Na 25.270 euro wyceniona została podstawowa wersja Nowego E-Mehari na rynku niemieckim. Samochód właśnie trafił do dealerów i choć w powszechnym odczuciu jest to autko rekreacyjne, to wersję z hard-topem można spokojnie użytkować przez cały rok.
Wspomniane 25.270 euro kosztuje jednak odmiana z dachem miękkim, brezentowym, chciałoby się napisać. Za E-Mehari z hard-topem zapłacić trzeba przynajmniej 26.470 euro. Tyle, że wówczas otrzymuje się samochód, który można użytkować przez cały rok, o co w przypadku auta z dachem miękkim trochę trudno w niemieckich warunkach.
Nowy Citroën E-Mehari zyskał przewagę nad swoim poprzednikiem pod względem wzornictwa i funkcjonalności, stał się jeszcze bardziej wszechstronny i komfortowy. Nowy Citroën E-Mehari przekonuje swoim charakterystycznym i kolorowym designem, nawiązującym do legendarnego Citroën Méhari z 1968 roku. Oprócz znanego modelu z elastycznym pokryciem z tkaniny, nowy Citroën E-Mehari jest dostępny w nowej wersji hard-top. Pojazd jest więc gotowy do użytku w każdych warunkach pogodowych i o każdej porze roku. Co więcej, wersja hard-top – w połączeniu z przyciemnianymi szybami bocznymi i tylną – zapewnia optymalną izolację dźwiękową i cieplną.
Dostępne są trzy różne kolory karoserii i dwa wzory tapicerek. Z dachem z tkaniny w kolorze czarnym lub pomarańczowym i nowym, błyszczącym czarnym hard-topem, można całkiem fajnie personalizować ten elektryczny samochód.
We wnętrzu nowy Citroën E-Mehari zyskuje dzięki desce rozdzielczej o zdecydowanie horyzontalnym designie. Nowe schowki w środkowej konsoli i wewnętrzne wykończenie drzwi sprawiają, że drobiazgi łatwo jest schować. Auto wyposażono w regulację wysokości przednich foteli. Dzięki systemowi Easy-Entry łatwiejsze jest wsiadanie na tylne miejsca: przednie fotele można łatwo złożyć i mają funkcję zapamiętywania pozycji. Nowa trójramienna kierownica ma dwupłaszczyznową regulację. Oczywiście auto ma wspomaganie kierownicy z funkcją miejską.
Oczywiście nie odpuszczono też kwestii bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie obejmuje cztery poduszki powietrzne, ABS i elektroniczną kontrolę stabilności toru jazdy (ESP). System monitorowania ciśnienia w oponach, automatyczne włączanie świateł mijania oraz system przypominający o zapinaniu pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera również zapewniają spokojną jazdę. Dzięki centralnemu zamkowi pojazd staje się bardziej odporny na kradzieże. Wśród szczególnych cech nowego Citroëna E-Mehari jest słyszalny sygnał ostrzegawczy dla pieszych, który działa przy prędkościach do 30 km/h.
Nowy Citroën E-Mehari ma wyłącznie elektryczny napęd. Technologia baterii została przetestowana na dystansie ponad 150 milionów kilometrów. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 110 km/h i dzięki o prawie 20% wyższemu momentowi obrotowemu silnika oferuje większą przyjemność z jazdy niż jego poprzednik. Akumulatory produkowane są w Bretanii, a nowe nadwozie ze wzmocnioną powłoką antykorozyjną powstaje w fabryce w Rennes. Właśnie dlatego Citroën E-Mehari był pierwszym pojazdem elektrycznym, który otrzymał tytuł „Origine France Garantie”.
Jak wspomniałem, ceny w Niemczech startują z poziomu 25.270 euro.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze