C1 doskonale uzupełnia aktualną ofertę Citroëna w segmencie samochodów małych, w skład którego wchodzą C2, C3 oraz C3 Pluriel. Dzięki zwartej konstrukcji, atrakcyjnej cenie i podstawowym funkcjom, C1 zajmuje pozycję na granicy segmentu. Odróżnia się od C2, który ze względu na szeroką gamę wyposażenia i silników, przeznaczony jest dla klienteli poszukującej samochodu bardziej wszechstronnego.
Dysponując pełną ofertą, Citroen zaspakaja zróżnicowane potrzeby nabywców samochodów małych. W Europie, segment ten stanowi 30 % łącznej wielkości sprzedaży. Citroen zajmuje na tym rynku coraz ważniejsze miejsce dzięki systematycznemu wprowadzaniu nowych modeli, począwszy od roku 2000. Udział Marki w rynku tego segmentu sięga w chwili obecnej 9,1 %, podczas gdy w roku 2001 wynosił zaledwie 4,7 %. W 2004 roku, firma sprzedała ponad 518 000 samochodów tego typu na całym świecie.
Citroën C1: sympatyczny samochód wyposażony w to, co najważniejsze
Citroën proponuje samochód o ograniczonych wymiarach zewnętrznych, atrakcyjnej stylistyce i wygodnym wnętrzu. To miejskie auto, oparte na nowoczesnej platformie konstrukcyjnej, wyposażone zostało we wszystkie funkcje, jakich należy oczekiwać od samochodu z tego segmentu. Posiada oszczędny silnik i oferuje najnowsze rozwiązania technologiczne w zakresie bezpieczeństwa.
Atrakcyjna stylistyka
C1 jest dostępny w wersji 3. lub 5. drzwiowej, a jego stylistyka zasługuje na miano wyważonej, z domieszką żywiołowości. Krótkie zwisy, duże osłony i harmonijne kształty budzą sympatię, kojarzą się z solidnością i bezpieczeństwem. C1 wyróżnia się także oryginalną, przezroczystą tylną klapą i tylnymi światłami oraz nowatorską konstrukcją tylnych drzwi, które w wersji 5. drzwiowej przedłużone zostały aż do linii świateł.
Kompaktowy na zewnątrz, przestronny wewnątrz
Długości 3,4 m, szerokości 1,6 m i wysokości 1,5 m, C1 jest samochodem o zwartych wymiarach, znakomicie sprawdzającym się w warunkach miejskich, nie tylko ze względu na swoje rozmiary, lecz także promień skrętu wynoszący 9,5 m oraz przełożenia skrzyni biegów decydujące o dynamice i przyspieszeniu, czyli o komforcie jazdy w mieście. C1 oferuje cztery miejsca oraz przestronne wnętrze, które jest jego prawdziwym atutem, biorąc pod uwagę zewnętrzne wymiary auta. Z przodu, szerokość na wysokości łokci i odpowiednia wysokość kabiny pod sufitem zapewniają wygodę użytkownikom. Pasażerowie z tyłu docenią natomiast wystarczającą przestrzeń na nogi oraz prześwit nad głową.
Tani w zakupie, tani w eksploatacji
Cena C1 jest umiarkowana i idzie w parze z kosztami eksploatacji, dzięki ograniczeniu wydatków na naprawy i zastosowaniu silników o niskim zużyciu paliwa. Niezwykle oszczędne silniki: benzynowy (1.0i 68 KM) oraz diesel (HDi 54 KM) gwarantują osiągi zapewniające wygodną jazdę w mieście, ale także bezpieczne przemieszczanie się po drogach szybkiego ruchu.
Bezpieczeństwo bez kompromisów
Prowadzenie C1 jest przyjemne zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach. Przyczepność do nawierzchni sprawia, że samochód dobrze trzyma się drogi, co przyczynia się do aktywnego bezpieczeństwa w czasie jazdy. Pozostałe elementy wyposażenia, decydującego o bezpieczeństwie C1, są również najwyższej jakości. Przednie hamulce z wentylowanymi tarczami, ABS, CSC (Cornering Stability Control, system kontrolujący tor hamowania po łuku) oraz poduszki powietrzne kierowcy i pasażera są montowane w wyposażeniu seryjnym.
