Po wymianie silników benzynowych przyszła kolej również na diesle. Ze względu na zmiany w przepisach dotyczących emisji spalin, Renault wprowadza do oferty nowe jednostki wysokoprężne 2.0 Blue dCi oraz 1.7 Blue dCi.

Nowe normy emisji spalin oraz procedury testowe samochodów wymusiły na producentach samochodów zmiany w ofercie jednostek napędowych. Nie ominęły one również francuskich koncernów motoryzacyjnych. W przypadku Renault obserwowaliśmy wprowadzenie do gamy napędowej jednostki 1.3 TCe, która trafiła pod maskę modelu Scenic oraz Captur i zastąpiła motor o pojemności 1,2 litra. W ofercie pojawiła się również jednostka 1.8 TCe generująca 225 KM. Wkrótce dołączą diesle 2.0 Blue dCi oraz 1.7 Blue dCi.

Zmiana na 1.5 Blue dCi

Nowe przepisy szczególnie dotknęły jednostki wysokoprężne ze względu na wyższe poziomy emisji tlenków azotu. Nowy silnik trafił już pod maskę Dacii Duster. Produkowany przez Renault Group przystępny cenowo SUV został wyposażony w 1,5-litrowy silnik dCi z przedrostkiem „Blue” w nazwie, który generuje 95 lub 115 KM mocy. Motor otrzymał system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) wykorzystujący płyn AdBlue do redukcji tlenków azotu. Nowe jednostki wysokoprężne trafią wkrótce także pod maski innych modeli koncernu.

Renault Espace i Scenic z nowym dieslem

Dla pierwszego z wymienionych pojazdów Renault, dostępna będzie jednostka o pojemności 1749 cm3 generująca 120 oraz 150 KM mocy. Silnik o pojemności 1995 cm3 dla Renault Espace również będzie oferowany w dwóch wariantach mocy: 160 i 200 KM i zostanie połączony z automatyczną przekładnią z podwójnym sprzęgłem EDC. Blue dCi 160 generuje 400 Nm momentu obrotowego, czyli o 20 Nm więcej niż 160-konny diesel znajdujący się w aktualnej ofercie Renault Espace. W następnej kolejności napęd powinien trafić pod maskę Renault Talisman.

Na razie nowe jednostki wysokoprężne znajdują się w belgijskiej ofercie Renault, ale wkrótce trafią również do Francji oraz pozostałych krajów europejskich.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

16
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
10 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
13 Autorzy komentarzy
GrzesiekGrzesiekSouth-PLTomo66Slawo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
prnd
Gość
prnd

No jak to tak, to downsizing już nie jest lekiem na całe zło tego świata? Ptaszki i trawka nie cierpią od CO2? Nagle ktoś zauważył NOx? No kto by się spodziewał, nikt tego nie mógł przewidzieć.

Michał
Gość
Michał

Noooo i to jest dobra wiadomość.

Łukasz
Gość
Łukasz

Espace i Talisman w końcu dostanie godny silnik diesla. Lepiej późno niż wcale.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

To wyleczy cały smród na tym świecie gdzie za granicą ue pedzaja jeszcze auta z epoki PRL a te szkodliwe związki lotne nie są tylko się na granicy odprawiają!świat jest hory ! Albo eu robi się enklawa tylko dla zamożnych a reszta won na Kresy i będzie dystrykt jak na filmie

alessandro
Gość
alessandro

Jezu człowieku, czytaj co napisałeś, zanim zapostujesz!

Lor
Gość
Lor

Świat jest „hory”, nie mniej niż Ty!

cindar
Gość
cindar

Człowieku idź z tymi ideologiami na jakiś portal o polityce

South-PL
Gość
South-PL

Moim zdaniem to mądre posunięcie. Dla mnie – kierowcy, który pokonuje trochę więcej niż przeciętny Kowalski – diesel to jedyna alternatywa. Można sobie opowiadać o przewagach hybryd – to z mojej perspektywy samochody dla dziadków jeżdżących do kościoła. Dla mnie jazda po mieście to ok. 10% przebiegu. Reszta to głownie autostrady. Nie ma dla mnie alternatywy – nawet najlepsza benzyna czy hybryda nie ma szans z dieslem. Jestem dość nowym fanem samochodu na F :) czyli Renault. Wcześniej miałem auta tylko z VAG. I mogę powiedzieć że w przyszłym roku kupię ponownie Renault. A dlaczego? Bo się nie psuje :)… Czytaj więcej »

Slawo
Gość
Slawo

South-PL w pełni się zgadzam, Renault ma w tej chwili dopracowane diesle. Jeśli ktoś chce zrobić bezproblemowo 200kkm i więcej (na forum Megane są 1.5 dCi z przebiegiem 300kkm) to na dziś tylko diesel.

Roman
Gość
Roman

Ciekawe jest co koncern Renault proponuje w dziedzinie silników spalinowych. Raczej większość danych wskazuje, że samochody osobowe z silnikami wysokoprężnymi cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem kupujących, szczególnie na rynkach krajów wysokorozwiniętych, a Renault opracowywuje i wdraża do produkcji nowe silniki dieslowskie do swoich samochodów. Czyżby przewidywał, że spadek sprzedaży nowych samochodów z silnikami diesla nie będzie dotyczył samochodów koncernu Renault?

Slawo
Gość
Slawo

Część klientów po przygodach z kosiarkami raczej wróci do diesli, pewnie stąd decyzja o rozwijaniu dCi. Mnie bardziej dziwi wprowadzenie 1.7 mając nadal w ofercie 1.5 i 2.0, a dopiero co debiutował 1.6. Kiepsko u nich z długofalowym planowaniem. To samo będzie z benzynowym 1.3, większość konkurencji poszła w pojemność 1.5 i pewnie to samo zrobi Renault tylko czemu nie od razu?

Tomo66
Gość
Tomo66

Dopiero co czytałem, że R idzie w elektryfikację. Rozmyślili się ? Muszą być mocni w kwestii ekologii w kontekście tych silników skoro je wpuścili na rynek zamiast składować na nieczynnym lotnisku jak VAG.

cindar
Gość
cindar

Raczej opracowali jakiś czas temu silniki to je wrzucają do oferty. Tego się nie robi z dnia na dzień. Pewni ostatnie diesle Renault jakie w ogóle będą.

Alessandro
Gość
Alessandro
Grzesiek
Gość
Grzesiek

Czy ktoś wie kiedy 200koni trafi do koleosa?

Grzesiek
Gość
Grzesiek

Czy ktoś wie kiedy 200koni trafi do Koleosa?