W coraz bardziej zuniformizowanym segmencie B, gdzie coraz trudniej o przyjemność z jazdy i świeżość koncepcji, marka Peugeot pokazuje odmienne podejście i wprowadza niezwykle atrakcyjnego nowego Peugeot 208.
Sposób użytkowania samochodów ulega istotnym przemianom. Następuje przejście na nowe źródła energii i rodzaje napędu, dlatego nowy Peugeot 208 już w chwili wprowadzenia na rynek jest dostępny z trzema różnym napędami: elektrycznym oraz z silnikiem spalinowym benzynowym i wysokoprężnym. Wybór rodzaju napędu nie ogranicza sposobu użytkowania.
Nowa generacja Peugeot 208 doskonale wpisuje się w strategię wzbogacania wyposażenia gamy Peugeot, a jego zdecydowana stylistyka wnosi powiew młodości i energii.
Nowy Peugeot 208 to nie tylko nowatorska stylistyka, ale także inne nowości, jak nowej generacji system Peugeot i-Cockpit© 3D oraz liczne systemy wspomagania prowadzenia, które pochodzą z wyższych segmentów rynku.
Świat się zmienia, a przyszłość mnoży znaki zapytania. Motoryzacja, tak jak inne dziedziny życia, musi sprostać nowym wyzwaniom. Marka Peugeot, która może się poszczycić 208-letnią historią, wkracza zdecydowanie w erę transformacji energetycznej i prezentuje ekscytującą i dającą poczucie bezpieczeństwa wizję przyszłości: #UNBORINGTHEFUTURE.
Jednym z nowych elementów tej przyszłości jest nowy Peugeot 208. Młodzieńczy, spontaniczny, emanujący energią, ucieleśnia wartości marki Peugeot: najwyższe standardy jakości, precyzję, atrakcyjny wygląd i emocje. Atletyczny wygląd samochodu przywołuje sportowe skojarzenia i zapowiada wysokie osiągi. Dopracowana stylistyka i jakość podkreślają pozycjonowanie na rynku nowego modelu i doskonale wpisują się w strategię stałego wzbogacania wyposażenia gamy Peugeot.
Nowy Peugeot 208 pojawia się w samym sercu segmentu B. Wnosi wszystkie zalety, które składają się dziś na sukces gamy Peugeot – wyrazistą stylistykę oraz innowacyjność i zaawansowane technologiczne rozwiązania. To wszystko wyróżnia go na tle pozostałej oferty na rynku.
Marka zapisuje kolejne karty w pięknej historii ostatnich lat. Wraz z nowym Peugeot 208 po raz kolejny stawiamy na przyjemność i prostotę. Wystarczy tylko wybrać wersję wyposażenia nowego 208, silnik spalinowy lub elektryczny, by poczuć przyjemność z jazdy! Jednym słowem: enjoy! – Jean-Philippe IMPARATO, dyrektor generalny Peugeot
POWER OF CHOICE
CMP/e-CMP: modularna i wydajna platforma
Nowy Peugeot 208 powstał na bazie najnowszej generacji platformy Groupe PSA, określanej skrótem CMP (Common Modular Platform). Przeznaczona dla segmentów B i C, nowa płyta podłogowa uzupełnia dotychczasową ofertę platformy EMP2 (Efficient Modular Platform).
Jak wskazuje nazwa, platforma CMP jest modularna pod względem wymiarów i dostosowania do różnych jednostek napędowych. Tym samym jest przystosowana do różnych rodzajów napędu i pozwala przyszłym klientom na wybór silnika spalinowego (benzynowego, wysokoprężnego) lub elektrycznego.
