Nowy Citroen C5 Aircross jest zaprojektowany w duchu, który wyznaczył kilka lat temu C4 Catus. Wyraźne linie nadwozia, nowoczesne akcenty stylistyczne i kolorystyczne oraz kształt, którego nie można pomylić z żadnym innym samochodem. Nowy Citroen C5 Aircross to przede wszystkim tak modny dzisiaj SUV. Dla miłośników marki kluczowe jest jednak jeszcze jedno – czy producent dotrzymał słowa w zakresie komfortu jazdy?
Komfort zapewniają trzy elementy: zawieszenie, fotele i wyciszenie wnętrza. Jeśli chodzi o zawieszenie, jest zaskakująco dobre. Amortyzatory w C5 Aircrosie mają progresywne ograniczniki hydrauliczne. Trzeba przyznać, że w porównaniu do C4 Cactusa producent zrobił duży postęp w zakresie strojenia zawieszenia. Nierówności na drodze są tłumione zdecydowanie skuteczniej, niż w przypadku klasycznego zawieszenia.
Zawieszenie komfortowe
Zachowanie zawieszenia jest dość niezwykłe. Citroen wybrał na testową trasę nie równy asfalt, ale pustynne drogi, gliniane, pełne kamieni czy po prostu wybrukowane. Na tych wszystkich nierównościach amortyzatory radziły sobie zaskakująco dobrze. Dosłownie zaskakująco – osiągając prawie efekt latającego dywanu. Prawie, bo do hydro czegoś brakuje. Być może jeszcze lepszej izolacji od podłoża.
Wygodne siedzenia wielowarstwowe i wyciszenie
Citroen koncentruje się na komforcie także wewnątrz. Pisaliśmy już nie raz o wielowarstwowych siedzeniach, które są zbudowane z pianki o różnej gęstości. Są bardzo wygodne. Jednocześnie w środku jest stosunkowo cicho. Podobno wiele pracy włożono w wytłumienie różnego rodzaju dźwięków z podwozia. Coś w tym musi musi być.
Nie będzie 4×4
Nowy Citroen C5 Aircross będzie dostępny z napędem hybrydowym. Jednak producent nie udostępni wersji 4×4. Te będą oferowane tylko w DS, Peugeocie i Oplu.
Car of The Year 2019?
Nowy Citroën C5 Aircross SUV znalazł się wśród siedmiu finalistów rywalizujących o tytuł Samochodu Roku 2019. Nowy model zebrał już ponad 1.500 zamówień w całej Europie.
https://www.youtube.com/watch?v=46immnsn90Y&t=1s
Sukces marki w 2018
W 2018 roku łączna sprzedaż Citroena w Europie wyniosła 590.000 sztuk. Jest to najwyższy poziom od siedmiu lat oraz o 6% więcej rok do roku. Dużym sukcesem okazał się Citroën C3 Aircross. Znalazł blisko 120.000 nabywców. Nowy Citroën C5 Aircross ma szansę kontynuować ten trend.
Najnowsze komentarze