży zanotowało bowiem Audi oraz Porsche.
Grupa PSA (Citroen, DS, Opel, Peugeot) zajęła drugie miejsce pod względem ilości sprzedaży z udziałem 17,1%. Udział Citroena wzrósł o 3,3%, DS o 13,7%, Opla spadł o 5,8% a Peugeot o 2,1%.
Grupa Renault zajęła trzecie miejsce na rynku motoryzacyjnym z 9,7% udziałów i wzrostem rejestracji o 0,4% w stosunku do zeszłego roku. Renault odnotowało wzrost 9,7% natomiast Dacia aż o 12,4%. Nowa Dacia Duster jest nadal hitem wśród klientów.
Niemiecka grupa Volkswagen zanotowała spadek udziałów o 6,5%, czyli więcej niż średnio, a jej udział w rynku skurczył się do 24,1%. Największe osłabienie przeżywają marki Audi (-17,3%) i Porsche (-49,7%). Volkswagen spadł o -3,8% a Skoda aż o -5,1%.
źródło: ACEA
Najnowsze komentarze