Jednym z głównych założeń i celów konstruktorów była efektywność rozwiązania. Nowa platforma przyczynia się do ograniczenia emisji CO2 nowego Peugeot 208 dzięki takim zabiegom jak:
– zmniejszenie masy (o 30 kg w porównaniu do platformy PF1),
– poprawienie aerodynamiki (wyrównanie płaszczyzny podwozia i zastosowanie regulowanych wlotów powietrza),
– zmniejszenie oporów toczenia (opony klasy A i ograniczenie oporów wywołanych tarciem mechanicznym elementów układu jezdnego),
– optymalizacja układów napędowych (poprawa wydajności procesu spalania, downsizing, ograniczenie oporów tarcia w układach mechanicznych, zmiana przełożeń skrzyni biegów i powszechne zastosowanie systemu Stop&Start).
Platforma CMP zapewnia również wyższy komfort i bezpieczeństwo:
– większy komfort akustyczny i termiczny w kabinie, zmniejszenie drgań elementów,
– dostępność systemów wspomagania prowadzenia godną wyższych segmentów i niespotykaną dotąd w segmencie B.
Nowy Peugeot e-208: e-motion
Dostępny od chwili wprowadzenia na rynek w 100% elektryczny napęd nowego Peugeot e-208 zapewnia dynamiczne przyspieszenie i ekscytującą przyjemność z jazdy:
– silnik o mocy 100 kW (136 KM) oraz moment obrotowy 260 Nm (dostępne przy każdej prędkości) umożliwiają natychmiastową reakcję samochodu,
– w czasie jazdy panuje cisza i nie ma wibracji,
– na centralnym ekranie wyświetlają się animowane grafiki, pokazujące np. tryb działania układu napędowego w czasie rzeczywistym.
Nowy Peugeot e-208 oferuje trzy tryby jazdy:
- eco – zapewniający maksymalny zasięg,
- normal – dla optymalnego komfortu podczas codziennego użytkowania,
- sport – ukierunkowany na osiągi i doznania z jazdy, maksymalną moc i moment obrotowy (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 s).
Dostępne są również dwa tryby hamowania, włączane za pomocą dźwigni zmiany biegów i sterujące odpowiednimi trybami ładowania akumulatora:
– umiarkowanym, zapewniającym doznania zbliżone do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym,
– wzmocnionym, zapewniającym hamowanie silnikiem kontrolowane pedałem gazu.
Nowy Peugeot e-208 oferuje komfort termiczny na najwyższym poziomie w porównaniu z konkurencją dzięki zastosowaniu:
– elementu grzejnego dużej mocy (5 kW), zasilanego akumulatorem wysokonapięciowym,
– pompy ciepła i automatycznej regulacji temperatury w kabinie, które zapewniają taki sam komfort jak w samochodach z silnikiem spalinowym. Układ nie ogranicza zasięgu samochodu dzięki większej sprawności energetycznej w porównaniu do tradycyjnej klimatyzacji lub układu ogrzewania,
– podgrzewanych siedzeń (w zależności od wersji),
– wstępnego chłodzenia lub nagrzewania samochodu, programowanego za pomocą ekranu dotykowego lub aplikacji MyPeugeot® na smartfona. Oprócz komfortu funkcja ta pozwala zoptymalizować zasięg samochodu (szybsze uzyskanie żądanej temperatury po rozruchu) i wcześniej uzyskać optymalną temperaturę pracy akumulatora.
Przestrzeń w kabinie i objętość bagażnika są identyczne jak w wersji z silnikiem spalinowym. Akumulatory o łącznej objętości 220 litrów są rozmieszczone pod podłogą nowego Peugeot 208.
Know-how marki Peugeot zobowiązuje – układ jezdny nowego Peugeot e-208 wykorzystuje specjalnie opracowane rozwiązania techniczne i ustawienia (optymalne rozłożenie masy). Pozwoliło to na uzyskanie właściwości dynamicznych nowego Peugeot 208 porównywalnych z wersjami spalinowymi.
Nowy Peugeot e-208 jest wyposażony w akumulator dużej pojemności, która wynosi 50 kWh i umożliwia zasięg do 340 km, zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) i 450 km według NEDC (New European Driving Cycle). Połączony z układem chłodzenia kabiny, system regulacji termicznej poprzez obieg cieczy chłodzącej pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg. Akumulator ma 8-letnią gwarancję lub przebieg 160 tys. km po których zachowa minimum 70% pojemności.
