Jaki będzie nowy Peugeot 208 GTi? Według informacji, które pojawiły się w sieci pojazd będzie mocniejszy, a pod maskę trafi jednostka 1.6 PureTech o mocy 225, czyli ta sama, która napędza model 508 GT.

Podczas salonu samochodowego w Genewie, Peugeot prezentował ważną dla segmentu B premierę: nową 208-kę. Model pojawił się na stoisku marki zarówno w wersji spalinowej, jaki elektrycznej. Od momentu wprowadzenia na rynek, będzie można zamówić pojazd w obu wariantach. Pojawienie się nowego Peugeot 208 budzi jednak pytanie, co z wersją GTi?

Obecny Peugeot 208 GTi jest napędzany jednostką benzynową o pojemności 1,6-litra, która generuje 208 KM mocy. Wszystko wskazuje jednak na to, że kolejna generacja modelu będzie mocniejsza. Dowodzą tego informacje pochodzące z witryny Grupy PSA poświęconej profesjonalistom z branży motoryzacyjnej, która umożliwia dostęp do katalogu części. Na stronie pojawił się tajemniczy silnik dla nowego 208: „EP6 FADTX”, który spełnia normę emisji spalin Euro 6d. Nazwa odnosi się do 1.6-litrowej jednostki PureTech o mocy 225 KM. Informacja jest sprzeczna z poprzednimi pogłoskami mówiącymi o elektrycznej lub hybrydowej wersji 208 GTi. Na razie producent spod znaku lwa nie potwierdza, ani nie zaprzecza.

Większa moc pozwoli skrócić przyspieszenie do setki, które w obecnym modelu trwa 6,7 sekundy. Francuski producent najprawdopodobniej będzie oferował 208 GTi w wersji zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i 8-biegowym automatem.

Nowy Peugeot 208 trafi do salonów sprzedaży jesienią tego roku, a ceny zostaną ujawnione w czerwcu. Wersja GTi zostanie ujawniona najprawdopodobniej na początku roku 2020.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

4
Dodaj komentarz

avatar
 
3 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
JurgenMisiekZenonRafal Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Rafal
Gość
Rafal

1.6 218KM… To 218 to chyba bedzie jego maksymalny przebieg do pierwszego remontu…

Zenon
Gość
Zenon

A pasek rozrządu będzie się rozpuszczał w oleju.?

Misiek
Gość
Misiek

To zależy jaki olej masz w głowie

Jurgen
Gość
Jurgen

Kiedyś czytałem gdzieś w sieci wywiad z inżynierem z PS. Padło tam pytanie, dlaczego w 308 gti nie zdecydowali się na automatyczną skrzynię biegów – ponoć przeszkodą był mechanizm różnicowy torsena (do tego doszło oczywiście jeszcze tłumaczenie, że auto specjalnie stworzone pod radość z jazdy, a automat daje mniejszy „feeling” niż manual itd itd). Podejrzewam, że 208 gti będzie zrobiony bezkompromisowo, czyli szpera też się tam znajdzie, a wówczas pytanie… czy pogodzą to z automatem?