Gama, która wychodzi naprzeciw najważniejszym potrzebom klientów
C1 to kompletna gama, dostępna w dwóch wersjach: 3. i 5. drzwiowej, z dwoma rodzajami napędów: benzynowym (1.0i 68 KM) i diesla (HDi 54 KM) oraz z dwoma skrzyniami biegów: ręczną i automatyczną typu SensoDrive, w dwóch opcjach wykończenia.
C1 – HARMONIA STYLISTYKI MAŁYCH SAMOCHODÓW CITROËNAPAGES
Stylistyka nadwozia oraz wnętrza C1 świadczą o pogodnym charakterze małego samochodu, podobnie jak linia C2 świadczy o jego dynamicznej osobowości, kształty C3 o komforcie jazdy, a stylistyka C3 Pluriel o rozrywce i przyjemnościach, dla których został stworzony.
C1 wpisuje się zatem doskonale w strategię Citroëna, której założeniem jest stworzenie gamy samochodów małych, różniących się stylistyką i koncepcją, w celu zaspokojenia różnorodnych potrzeb klientów.
C1 oferowany jest w dwóch wersjach:
- 3. drzwiowej, która charakteryzuje się bardziej dynamiczną stylistyką
i przeznaczona jest dla tych, którzy korzystają głównie z przednich siedzeń,
- 5. drzwiowej, bardziej praktycznej, umożliwiającej podróżowanie 4 osobom, której stylistyka jest również atrakcyjna, zarazem odcinająca się od „rozciągniętego” stylu niektórych samochodów 5. drzwiowych z tego samego segmentu.Atrakcyjna stylistyka w dwóch wersjach: 3. drzwiowa i 5. drzwiowaPrzyjmując styl łączący płynne linie i duże bryły, C1 subtelnie wykorzystuje przynależność do rodziny małych samochodów Citroën, nie tracąc przy tym własnej osobowości.
W wersji 3. i 5. drzwiowej, przód C1 jest krągły z uwydatnionym ochronnym kształtem zderzaka, linie maski także są zaokrąglone, a reflektory umieszczone bardzo wysoko, na błotnikach. Ich wypukły kształt sprawia, że C1 patrzy na nas porozumiewawczo.
Z boku, C1 w wersji 3 drzwiowej wygląda dynamicznie dzięki żywiołowej, smukłej stylistyce elementów bocznych oraz kształtowi tylnych, bocznych szyb i tylnych nadkoli.
Wersja 5. drzwiowa C1 prezentuje wyjątkową formę tylnych drzwi, które zostały przedłużone aż do tylnych świateł. Podział ten tworzy równowagę między przednią i tylną częścią samochodu, pomimo jego małych rozmiarów zachowuje dobre proporcje sylwetki. C1 HARMONIE DE OMPACTES CITROEN
Choć bardziej zaokrąglone niż w 3. drzwiowej wersji C1, tylne szyby zachowują dynamiczny wygląd i zapewniają pasażerom dobrą widoczność z tyłu.Obydwie wersje mają ten sam oryginalny tył, który został w całości przeszklony. Możliwie największa tylna szyba tworzy powierzchnię opuszczanej klapy. Obramowana światłami, w harmonijnie dobranych kolorach kryształu i antracytu, łączy się w naturalny sposób ze zderzakiem.
Nowoczesna i dopracowana koncepcja wnętrza
Wnętrze C1 jest proste i zarazem oryginalne, o czym świadczy przykładowo zestaw przełączników układu ogrzewania z przezroczystego tworzywa. Ma formę beczułki, która jest podświetlana na pomarańczowo w momencie włączenia świateł, podobnie jak zestaw wskaźników i panel radioodtwarzacza. Zestaw jest doskonale wkomponowany w kształt deski rozdzielczej i łatwy w obsłudze, z „kulkami” wywietrzników, które występują także we wszystkich pozostałych samochodach małych Citroëna.Zabawny charakter samochodu widoczny jest również we wzornictwie deski ze wskaźnikami i informacjami przeznaczonymi dla kierowcy. Okrągła tarcza umieszczona jest na kolumnie kierowniczej, aby zapewnić lepszą widoczność. Uzupełnia ją oddzielny obrotomierz. Tarcza pełni rolę prędkościomierza i wyposażona jest w podstawowe kontrolki (kierunkowskazy, światła, kontrolki serwisowe i alarmowe).
Trójdzielne manetki wokół kierownicy są bardzo wygodne, podobnie jak sama obręcz wykonana z tego samego materiału co deska rozdzielcza. Nowoczesna faktura tworzywa podnosi prestiż wnętrza C1.
W ramach wyposażenia opcjonalnego, w C1 można zamontować radioodtwarzacz
w kształcie doskonale dopasowanym do formy centralnego panelu, z którym tworzy stylistyczną harmonię.Na harmonię wnętrza C1 składają się również dwukolorowe siedzenia z materiału lub weluru, w zależności od opcji wykończenia.
Kabinę zdobią panele drzwi w kolorze nadwozia. Kolorystyka wnętrza nawiązuje do karoserii, do wyboru w 8 odcieniach dostępnych w gamie. Pięć kolorów metalizowanych: Bleu d’Argon, Bleu Damas, Noir Caldera, Gris Carlinite i Gris Gallium, oraz trzy kolory matowe: Jaune Râ, Rouge Scarlet i Blanc Lipizan.KOMPAKTOWY NA ZEWNĄTRZ, PRZESTRONNY WEWNĄTRZ
C1 dysponuje czterema wygodnymi miejscami, a przestronność wnętrza, zważywszy zewnętrzne wymiary auta, jest jego prawdziwym atutem. Na długości 3,43 m, rozstaw osi zaprojektowany został tak, by zapewnić maksymalną wygodę pasażerom i umożliwić zastosowanie skróconych zwisów. I rzeczywiście, są one najkrótsze w tym segmencie samochodów, co sprawia, że C1 jest szczególnie zwinny w ruchu miejskim. Mały i wygodny C1 spełnia podstawowe kryteria zdefiniowane przed nabywców małych samochodów miejskich, tym bardziej, że wyposażony jest w bagażnik, którego rozmiary można łatwo zmieniać, i który umożliwia wygodne i praktyczne rozmieszczenie bagażu.
Rozmiary właściwe dla samochodu miejskiego
Mały i zwrotny C1 ma naturalny dar: długość wynoszącą 3,43 m w połączeniu z najkrótszym zwisem przednim oraz tylnym (65 i 44 cm). Idealne wymiary dla miejskiego auta uzupełnia bardzo mały promień skrętu wynoszący tylko 9,5 m. Dodatkowym atutem jest niewielka masa i dynamiczne silniki samochodu.
Chociaż C1 jest jednym z najkrótszych samochodów w swojej klasie, rozstaw osi wynoszący 2,34 m tworzy przestrzeń wystarczającą, aby mogły nim podróżować 4 dorosłe osoby. Ponadto szerokość mierzona na wysokości łokci (1,38 m) jest większa niż średnia szerokość w tym segmencie i zapewnia optymalną przestronność. Maksymalnie skrócone zwisy, oraz w wersji 5. drzwiowej, przedłużone drzwi tylne, również przyczyniają się do zwiększenia przestrzeni wewnątrz samochodu i ułatwiają wsiadanie.
Przestrzeń z przodu kabiny stanowi mocną stronę C1 w porównaniu z pojazdami tego samego segmentu, w których wykorzystuje się zwykle tylko przednie siedzenia. Duża szerokość wnętrza na wysokości łokci, odpowiednia wysokość pod sufitem i rozmiar przedniej szyby sprawiają, że kierowca i pasażer na przednim siedzeniu mogą czuć się wygodnie i swobodnie. Podróżujący z tyłu, w tym także dorośli, z pewnością docenią przestrzeń na nogi oraz prześwit nad głową.
Siedzenia, dzięki którym wnętrze jest jeszcze bardziej przestronne
Oparcia siedzenia w C1 mają zoptymalizowaną grubość. Dzięki temu została uzyskana dodatkowa przestrzeń użytkowa wewnątrz auta, bez uszczerbku wygody ani bezpieczeństwa podróżujących.Oparcie fotela przedniego w C1 ma tylko 16 cm grubości. Zastosowanie tego typu siedzenia pozwala zaoszczędzić kilka cennych centymetrów między kolanami pasażera z tyłu a oparciem siedzenia z przodu, i zapewnić podróżującym z tyłu komfort rzadko spotykany w samochodach tych rozmiarów. W ten sposób można było w pełni osiągnąć założenia konstrukcyjne w zakresie komfortu jazdy, zwłaszcza w warunkach miejskich, oraz w dziedzinie dopasowania konstrukcji samochodu do budowy ciała kierowcy. Siedzenia gwarantują także bezkompromisowe bezpieczeństwo. Przednie siedzenia z wbudowanymi zagłówkami zamontowane w C1 są najlepszym modelem w segmencie, biorąc pod uwagę zastosowany system zabezpieczenia przed wysuwaniem się ciała spod pasów bezpieczeństwa w przypadku zderzenia, oraz możliwość zamontowania poduszek powietrznych chroniących klatkę piersiową, zwiększających bezpieczeństwo pasażerów w przypadku zderzenia bocznego.
Bagażnik o zmiennej pojemności
Faworyzując przestronność wnętrza i funkcjonalność samochodu, C1 wyposażono w bagażnik, który w podstawowej konfiguracji ma stosunkowo zwarte rozmiary. Jego objętość można jednak łatwo zmieniać.
Pojemność bagażnika pod półką wynosi 139 litrów. Półka została umieszczona możliwie najniżej, tak by zapewnić maksymalną widoczność z tyłu i podkreślić przezroczystą stylistykę tylnej części C1.
W sytuacjach, gdy potrzebny jest większy bagażnik, wystarczy:
- zdjąć półkę zasłaniającą bagaż, położyć ją na dnie bagażnika i zyskać w ten sposób 60 dodatkowych litrów pojemności. Bagażnik osiąga wówczas pojemność około 200 litrów, licząc od poziomu górnej linii siedzeń;
- lub złożyć tylne siedzenie (jednoelementowe lub 50/50, w zależności od wersji). Pojemność bagażnika pod sufitem, przy złożonych siedzeniach tylnych wynosi 751 litrów w wersji 5. drzwiowej i 712 litrów w wersji 3. drzwiowej. Oparcie odblokowuje się za pomocą jasnoszarych uchwytów znajdujących się po obu stronach, od strony bagażnika.Koło zapasowe, normalnej wielkości, znajduje się pod tapicerką, w bagażniku.Schowki, dzięki którym wszystko jest pod ręką
C1 ma 12 schowków wbudowanych w deskę rozdzielczą, środkowy panel i w drzwi. Ich rozmieszczenie sprawia, że znajdują się w zasięgu ręki kierowcy i pasażerów. W drzwiach przednich można z powodzeniem schować zeszyt formatu A4. Z tyłu, mamy do dyspozycji schowki pod szybami bocznymi. W wersji 5. drzwiowej, C1 wyposażony jest w szyby uchylne. Ich zastosowanie, zamiast szyb opuszczanych, umożliwia wygospodarowanie powierzchni schowka niemal tak dużej jak z przodu i zagwarantowanie większej szerokości wnętrza na wysokości łokci pasażerów podróżujących z tyłu.
SAMOCHÓD BEZKOMPROMISOWY W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA
Podobnie jak C2, C3 oraz C3 Pluriel, które otrzymały cztery gwiazdki w testach zderzeniowych EuroNCAP, C1 oferuje funkcje bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego na najlepszym poziomie w swoim segmencie. Trzymanie się drogi, stabilność prowadzenia i kompletne wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo podróżujących wyróżniają C1 w tej kategorii pojazdów.
Dzięki wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa aktywnego C1 jest samochodem, który łatwo się prowadzi i dobrze reaguje podczas manewrów. W mieście jeździ przyjemnie i zwinnie, w dłuższej trasie jest natomiast bezpieczny dzięki optymalnej konstrukcji układu jezdnego.
