Nowy komfortowy SUV marki Citroen, C5 Aircross, pojawił się już w polskich salonach. Samochód oferuje wygodne wnętrze, komfortowe zawieszenie i potężny bagażnik. Pozytywnie wyróżnia się też wyglądem, nie można go pomylić z żadnym innym SUVem na rynku. Pozytywny, pełen innowacji Citroen stanął w szranki z dwoma konkurentami. Kia Sportage i Skoda Karoq były testowane razem z C5 Aircrossem przez brytyjskich dziennikarzy magazynu Autoexpress. Jaki jest tego wynik porównania?

Citroen C5 Aircross PureTech testowany był z silnikiem PureTech o mocy 130 KM. Jakie mocne strony zauważyli brytyjscy dziennikarze? Pochwalono komfortowe zawieszeniek, chociaż samochód testowali chyba miłośnicy braku amortyzatorów, bo narzekano na to, że jest miękko a niekiedy zawieszenie zachowuje się niekonsekwentnie – niektórych dziur nie czuć a niektóre bardzo. Między innymi praktyczność – trzy niezależne tylne fotele czy ogromny bagażnik, o ponad 100 litrów większy niż Kia i większy niż Skoda. Ale to oczywiście nie wszystko. Citroen C5 jest najtańszy a osoby, dla których priorytetem jest ekologia, ucieszy wiadomość, że emituje najmniej CO2.

Skoda Karoq okazała się najtwardsza ze wszystkich trzech testowanych samochodów. Nie jest to nic nowego, wszystkie nowe modele tej firmy okazują się wyjątkowo mało komfortowe. To jednak brytyjskim dziennikarzom najwyraźniej się podobało (masochiści, czy co?). I Skoda to porównanie wygrała, ale z uzasadnienia wynikałoby, że między innymi z powodu … pokładowego systemu multimedialnego i rzekomej ergonomii? A to już lekki absurd. Znamy tą śpiewkę z polskiej mutacji Auto Expressu czyli Auto Świata. Niemcy za żadne skarby świata nie chcą się pogodzić z tym, że robią mało komfortowe samochody (bo Skoda jest naprawdę TWARDA), więc nacisk w ocenach kładą na mniej istotne elementy niż komfort. Kia Sportage zajęła w tym teście trzecie miejsce, okazując się autem znacznie gorszym, szczególnie ze względu na mniejszy komfort jazdy, gorsze wykończenie wnętrza czy wysokie koszty używania. Zawieszeniowo – według redaktorów Auto Express – Kia jest pomiędzy Citroenem a Skodą, co o Skodzie świadczy raczej jak najgorzej, bo marka Kia słynie raczej z twardszych zawieszeń.

Wynik testu w brytyjskim Auto Świecie nie zaskakuje. Zaskakuje jednak schematyczność argumentacji – linia redakcyjna najwyraźniej nie zmienia się ze względu na kraj. Każdy, kto rozważa SUVa, szukając czegoś komfortowego i przyjemnego w prowadzeniu zdecydowanie powinien zapoznać się z C5 Aircross, bo różnica w jeździe na naszych dziurawych często drogach jest duża. Mieliśmy okazję sprawdzić jak C5 Aircross jeździ po Krakowie i okolicach, często po kiepskich drogach, a potem wsiąść do auta konkurencji – tego nawet nie da się porównać.

Nowy Citroen C5 Aircross ma bowiem dwa istotne atuty – bardzo wygodne siedzenia nowej generacji, które nie męczą ani przy krótkiej ani przy długiej podróży oraz, co bardziej istotne, bardzo komfortowe zawieszenie. I właśnie te dwa elementy są podkreślane w bardzo wielu innych testach, o których piszemy. Volkswagen czy Skoda nie mają w tej lidze po prostu czego szukać. To poprawne samochody, ale męczące na dłuższą metę. No chyba, że ktoś lubi wstrząsające doznania i wypadające plomby.