Tryby ładowania są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu.
Dostępne są trzy tryby ładowania akumulatora:
– z klasycznego gniazda domowego lub, w celu pełnego naładowania w ciągu 16 godzin, ze wzmocnionego gniazda Green Up™ Legrand® przy użyciu przewodu dostarczonego z samochodem,
– ze stacji Wall Box, która pozwala na pełne naładowanie akumulatora w ciągu 5 godzin i 15 minut prądem trójfazowym (11 kW) lub w ciągu 8 godzin prądem dwufazowym (7,4 kW),
– z publicznej stacji ładowania – układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie akumulatora do 80% w ciągu 30 minut.
Nowy Peugeot e-208 umożliwia programowanie czasu włączenia ładowania za pośrednictwem ekranu nawigacji online lub poprzez aplikację MyPeugeot® na smartfona. System umożliwia również uruchomienie i wyłączenie ładowania w każdej chwili oraz sprawdzenie stanu naładowania akumulatora.
Marka Peugeot pomaga klientom w przejściu na nowe źródła energii. Równolegle z uruchomieniem sprzedaży nowego Peugeot e-208, wprowadza nowe oferty różnorodnych usług z trzech obszarów:
Easy-Charge lub jak ułatwić klientom dostęp do różnych form i możliwości ładowania akumulatorów:
– oferta ładowania w domu lub w biurze obejmuje szeroką gamę urządzeń (wzmocnione gniazdo, Wallbox, Smart Wallbox…), diagnozowanie niezbędnej instalacji elektrycznej oraz wybór najbardziej korzystnego rozwiązania do ładowania akumulatora i ostateczną instalację,
– oferta ładowania ze stacji publicznych poprzez Free2Move Services, która obejmuje kartę dostępu do sieci ponad 85.000 stacji ładowania w Europie: wybór stacji zależnie od odległości, prędkości i kosztu ładowania. System nawigacji online prowadzi kierowcę do wybranej stacji ładowania.
Easy-Mobility lub jak zapewnić klientom mobilność w każdych okolicznościach:
– Trip planner: narzędzie do planowania i organizowania dalekich podróży poprzez Free2Move Services. Propozycja najbardziej korzystnych tras z uwzględnieniem aktualnie dostępnego zasięgu samochodu i lokalizacji stacji ładowania na trasie. Wybraną trasę można wysłać do systemu nawigacji online, który ją wyświetli na ekranie w samochodzie,
– Mobility Pass: usługa rozszerzonej i gwarantowanej mobilności wliczona w ratę wynajmu samochodu. Pozwala na wynajęcie samochodu w każdej chwili, zależnie od potrzeb,
– E-coaching: narzędzie aplikacji MyPeugeot, które przekazuje porady i pomaga w optymalizacji sposobu prowadzenia i zwiększeniu zasięgu nowego e-208.
Serenity lub jak wspierać klientów w poznawaniu i pełnym korzystaniu z zalet samochodu:
– nowe symulatory i narzędzia cyfrowe, dostępne na stronach internetowych marki Peugeot, pomagają w lepszym poznaniu napędu elektrycznego,
– odpowiednio dostosowane umowy serwisowe oraz pomoc drogowa mogą być wliczone w ofertę finansowania, aby klient mógł bezstresowo korzystać z samochodu,
– świadectwo pojemności akumulatora, aby ułatwić odsprzedaż samochodu z zagwarantowanym poziomem pojemności akumulatora.
Nowy Peugeot e-208 oferuje pełen dostęp do nowego rodzaju mobilności. Zapewnia swobodę poruszania się w mieście, nawet w tzw. zielonych strefach o ograniczonym ruchu samochodowym.
NOWY Peugeot 208 – zgodność z normą Euro 6.d
Nowy Peugeot 208 dysponuje szeroką gamą silników spalinowych najnowszej generacji, które spełniają normy Euro 6.d w przypadku silników benzynowych i Euro 6.d-Temp dla jednostek wysokoprężnych. Unikatowa w segmencie B oferta silników PureTech o mocy 100 i 130 KM jest dostępna z 8-stopniową automatyczną skrzynią EAT8.
