Nowy DS 7 Crossback z dwulitrowym dieslem o mocy 180 KM i automatyczną skrzynią biegów EAT8 trafił w ręce czeskich redaktorów. Wybraliśmy dla Was najciekawsze fragmenty tego testu.
„Kiedy patrzysz na samochód, nie znajdziesz praktycznie nic, co wcześniej wiedziałeś. Pod względem wyglądu zewnętrznego wszędzie jest mnóstwo chromu, uzupełnione o dużą chłodnicę DS Wings i pionowe światła do jazdy dziennej w zderzaku. […] Jeszcze ciekawiej, to we wnętrzu, gdzie wszystko jest zdominowane przez diament. Można go znaleźć nie tylko w niektórych przyciskach ale przede wszystkim w grafice obu monitorów multimedialnych. Kabina ma bardzo oryginalny wygląd. […] Musisz się do tego przyzwyczaić, bo nie wszystkie przyciski są tam, gdzie w innych autach. Przykładowo, klawisze otwierania okien się na konsoli środkowej. […]
Podwozie – niezależne zawieszenie i kamera
DS 7 Crossback ma wielką przewagę nad wszystkimi innymi modelami PSA na tej samej platformie podwozia. Jako jedyny posiada tylną oś z niezależnym zawieszeniem, co ma pozytywny wpływ na stabilność i komfort jazdy. Ale to nie jedyna rzecz, która jest inna. DS 7 może mieć DS Active Scan, czyli aktywne zawieszenie, które składa się z kamery analizującej jezdnię oraz adaptacyjnych amortyzatorów, które dostosowują charakterystykę pracy zawieszenia. Kamera monitoruje drogę przed pojazdem i posiada zasięg do 25 metrów. Cały system pracuje z prędkością 130 km/h ale ponieważ jest to kamera, nie działa w ciemności.Wybór trybów jazdy jest bardziej rozległy niż w przypadku innych modeli PSA. Oprócz sportowego, normalnego i najnowszego ekologicznego stylu jazdy, DS Automobiles zapewnia także większy komfort.
Cichy mocny silnik
Silnik jest zadowolony z cichej pracy. Przyspieszenie od 0 do 100 km / h to nieco poniżej 10 sekund. To bardzo elastyczna jednostka a skrzynia biegów działa wyjątkowo miękko i przyjemnie. Silnik ma 400 Nm momentu obrotowego i to bardzo przyjemnie jeżdzi.
Wnioski
Podczas jazdy odkryjesz, że projektanci położyli największy nacisk na komfort. Zarówno do charakterystyki zawieszenia, do akustyki, jak i do projektu. Dużą przewagę samochodu jest oryginalny design w środku. Czy auto może konkurować z innymi przedstawicielami segmentu premium? Chyba jeszcze nie, ale Francuzi są blisko.”
Plusy i minusy DS 7 Crossback
+ |
– |
Komfortowe zawieszenie |
Niektóre detale są za mocne |
Cisza na pokładzie |
Brak napędu na wszystkie koła w aktualnej ofercie |
Wyraźnie inny model niż inne marki PSA |
Mało punktów sprzedaży |
źródło: AutoMania Czechy
Najnowsze komentarze