Auto Express porównał trzy samochody: 

Citroen C5 Aircross PureTech 130 FlairKia Sportage 1.6 GDi 130 Edition 25Skoda Karoq 1.5 TSI 150 SE L

 

Citroen C5 Aircross okazał się najlepszy w takich kategoriach jak: wartość rezydualna po trzech latach, koszty paliwa, najwyższy moment obrotowy przy najniższych obrotach, pojemność bagażnika, promień skrętu, przyspieszenie od 0 do 100 km/h, prędkość maksymalna.

źródło: Auto Express UK

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

7
Dodaj komentarz

avatar
 
6 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
Andrzejmaciek1South-PLTommo66Lucek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Rafał
Gość
Rafał

Skoda i Kia dajcie spokój każde auto wygląda jak wyciosane. Citroeny to auta z duszą.

Dario
Gość
Dario

……Skłoda …….wozidło zaprojektowane przez pijanego RUMCAJSA !!!…..😂😂😂😂

Lucek
Gość
Lucek

Byłem juz na jeździe testowej C5 Aircrossem, szczerze mówiąc auto nie ma słabych stron, no może poza słabymmi warunkami leasingu i półroczny okresem oczekiwania. Ale jak ktoś ma 150 tys. zł w gotówce to dobrze by je zainwestował w Citroenie.

Andrzej
Gość
Andrzej

Testowałem C5 Aircross 2.0 HDI 180 km ośmiobiegowy automat w wersji Shine , rewelacja . odbieram takiego w połowie kwietnia . Komfort , wygoda , cisza to atuty tego samochodu . Silnik żwawo reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia , skrzynia zmienia biegi precyzyjnie, czego wiecej chcieć . Dobrałem kilka dodatków jak szyberdach , grzane fotele , grzana przednia szyba , kamera 360 . cena bardzo dobra w stosunku do konkurencji . Polecam , dodam jeszcze że to nie pierwszy mój Citroen . Zamiast leasingu polecam kredyt w PSA FINANCE .

Tommo66
Gość
Tommo66

Małe sprostowanie. Auto Świat nr 5 z tego roku: testujący Citroena C 5 redaktor Borkowski był zachwycony właśnie zawieszeniem i ogólnym komfortem jazdy, podkreślając „wzorową amortyzację, funkcjonalne wnętrze i nowoczesne systemy bezpieczeństwa” krytykując tylko fotele, automat i gorsze osiągi w stosunku do obietnic producenta. Przyznał mu 5 gwiazdek, co nieczęsto zdarza się w tym pisemku. Auto Moto nr 2 opisuje C 5 jako „zaskakująco udaną kompozycję” i „dopracowany SUV wart uwagi nie tylko ze względu na komfort”. Tak więc nowy SUV Citroena zbiera niemal entuzjastyczne oceny w Polsce i nie mogę się tak do końca zgodzić, że „linia redakcyjna najwyraźniej… Czytaj więcej »

South-PL
Gość
South-PL

Proszę autora o poprawienie błędów merytorycznych – ponad 100 litrów różnicy w pojemności bagażnika to jest pomiędzy C5 a Kią Sportage Skoda ma 521 l pojemności bagażnika czyli 59 l mniej od Citroena. Rozumiem frustrację autora, że niemieckie magazyny nie podzielają jego fascynacji francuską motoryzacją. Jednak pisać w dzisiejszych czasach o wypadających plombach? Gdzie? Piszemy o cywilizowanej Europie – jeździmy po autostradach – twarde zawieszanie Skody nie stanowi dla mnie problemu. Jest zwyczajne – nie jest sportową „deską”. C5 aircross jest fajnym autem, bardziej mi odpowiada wersja z dieslem 180KM. Jestem przed osobistymi testami – jak pojeżdżę to coś o… Czytaj więcej »

maciek1
Gość
maciek1

Warto wziąć pod iwagę auta tańsze i oferujące wszystko na podobnym poziomie jak korando, po przewertowaniu całego rynku aut zakup tego koreańczyka wyszedł mi na duży plus i to właśnie pod względem finansowym