To był bardzo dobry styczeń dla przemysłu samochodowego. Citroen i DS odnotowały wzrosty sprzedaży. Nowy Citroen C5 Aircross oraz DS 7 Crossback okazały się hitami dla tych dwóch marek. Powody do narzekań mogą mieć jednak producenci niemieccy. Duży spadek sprzedaży zanotowało bowiem Audi oraz Porsche.

Grupa PSA (Citroen, DS, Opel, Peugeot) zajęła drugie miejsce pod względem ilości sprzedaży z udziałem 17,1%. Udział Citroena wzrósł o 3,3%, DS o 13,7%, Opla spadł o 5,8% a Peugeot o 2,1%.

Grupa Renault zajęła trzecie miejsce na rynku motoryzacyjnym z 9,7% udziałów i wzrostem rejestracji o 0,4% w stosunku do zeszłego roku.  Renault odnotowało wzrost 9,7% natomiast Dacia aż o 12,4%. Nowa Dacia Duster jest nadal hitem wśród klientów.

Niemiecka grupa Volkswagen zanotowała spadek udziałów o 6,5%, czyli więcej niż średnio, a jej udział w rynku skurczył się do 24,1%. Największe osłabienie przeżywają marki Audi (-17,3%) i Porsche (-49,7%). Volkswagen spadł o -3,8% a  Skoda aż o -5,1%.

źródło: ACEA

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

4
Dodaj komentarz

avatar
 
1 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
WolfsonalessandrocindarAndrzej1 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Andrzej1
Gość
Andrzej1

Nie chcę nic sugerować ale Peugeot 508 i Opel Corsa czyli ,,wielcy konkurenci” Renault Clio oraz Skody Fabii zanotowały spadki w sprzedaży…

cindar
Gość
cindar

A DS7 duży wzrost. I co?

alessandro
Gość
alessandro

Jaki Peugeot?

Wolfson
Gość
Wolfson

Obecna generacja 208 jest na rynku już 7 rok i już nie długo zostanie zastąpiona nowym modelem. Praktycznie wszyscy konkurenci odświeżyli w tym czasie swoją gamę modelową, więc spadek Peugeota nie powinien dziwić.
Jak na tak leciwą konstrukcję wyniki nie są złe.