Peugeot 208 wreszcie pokazał nam się w pełnej okazałości. Samochód zmienił się wręcz nie do poznania, jest większy, ma zupełnie nowy wygląd zewnętrzny nawiązujący do modelu 508, odnowione wnętrze z i-Cockpitem ostatniej generacji oraz trzy rodzaje napędu już od samej premiery.
Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie odbędą się dwie bardzo ważne dla segmentu B premiery. Oprócz Renault Clio V, zadebiutuje także inny francuz: Peugeot 208 nowej generacji. Samochód zrzucił swoją potulną formę i przyjął bardziej atrakcyjny, sportowy wręcz wygląd nadwozia. Mały Peugeot przejął wiele smaczków stylistycznych od swojego większego brata 508, uwagę zwracają zwłaszcza przednie reflektory, które mają kojarzyć się ze zwierzęcymi kłami oraz znaczek „208” umieszczony na masce. Nowy Peugeot ma także dłuższą, bardziej wyrzeźbioną maskę oraz zmieniony tył.
W tylnej części możemy zaobserwować czarny pas biegnący przez całą szerokość pokrywy bagażnika, który łączy się ze światłami w kształcie trzech pazurów, do których przyzwyczaiła nas francuska marka w modelach 3008, 5008 oraz 508. Na pierwszych zdjęciach umieszczono najbardziej atrakcyjną wersję wyposażeniową GT Line z 17-calowymi felgami oraz wariant elektryczny e-208. Nowy Peugeot 208 jest szerszy i niższy od obecnego modelu, mierzy 4.055 m długości oraz 1.745 mm szerokości. Francuska marka zapowiada poprawioną aerodynamikę, niższą o 30 kg masę własną, większy komfort akustyczny i termiczny na pokładzie oraz niższy poziom wibracji.
Nowe wnętrze z i-Cockpitem
Peugeot zastosował w nowej 208-ce nową generację i-Cockpitu z klawiszami do obsługi systemu multimedialnego. Ekran dotykowy umieszczono wysoko, w zasięgu wzroku kierowcy, a jego wielkość zależy od wybranej przez klienta wersji. Dostępne są wyświetlacze o przekątnej 5, 7 oraz 10 cali. Model został wyposażony w funkcję Mirror Screen umożliwiającą powielenie obrazu ze smartfona na wyświetlaczu w pojeździe. System jest kompatybilny z systemami Apple CarPlay oraz Android Auto. W samochodzie znalazła się jakże lubiana przez nas niewielka kierownica spłaszczona u dołu i u góry oraz nowoczesne wirtualne zegary. Peugeot przewidział w swoim nowym hatchbacku sporo miejsc do przechowywania. Drobne przedmioty ulokujemy w dużej wnęce w podłokietniku, a smartfon na półeczce przed drążkiem zmiany biegów.
Na pokładzie Peugeota 208 nie zabrakło elektronicznych pomocników kierowcy. Model w zależności od wersji może zostać wyposażony m.in. w adaptacyjny tempomat, system Full Park Assist, automatyczny system wspomagania nagłego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 5 km/h do 140 km/h, aktywny asystent pasa z korekcją toru jazdy, system monitorujący czujność kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych w tym znaki stopu i zakazu oraz aktywne monitorowanie martwego pola.
Co pod maską 208?
Nowy Peugeot 208 powstał na nowej platformie CMP Grupy PSA, która jest przeznaczona dla segmentu B i C. Płyta podłogowa umożliwia wykorzystanie różnego rodzaju napędu: benzynowego, diesla oraz silnika elektrycznego. Peugeot zapowiada, że wszystkie trzy opcje będą dostępne już od momentu premiery. Pod maskę trafią 3-cylindrowe jednostki benzynowe PureTech o pojemności 1.2 litra, które generują odpowiednio 75, 100 i 130 KM. Najsłabszy benzyniak będzie połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów, 100-konna wersja zostanie powiązana z 6-biegowym manualem lub automatem EAT8, natomiast najmocniejsza, 130-konna opcja będzie dostępna z 8-biegowym automatem EAT8. Do oferty trafi także 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.5 litra. Ten 100-konny diesel będzie współpracował z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Zgodnie z zapowiedzią o elektryfikacji gamy modelowej, Peugeot będzie oferował także wersję w 100% elektryczną.
Peugeot e-208
Nowy Peugeot e-208 jest napędzany jednostką elektryczną o mocy 100 KW (136 KM). Silnik rozwija 260 Nm momentu obrotowego już od samego startu. 50 kWh akumulatory umieszczone pod podłogą, pozwalają na pokonanie dystansu do 340 km zgodnie z najnowszymi standardami WLTP (450 km według cyklu NEDC). Samochód może poruszać się w trzech trybach jazdy: Eco, Normal i Sport. Elektryczny hatchback potrafi rozpędzić się o 0 do 100 km/h w czasie 8,1 sekundy.
Akumulatory można naładować w 80% w czasie pół godziny. Pełne „tankowanie” z gniazdka elektrycznego trwa od 5 godzin 15 min do 16 godzin w zależności od źródła energii i ładowarki. Zasięg i poziom naładowania baterii można śledzić na ekranie pojazdu w czasie rzeczywistym.
Nowy Peugeot 208 trafi na rynek jesienią tego roku, ale pojazd będzie można zamawiać on-line już od momentu premiery na targach w Genewie. Samochód od samego początku będzie oferowany z trzema rodzajami napędu benzynowym, dieslem i elektrycznym.
Najnowsze komentarze