Nowy Citroen C5 Aircross przeszedł już pierwsze jazdy testowe z dziennikarzami. Odbyły się w Maroku, w trudnym terenie, by podkreślić cechy, na które firma najbardziej stawia – między innymi komfort jazdy i wygoda. Co piszą o nim redaktorzy serwisu Motoring Reasearch?
SUVy, ku zaskoczeniu wielu osób, sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Czemu? Nie wie nikt. Może to moda, może to, że wsiada się wygodniej. A może wszystko po trochu? Że jeździ się trochę gorzej? Eeee tam. Kupujemy, kupujemy! Citroen chce kawałek tego tortu ugryźć dla siebie. To, że nie ma dzisiaj platformy z napędem na cztery koła? A kogo to obchodzi? Nie ma, ale będzie. I jeszcze trochę historii. „Sport Utility Vehicle” to koncepcja wymyślona w Stanach Zjednoczonych, obejmująca takie samochody, jak Jeepy i Land Rover, to, co zwykliśmy nazywać 4×4. Potem nazwa SUV obejmowała jeszcze bardziej cywilizowane pojazdy, takie jak BMW X5, Mercedes-Benz M-Class i Toyota Land Cruiser. A później mniejsze, ale prawie tak samo dzielne pojazdy terenowe jak BMW X3 i Nissan X-Trail. Dzisiaj? Każdy chce być SUVem. Albo crossoverem.
POLECAMY: Przedwojenne reklamy Citroena – znasz?
W wielkiej hierarchii samochodów pod SUV-ami siedzą crossovery, samochody, które chcą być SUV-ami, ale nie tego czegoś. Niektórzy mówią, że nie mają napędu na cztery koła. Inni mówią, że są mniejsze. Pomieszanie z poplątaniem. Wyglądają jak SUVy, ale tak naprawdę są to tylko wyższe samochody z imponującą maską i wysoki nadwoziem.
https://www.youtube.com/watch?v=46immnsn90Y
A jaki jest Citroen C5 Aircross? Dostajesz w pełni francuski samochód. Wygodny, komfortowy, piękny. Citroen zrobił kilka sprytnych rzeczy dzięki zawieszeniu, które wygładza wszystkie możliwe dla niego wstrząsy. W połączeniu z doskonałym tłumieniem dźwięku (z silnika, wiatru i opon), C5 Aircross jest uspokajającym sposobem podróżowania. Wracamy do podstaw, do tego, by przyjemnie spędzić czas w podróży.
Przednie fotele mają wiele warstw pianki o różnej gęstości, co bardzo poprawia komfort. Tapicerka wygląda na dobrej jakości, choć nie wszędzie zgodną ze standardami rywali w wykończeniu i szyciu. Z tyłu mogą być przydatne trzy pojedyncze fotele, choć w przeciwieństwie do modelu Citroen C4 Spacetourer, tylko te zewnętrzne mają mocowania Isofix na foteliki dziecięce. Jeśli masz dzieci z tyłu, siedzenia można przesuwać do przodu nawet o 150 mm, co czyli cuda dla i tak już znacznej przestrzeni bagażowej.
Centralny ekran deski rozdzielczej obejmuje główne funkcje, takie jak muzyka, radio, ogrzewanie i nawigacja. Jest to ekran dotykowy, ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu, z łatwym do uzyskania dostępem bez większego rozproszenia uwagi kierowcy.
Podobnie jak większość producentów, Citroen zmniejszył liczbę silników, aby te były mniej zanieczyszczające środowisko i bardziej ekonomiczne, a turbosprężarki zapewniały taką samą, czasami lepszą wydajność, niż większe jednostki. Najtańszy model benzynowy napędzany jest silnikiem o pojemności 1.2 litra. 130 koni mechanicznych wykonuje dobrą pracę pod maską.
Samochody, które były testowanie w Maroku, dziennikarze dostali w najmocniejszych wersjach. Obie zostały wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Model benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 180 KM był zadziorny i szybki a turbodiesel o mocy 180 koni bardziej zrelaksowany a jednak wydawało się jeszcze bardziej responsywny.
Jaki więc jest nowy Citroen C5 Aircross? Radzi sobie bardzo dobrze na asfalcie a komfortowe zawieszenie oznacza, że w zakrętach pochyla się bardziej niż BMW ale nie ma to większego znaczenia. Każdą wersję można kupić z systemem „Grip Control”, a także opon błotnych i śniegowych za niedużą dopłatą. To – jak mówi producent – daje Citroenowi wystarczająco dużo możliwości terenowych, aby zadowolić większość kupujących. Hardkorowi miłośnicy błota i tak nie będą patrzeć na bulwarówkę, c’nie?
Citroen C5 Aircross to samochód, który łatwo polubić. To niezły samochód rodzinny o wyróżniającej się stylistyce. Daje coś więcej, a cenę ma bardzo zachęcającą.
Najnowsze komentarze