Silniki benzynowe to 3-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,2 l:
– PureTech 75 S&S z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,
– PureTech 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8,
– PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią EAT8.
Silniki wysokoprężne to 4-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,5 l:
– BlueHDi 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.
Na rynkach, na których obowiązują mniej restrykcyjne normy ochrony środowiska, będą dostępne również silniki z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT6.
IRRESISTIBLE
Nowy Peugeot 208 – wyrazista stylistyka, która budzi pożądanie
Nowy Peugeot 208 ma wyróżniający się, atrakcyjny wygląd i nie potrzebuje chromowanych ozdobników. Ma silną, ekspresyjną stylistykę i doskonałe proporcje nadwozia. Jest też świetnym przykładem strategii stałego wzbogacania wyposażenia całej gamy Peugeot.
Dłuższy, szerszy i niższy od obecnej wersji Peugeot 208, samochód nowej generacji ma wyróżniającą się, sportową sylwetkę, którą podkreślają długie i płynnie zarysowane linie nadwozia. Szerokie błotniki i obszerne kształty nadwozia dodają mu zmysłowości. Uwagę zwraca subtelna równowaga pomiędzy siłą i łagodnością.
Z profilu nowy Peugeot 208 wyróżnia się cofniętą przednią szybą, co umożliwiło wydłużenie i silniejsze wyprofilowanie maski. Tylna szyba boczna jest silnie pochylona i idealnie zrównana z linią tylnego nadkola, co podkreśla dynamiczny charakter samochodu. W wersji GT Line lub GT nadkola wyposażone są w lakierowane na czarno poszerzenia. Dzięki temu sylwetka nadwozia nabiera mocy, a koła stają się wizualnie większe. W wersjach z najbogatszym wyposażeniem 17-calowe felgi są zdobione przykręcanymi wkładkami, które można spersonalizować. Felgi poprawiają właściwości aerodynamiczne i zmniejszają masę elementów niepodwieszonych (-3,6 kg w każdym samochodzie).
Rozpoznawalny na pierwszy rzut oka przód samochodu zręcznie łączy elementy nawiązujące do stylistyki nowego Peugeot 508 w dolnej części nadwozia, z charakterystycznym układem świateł (zależnie od wersji) przypominającym ślady trzech pazurów. Zarys przedniego zderzaka tworzy jedna linia obejmująca w centralnej części wlot powietrza o unikatowym kształcie. Jest on harmonijnie wbudowany w zderzak z centralnie umieszczonym logo lwa Peugeot. Na przedniej części pokrywy silnika widnieje emblemat modelu – 208.
Tył nowego Peugeot 208, w nawiązaniu do modeli Peugeot 3008, 5008 i 508, został wyposażony w czarną listwę, która biegnie przez całą szerokość pokrywy bagażnika i łączy tylne światła z trzema śladami lwich pazurów, świecącymi się w dzień i w nocy (stale świecąca sygnatura świetlna). Zarys kształtów jest precyzyjny i przykuwa wzrok napiętą linią. W dolnej części zderzaka znajduje się również dyfuzor wykończony lśniącym czarnym lakierem oraz, w zależności od wersji silnikowej, uzupełniony chromowanymi końcówkami rury wydechowej.
Oprócz standardowych kolorów nadwozia i dachu Black Diamond, nowy Peugeot 208 oferuje szeroką paletę lakierów, które w pełni oddają jego silną żywiołowość i witalność:
– żółty Faro – lakier metalizowany,
– niebieski Vertigo – lakier metalizowany trzywarstwowy,
– czerwony Elixir – lakier metalizowany z barwionym lakierem wykończeniowym, który potęguje głębię i nasycenie koloru. Doskonale podkreśla bryły nadwozia, a barwa lakieru nabiera blasku.
Nowego Peugeot e-208 można nieomylnie rozpoznać po zewnętrznych oznakach:
– osłonie chłodnicy w kolorze nadwozia,
– połyskującym logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcień w zależności od kąta patrzenia,
– monogramie e-208 z tyłu i literach „e” na tylnych słupkach.
Nowy Peugeot 208 – high-tech, high-touch
Nowy Peugeot 208 czerpie inspirację z modelu koncepcyjnego Peugeot FRACTAL i wyposażony jest w nową generację systemu Peugeot i-Cockpit®. To nieodłączny element stanowiący część DNA marki Peugeot. Ma już ponad pięć milionów fanów.
Dla zapewnienia pełnej ergonomii, Peugeot i-Cockpit® w nowym Peugeot 208 wykorzystuje ten sam trzypoziomowy układ co w pozostałych modelach gamy Peugeot.
Wzrok: informacje pojawiają się idealnie na linii wzroku kierowcy. Zależnie od poziomu wyposażenia, na panelu wirtualnych zegarów Peugeot i-Cockpit® 3D ukazują się informacje odczytywane na dwóch poziomach. Przed górnym ekranem cyfrowym informacje są wyświetlane na wzór hologramu. Są dynamiczne i pokazują się, w zależności od stopnia ich znaczenia, bliżej lub dalej oczu kierowcy. Dzięki temu czas reakcji kierowcy skraca się o około pół sekundy. W centralnej części, nad przełącznikami, znajduje się ekran dotykowy o przekątnej 5, 7 lub 10 cali, w zależności od poziomu wyposażenia lub wybranych opcji.
Dotyk: zastosowane materiały są miłe w dotyku, elementy wyposażenia są starannie dopasowane, a przyciski i przełączniki ergonomicznie rozmieszczone. Od poziomu wyposażenia Active (w zależności od kraju), deska rozdzielcza jest pokryta pianką i ozdobiona w centralnej części elementem, który przypomina karbon. Kompaktowa kierownica pochodzi z modeli z wyższych segmentów (3008, 5008, 508). Nowy typ sterowania automatycznej skrzyni biegów EAT8 Shift and Park by wire jest intuicyjny i ergonomiczny. Łopatki pod kierownicą umożliwiają ręczną zmianę biegów bez wyłączania automatyki skrzyni.
Ciało: kabina jest jak kokon, który chroni pasażerów i kierowcę. Przednie fotele zapewniają wysoki komfort i stabilne podparcie. Objętość i rozmieszczenie schowków w nowym Peugeot 208 były przedmiotem szczególnej uwagi projektantów. Oprócz kieszeni w drzwiach i schowka w desce rozdzielczej, w osi nadwozia samochodu występują trzy strefy (w zależności od wersji):
– obszerny schowek pod podłokietnikiem, pomiędzy przednimi siedzeniami,
– wnęka przed dźwignią zmiany biegów, gdzie można łatwo odłożyć przedmioty,
– pomysłowy, zamykany schowek w centralnej konsoli, gdzie można naładować indukcyjnie smartfon z dala od cudzych spojrzeń. Kształt tylnej części pokrywy zaprojektowano tak, by po jej otwarciu można było odłożyć smartfon.
Nowy Peugeot 208 – inteligentnie zbudowana gama
Gama nowego Peugeot 208 obejmuje pięć poziomów wykończenia: Access, Active, Allure, GT Line i GT.
Wersje o najbogatszym wyposażeniu – GT Line i GT wyróżniają następujące elementy stylistyczne:
– reflektory typu Full LED z charakterystycznym układem przypominającym potrójny ślad pazurów,
– poszerzone nadkola i listwy wokół szyb w czarnym błyszczącym kolorze,
– aluminiowe, diamentowane obręcze kół 17” z dekorami,
– kabina starannie wykończona detalami: czarną wykładziną dachową, przeszyciami, tapicerką w kolorze adamitu, możliwością wyboru ośmiu barw oświetlenia ambientowego, sportowymi fotelami, aluminiowymi pedałami.
