Nowy Peugeot 508 2.0 HDi o mocy 180 KM trafił na tygodniowy test. Wyjątkowa linia nadwozia, przemyślane wnętrze i duży postęp w stosunku do poprzednika – to główne zalety samochodu. Z takim autem chciałoby się więcej – piszą dziennikarze francuskiego magazynu Challanges. Jak ocenili nowe 508? Poczytajcie.
Koniec tradycyjnych sedanów, zdaje się mówić Peugeot. Ryzyko utraty ważnych klientów, takich jak dyrektorzy czy ministrowie, nie ma znaczenia. Bo nowy Peugeot 508 jest nieco krótszy i niższy niż pierwsza wersja. Paradoks? Nie, Peugeot ze swoim nadwoziem, bezramkowymi drzwiami oraz stylizacją na coupe chce trafić do klientów, którzy wybierali dotąd BMW4 Grand Coupe czy Audi A5 Sportback. W efekcie powstało eleganckie, wysokiej jakości auto. Samochód jest zbudowany bardzo harmonijne a jednocześnie wyróżnia się z tłumu, bo ma mocną osobowość.
Środek to oczywiście sławny i-Cockpit Peugeot, ale w nowej, lepszej wersji. Wszystko zbudowano na nowo, wykorzystano nowe materiały. Nie ma wątpliwości, że to auto najwyższej jakości, najlepsze, jakie do tej pory stworzono we Francji. Solidne materiały, piękny dźwięk zamykanych drzwi, logika i ergonomia łączą się z pięknem. Nie każdy element wygląda równie dobrze, ale kabina żyje i daje kierowcy dużo pozytywnych wrażeń. Tu nie ma mowy o nudzie. Ergonomia stoi na wysokim poziomie. Dostęp do wszystkich ustawień jest logiczny i łatwy. Pozycja za kierownicą jest doskonała.
Wspaniała jazda
Do budowy samochodu wykorzystano platformę EMP2. Rezultat? Fantastyczny. Peugeot może konkurować z każdym przeciwnikiem. Samochód doskonale trzyma się drogi, jest dokładny, bezpośredni, przyjemny a przede wszystkim komfortowy. Peugeot 508 łączy ze sobą cechy, które bardzo trudno znaleźć u innych. To wszystko osiągnięto mimo 19″ kół, w które wyposażona była wersja testowa. Nie chce się wysiadać.
Jedyną wadą tych wszystkich doskonałości jest… szybko pojawiająca się chęć, żeby jechać dłużej i mieć do dyspozycji jeszcze więcej mocy. Jazda jest po prostu relaksująca, spokojna. Ciekawie zacznie być wtedy, gdy nowy Peugeot 508 zyska mocniejsze napędy.
Miękka zmiana biegów, oszczędny silnik
Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna znanej japońskiej firmy Aisin działa miękko i komfortowo. Zmiany biegów nie czuć. Płynnie, szybko, z wyczuciem, raczej lepiej niż u konkurentów. W czasie testu auto spaliło 6,7 litrów na drogach pozamiejskich i autostradzie. Jazda w mieście połączona z wycieczką po okolicznych wzgórzach powiększyła ten wynik do 8,4 litra.
Wysoka cena jakości
Nowy Peugeot 508 to oryginalne komfortowe wnętrze, dobrze przemyślane rozwiązania i fantastyczny wygląd. Producent oczekuje sprzedaży na poziomie 80-90 tysięcy sztuk rocznie. Wersja kombi (break), która pojawi się pod koniec tego roku, będzie wspierać sprzedaż. Pewnym wyzwaniem mogą się okazać wysokie ceny – testowana wersja kosztowała 47600 euro.
Testowany model
Peugeot 508 Blue HDi 180 EAT8 GT
Moc: 180 KM (diesel)
Wymiary: 4.75 metra (długość) x 1.86 (szerokość) x 1.40 (wysokość)
Podsumowanie
Plusy: piękne linie, świetne oryginalne wnętrze, przemyślana ergonomia, wysoka jakość wykończenia, doskonałe nadwozie, bezpieczeny i precyzyjny samochód, wysoki poziom komfortu,
Minusy: trudne włączanie trybu manualnego, brak regulacji podłokietnika, miejsce na tylnich siedzeniach, cena
Konkurencja: Alfa Romeo Giulia 2.2 180 AT8 Super, Audi A5 Sportback 2.0 TDi 190 S Tronic, BMW 4 Grand Coupe,
Najnowsze komentarze