Jaki będzie nowy Peugeot 208 GTi? Według informacji, które pojawiły się w sieci pojazd będzie mocniejszy, a pod maskę trafi jednostka 1.6 PureTech o mocy 225, czyli ta sama, która napędza model 508 GT.
Podczas salonu samochodowego w Genewie, Peugeot prezentował ważną dla segmentu B premierę: nową 208-kę. Model pojawił się na stoisku marki zarówno w wersji spalinowej, jaki elektrycznej. Od momentu wprowadzenia na rynek, będzie można zamówić pojazd w obu wariantach. Pojawienie się nowego Peugeot 208 budzi jednak pytanie, co z wersją GTi?
Obecny Peugeot 208 GTi jest napędzany jednostką benzynową o pojemności 1,6-litra, która generuje 208 KM mocy. Wszystko wskazuje jednak na to, że kolejna generacja modelu będzie mocniejsza. Dowodzą tego informacje pochodzące z witryny Grupy PSA poświęconej profesjonalistom z branży motoryzacyjnej, która umożliwia dostęp do katalogu części. Na stronie pojawił się tajemniczy silnik dla nowego 208: „EP6 FADTX”, który spełnia normę emisji spalin Euro 6d. Nazwa odnosi się do 1.6-litrowej jednostki PureTech o mocy 225 KM. Informacja jest sprzeczna z poprzednimi pogłoskami mówiącymi o elektrycznej lub hybrydowej wersji 208 GTi. Na razie producent spod znaku lwa nie potwierdza, ani nie zaprzecza.
Większa moc pozwoli skrócić przyspieszenie do setki, które w obecnym modelu trwa 6,7 sekundy. Francuski producent najprawdopodobniej będzie oferował 208 GTi w wersji zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i 8-biegowym automatem.
Nowy Peugeot 208 trafi do salonów sprzedaży jesienią tego roku, a ceny zostaną ujawnione w czerwcu. Wersja GTi zostanie ujawniona najprawdopodobniej na początku roku 2020.
Najnowsze komentarze