Zarezerwowane dla Peugeot e-208 wykończenie GT odróżnia się wyraźnie takimi elementami, jak:
– ekskluzywna tapicerka z alcantary© w kolorze szarym Gréval połączona z tkaniną strukturalną,
– 17-calowe felgi ze specjalnymi dekorami ozdobnymi.
NEXT GENERATION TECHNOLOGY
Nowy Peugeot 208 – nadzwyczajne bezpieczeństwo
Nowy Peugeot 208, wyposażony w nowy system Drive Assist, otwiera drogę do prowadzenia półautonomicznego. Oferuje systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji i na najwyższym poziomie w tym segmencie rynku:
– Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8 (lub ACC Stop&Go) z możliwością regulacji zalecanej odległości między samochodami. Podczas jazdy w korku ponowne ruszenie pojazdu następuje automatycznie, jeśli jego zatrzymanie trwało krócej niż trzy sekundy. W przeciwnym razie wystarczy wcisnąć pedał gazu lub przycisk pod kierownicą, by ponownie uruchomić funkcję. Funkcja może być aktywowana od prędkości 0 km/h. Funkcja dostępna w wersjach z manualną skrzynią biegów sprawia, że po hamowaniu, które zmniejsza prędkość poniżej 30 km/h, tempomat zawiesza działanie, a kierowca musi przejąć kontrolę nad samochodem, wciskając pedał sprzęgła i hamując do zatrzymania samochodu,
– system utrzymania środka pasa ruchu (LPA), przy czym kierowca ma wybór położenia samochodu na pasie (w powiązaniu z funkcją ACC Stop&Go),
– Full Park Assist z funkcją kontroli otoczenia Flankguard (w wersji z automatyczną skrzynią EAT8). System steruje automatycznie układem kierowniczym, pedałem gazu i hamulca, aby wjechać lub wyjechać z miejsca parkingowego,
– system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS) najnowszej generacji rozpoznaje pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 5 km/h do 140 km/h i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji (FCW),
– system aktywnego monitorowania pasa ruchu (LKA Road-Edge) lub zjechania na pobocze koryguje tor jazdy od 65 km/h,
– system wykrywania zmęczenia kierowcy (DAA3) kontroluje czujność kierowcy w czasie długiej jazdy i przy prędkościach przekraczających 65 km/h. Kontrola odbywa się poprzez analizę niewielkich ruchów kierownicy,
– system automatycznego przełączania świateł drogowych (HBA),
– system monitorowania ograniczeń prędkości (SLI-ISA),
– system poszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR – znak Stop i zakaz wjazdu),
– system kontroli martwego pola (ABSD – z funkcją korygowania toru jazdy). Funkcja ta działa powyżej prędkości 12 km/h,
– elektryczny hamulec postojowy.
Nowy Peugeot 208 – w pełni zintegrowany
Smartfon jest integralną częścią naszej codzienności, dlatego funkcja Mirror Screen w nowym Peugeot 208 jest kompatybilna z protokołami komunikacyjnymi MirrorLink™, Apple CarPlay™ i Android Auto™. Miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu umieszczono w schowku konsoli centralnej. Ponadto w samochodzie może znajdować się do czterech gniazd USB (w tym jedno typu C).
Nawigacja 3D online TomTom® Traffic informuje w czasie rzeczywistym o ruchu drogowym i opcjonalnie o Strefach Niebezpiecznych.
Nowy Peugeot 208 znajdzie się w sprzedaży na jesieni 2019 roku. Jego prezentacja odbędzie się podczas nadchodzącego Salonu Samochodowego w Genewie. Już niedługo w wybranych krajach będzie można zarezerwować samochód w wersji spalinowej i elektrycznej online na specjalnej stronie internetowej. Przyszli klienci będą pierwszymi składającymi zamówienia i wpłacającymi zaliczkę online. Będą mogli również wybrać salon, w którym dokończą konfigurację samochodu i podpiszą zamówienie na nowego Peugeot 208.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze