Nowy Peugeot 208 zaprezentowany w Genewie był jednym z najbardziej obleganych samochodów. I nic dziwnego, bo to naprawdę ważna premiera, a sam samochód robi ogromne wrażenie. Na żywo wygląda zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach! Sylwetka jest masywna, przyciąga wzrok, a we wnętrzu istny kosmos. Szczególnie w tych topowych wersjach, gdzie wszystko jest wykonane ze smakiem, z wysokiej jakości materiałów, zaprojektowane by stanowić jedną całość. W porównaniu do poprzedniego modelu – duże zmiany na lepsze.
Lżejszy, większy, lepszy
Nowy Peugeot 208 został zbudowany na platformie CMP. Umożliwia ona budowanie aut miejskich klasy B i kompaktów. 208 korzysta z tych możliwości, oferując wyjątkowo dużą ilość miejsca w środku. To już prawie kompakt. Sama platforma jest lżejsza o 30 kilogramów od poprzedniej i pozwala instalować klasyczny napęd oraz napęd elektryczny. Dzięki temu temu nie ma potrzeby opracowywać oddzielnego modelu elektrycznego.
Dużo inspiracji z Peugeot 508
Projekt nowego Peugeot 208 dużo zawdzięcza większemu modelowi 508. Zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Ten samochód po prostu zachwyca. W wersji GT wygląda w pełni kosmicznie ale równocześnie elegancko. Niektóre konkurencyjne modele to przy nim zabytki techniki, mimo, że zaprojektowano je niedawno! Różne są grille – w tańszej wersji Allure grill ma większe przerwy. Ten z GT Line wygląda świetnie! Charakterystyczny jest czarny tylny pas i lampy. Piękne!
Jakość materiałów wewnątrz
Jest odczuwalna różnica w porównaniu do poprzedniego modelu. Nowe materiały, nowe wzory, wygodne fotele, większy zakres regulacji – to wszystko robi wrażenie. Ekrany – w zależności od wersji – mogą być 7″ albo 10″. Ale są miejsca, nad którymi warto jeszcze popracować – tak jest na przykład w bagażniku – półka mogłaby być odrobinę bardziej dopracowana. Elektryczny 208 GT był dostępny z pakietem skórzanym, w którym przeszycia zrobiono jaskrawymi kolorami. Świetnie to wyglądało! Bardzo praktyczna we wnętrzu jest półeczka na smartfona pod ekranem. Złączy USB też sporo, przydatne są i miejsca na kubki pośrodku konsoli. Przemyślane drobne rozwiązania.
Całość wnętrza wygląda kosmicznie.
Elektryczny Peugeot 208 II
Największe zaciekawienie budziła jednak wersja elektryczna. Elektryczny silnik i zasięg 340 kilometrów, autopilot – czyli utrzymywanie pasa, stop & go, automatyczne parkowanie oraz nowej generacji systemy rozpoznawania znaków – to pomoże sprawnie poruszać się w mieście i poza nim. Bateria ma osiem lat lub 100.000 kilometrów przebiegu gwarancji. Do dyspozycji kierowcy trzy tryby jazdy – eco, normal i oczywiście sport. Czekamy na cenę! A ta nie będzie niska, bo pakiet baterii 50 kWh to spory koszt dla producenta.
Ile będzie kosztował nowy Peugeot 208 II ?
Aktualny model w najtańszej wersji to w Polsce 55 tysięcy złotych. Według nieoficjalnych informacji, nowy Peugeot 208 II będzie zaczynał się od podobnej, ale jednak nieco wyższej kwoty, która nie powinna jednak przekroczyć magicznej granicy 60 tysięcy. Ceny powinniśmy poznać już wkrótce.
Szczegółowa relacja z Genewy i mnóstwo świetnych zdjęć już wkrótce.
Najnowsze komentarze