C1 wyposażony jest w oś przednią typu Mac-Pherson ze stabilizatorem o średnicy 22 mm zamontowanym na wahaczach. Oś tylna składa się z odkształcalnej belki i z amortyzatorów hydraulicznych.
Skuteczne hamulce
C1 posiada dynamiczny i skuteczny układ hamowania, który zapewnia poczucie bezpieczeństwa wewnątrz pojazdu. Hamulce z przodu posiadają wentylowane tarcze, a z tyłu z bębny. Seryjnie montowany system ABS, wspomagany przez elektroniczny regulator siły hamowania, gwarantuje bezpieczne hamowanie awaryjne. C1 jest również bardzo stabilny w poszczególnych fazach hamowania, także przy hamowaniu na łuku, dzięki systemowi CSC (Corner Stability Control – system kontrolujący tor hamowania po łuku).
Koła 14” wyposażone w opony marki Michelin 155/65 R14 znacznie zwiększają przyczepność do nawierzchni.
Elektryczne wspomaganie kierownicy dla większej wygody kierowcy
Aby zapewnić optymalną zwrotność samochodu w ruchu miejskim i dobre wyczucie drogi przy większych prędkościach, C1 może być wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy oraz w funkcję regulacji wysokości kierownicy.
Elektryczne wspomaganie kierownicy ma tę zaletę, że jego siła dostosowuje się do prędkości samochodu. Ponadto, rozwiązanie to ma niewielki wpływ na zużycie paliwa, gdyż silnik elektryczny pracuje tylko wtedy, gdy kręcimy kierownicą.
Do poruszania kierownicą nie trzeba używać dużej siły, co znacznie ułatwia manewrowanie samochodem. Skok przekładni wynosi +/- 70,2 mm, z przełożeniem mechanizmu kierowniczego wynoszącym 43 mm na jeden obrót, czyli 3,3 obrotu kierownicy w skrajnych położeniach.Dzięki zwartej budowie i małej masie C1 jest bardzo zwrotny. Dlatego też na niektórych rynkach C1 w wersji podstawowej może być proponowany bez wspomagania kierownicy.
W obu typach układu kierowniczego, kolumna kierownicy może cofnąć się przy kolizji o 73 mm, co zmniejsza siłę uderzenia klatki piersiowej kierowcy w kierownicę.
Zapewnienie bezpieczeństwa w przypadku kolizji
Elementy nowoczesnego wyposażenia
W zakresie bezpieczeństwa biernego, C1 oferuje wszystkie elementy nowoczesnego wyposażenia. Ich przeznaczeniem jest ochrona kierowcy i pasażerów z tyłu i z przodu.
- Przednie poduszki powietrzne są montowane seryjnie. Poduszka powietrzna kierowcy znajduje się w kierownicy i ma pojemność 60 litrów, natomiast funkcja poduszki powietrznej pasażera o pojemności 90 litrów może zostać czasowo wyłączona w celu umieszczenia z przodu fotelika do przewożenia dziecka.
- Dwie poduszki powietrzne boczne (9 litrów), montowane seryjnie w drugim poziomie wyposażenia, są wbudowane w siedzenia i chronią klatkę piersiową podróżujących.
- Dwie poduszki powietrzne kurtynowe (24 litry), montowane opcjonalnie na niektórych rynkach, chronią głowę podróżujących z przodu i z tyłu.
- Kolumna kierownicy cofająca się o 73 mm, aby ograniczyć skutki uderzenia klatki piersiowej w kierownicę.
- W górnej części zespołu pedałów wbudowano system ograniczający przesuwanie się pedałów w stronę kabiny w przypadku kolizji.
- Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach są wyposażone w napinacze pirotechniczne z ogranicznikami napięcia, zmniejszającymi ucisk na klatkę piersiową przy zderzeniu.
- System mocowania Isofix, na tylnym siedzeniu z oparciem 50/50, z trzecim punktem zaczepienia, zgodnie z mającymi wejść w życie w 2006 roku nowymi przepisami, poprawia bezpieczeństwo dzieci w przypadku czołowego zderzenia.
- Blokada tylnych drzwi, zastosowana w trosce o bezpieczeństwo dzieci.
Wzmocniona konstrukcja
Poza wyposażeniem samochodu obecne są liczne elementy decydujące o bezpieczeństwie w czasie jazdy. C1 zbudowany został na zupełnie nowej platformie, która sprawdza się w najbardziej wymagających testach zderzeniowych:
- Rama przednia i tylna nadwozia składa się z kształtowników o kontrolowanej strefie zgniotu, na których umieszczone są dwa pochłaniacze i wzmacniająca belka.
- Podłoga i rama przedniej szyby zostały zaprojektowane w taki sposób, aby neutralizować i rozpraszać siłę uderzenia w kierunku tylnej części samochodu.
- Dwie wzmacniające belki wbudowane w drzwi, belka poprzeczna w desce rozdzielczej i wysoka pozycja podłużnic chronią pasażerów w przypadku zderzenia bocznego.PAGESE VOITURE SANS COMPROMIS SUR LA SECURITEAby ograniczyć koszty napraw
Konstrukcja C1 pozwala również na znaczne ograniczenie kosztów i czasu napraw nadwozia po kolizjach przy „małej prędkości”, dzięki:
- zastosowaniu, z przodu i z tyłu, belki zderzakowej i wymiennych pochłaniaczy energii, które z przodu zamocowane są do kształtowników, a z tyłu do bardzo mocnych podłużnic. Wytrzymałość pochłaniaczy (8 ton), blach wzmacniających i podłużnic (10 ton) przekracza średnie wartości charakterystyczne dla tego segmentu pojazdów, które wynoszą odpowiednio 6,5 oraz 8 ton.
- kształtowi maski i reflektorom cofniętym w stosunku do zderzaków,
- mocowaniom reflektorów, które pełnią rolę bezpieczników,
- systemowi mocowania zderzaków przednich i tylnych, który umożliwia ich łatwe rozłączenie, aby chronić przednie błotniki i tylne drzwi.
- wysoko zamocowanemu zderzakowi tylnemu, chroniącemu tylną szybę przed uszkodzeniemAby ograniczyć skutki uderzenia w przypadku potrącenia pieszego.
C1 został zaprojektowany także z myślą o ograniczeniu skutków uderzenia w przypadku potrącenia pieszego.
- C1 jest wyposażony w dwa pochłaniacze w górnej oraz w dolnej części przedniej ramy nadwozia, w celu ochrony przed obrażeniami kończyn dolnych
- Kształt i wzmocnienie maski zapewniają lepszą absorpcję energii w przypadku zderzenia.
- Kształt zawiasów i zamka pokrywy maski oraz błotniki zostały zaprojektowane w taki sposób, by stanowić mniejsze zagrożenie w przypadku kolizji.WYBÓR SILNIKA I SKRZYNI BIEGÓW
Uwzględniając różny styl życia i oczekiwania, C1 pozwala na wybór silnika benzynowego lub diesla oraz skrzyni biegów ręcznej lub zautomatyzowanej SensoDrive, co jest rzadko oferowane w tym segmencie aut.
Dzięki ograniczonej masie i dynamicznym jednostkom napędowym, C1 jest samochodem wystarczająco żywiołowym, aby czuć się swobodnie w ruchu miejskim. Jego parametry drogowe sprawiają, że dobrze spisuje się na każdej trasie, także poza centrum miasta.
Silniki oszczędne
C1 jest samochodem miejskim, który można prowadzić równie bezpiecznie po drogach szybkiego ruchu. Napędy, którymi dysponuje, zapewniają mu osiągi dostosowane do przeznaczenia samochodu. Ponadto silniki, w których zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, w połączeniu z małą masą C1, gwarantują bardzo niskie zużycie paliwa.
C1 wyposażony jest w silniki spełniające normy Euro IV:
Silnik benzynowy 1.0i 68 KM, dostarczony przez markę Toyota, współpracujący:
- z pięcioprzełożeniową ręczną skrzynią biegów,
- lub ze zautomatyzowaną mechaniczną skrzynią biegów SensoDrive, również pięcioprzełożeniową. Ten zupełnie nowy silnik, wyposażony w trzy czterozaworowe cylindry należy do najbardziej oszczędnych w segmencie. Zużywa zaledwie 4,6 l /100 km w cyklu mieszanym. Wyróżnia go także niska emisja CO2 (109 g na jeden km).
Silnik jest elastyczny, zapewniając płynny wzrost prędkości obrotowej. Osiąga 50 kW (68 KM DIN) przy 6 000 obr./min. i uzyskuje moment obrotowy 93 Nm przy 3 600 obr./min.Ponadto, silnik posiada system zmiennych faz rozrządu (VVT), który umożliwia optymalne wypełnianie komór spalania, niezależnie od prędkości obrotowej.
Silnik Diesla HDi 54 KM, zaprojektowany przez PSA Peugeot Citroën, współpracujący z taką samą mechaniczną skrzynią biegów, jak w przypadku silnika benzynowego.
Silnik diesla zastosowany w C1 to wersja silnika 1.4 HDi, który napędza pozostałe małe samochody gamy Citroën: C2, C3 oraz C3 Pluriel. Został dostosowany do masy oraz do funkcji C1. Dysponuje mocą 40 kW (54 KM DIN) przy 4 000 obr./min. i momentem obrotowym 130 Nm przy 1 750 obr./min. Dzięki momentowi obrotowemu uzyskiwanemu przy najmniejszych prędkościach obrotowych , silnik ma wyjątkowe zalety w ruchu miejskim, zwłaszcza przy częstym przyspieszaniu. Zadowoli tych wszystkich, którzy poszukują samochodu małych rozmiarów, do pokonywania wielu kilometrów w mieście oraz długich tras poza miastem. Silnik jest bardzo oszczędny i zużywa tylko 4,1 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym.
Skrzynie biegów dostosowane do wszystkich sytuacji
C1 świetnie dostosowuje się do warunków ruchu miejskiego i pozwala na zwinne manewrowanie. Przede wszystkim jest to możliwe dzięki przełożeniom skrzyni biegów zapewniającym dynamikę przy ruszaniu i przyspieszaniu.
- W wersji z silnikiem diesla, C1 wyposażony został w mechaniczną skrzynię biegów, taka samą jak w wersji benzynowej. Pięcioprzełożeniowa skrzynia biegów, zaprojektowana przez markę Toyota, została stworzona z myślą o maksymalnym ograniczeniu zużycia paliwa. Opracowano do niej także specjalny olej o bardzo niskiej lepkości.
- Podobnie jak C2, C3 czy C3 Pluriel, C1 dysponuje także w wersji benzynowej, skrzynią biegów SensoDrive, oferującą te same zalety. Należą do nich wygoda prowadzenia samochodu w ruchu miejskim, dzięki automatycznym przełożeniom i możliwość manualnej regulacji przełożeń dzięki zastosowaniu sekwencyjnej dźwigni zmiany biegów
- Ręce kierowcy mogą cały czas spoczywać na kierownicy, a wybrany tryb zmiany biegów wyświetlany jest na tarczy.
Aby podkreślić osobowość samochodu, skrzynia biegów SensoDrive oferowana w C1 charakteryzuje się brakiem manetek pod kierownicą, oryginalnym układem przełączania oraz konfiguracją przełożeń zapewniającą komfort prowadzenia.
Tryb automatyczny jest oznaczony literą E, czyli Easy, aby przypomnieć, że C1 to samochód, który łatwo się prowadzi.
M oznacza tryb ręczny, N – luz (Neutral) a R – bieg wsteczny (Reverse). Przy oświetleniu nocnym, tryb Easy oraz bieg wsteczny są podświetlane w kolorze bursztynowym. Luz na zielono, a tryb ręczny na czerwono.
Dobór przełożeń skrzyni ułatwia manewrowanie samochodem w mieście. Łatwy wybór biegu wstecznego, lekki ciąg na wolnych obrotach i możliwość wyboru automatycznego trybu zmiany przełożeń wyraźnie przyczyniają się do zwiększenia wygody prowadzenia w warunkach miejskich.
Najnowsze komentarze