Od momentu swojego pojawienia się na rynku 407-ka sprawdziła się i zapracowała na swoją pochlebną opinię na rynku sedanów i kombi. Ale 407-ka rozwija się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Firma Peugeot zdecydowała więc, że samochód ten powinien zachować swoją charyzmę podkreślając swoje zalety, utrwalając swoją dynamikę i pielęgnując swoje piękno, czyli wszystkie swoje największe zalety.
Walory estetyczne
Wiemy, że styl jest dzisiaj kryterium zakupu numer jeden, zwłaszcza w kategorii, w której rozwija się model 407. Tak więc, niedawna ankieta wśród klientów pokazała, że dla 407-ki to kryterium było jednym z najważniejszych. Co znamienne, zjawisko to jest bardziej wyraźne w przypadku wersji SW, w której wszyscy mogli podziwiać, oprócz funkcjonalności, również elegancję. W rasowej, dynamicznej 407-ce należało podkreślić atuty, którymi uwodzi. Nie chodziło o głębokie zmiany, ponieważ styl jest mocnym punktem tego samochodu, ale o podkreślenie zalet poprzez subtelny retusz. Użytkownik odnajdzie więc wszystkie elementy stylistyczne, które przyczyniły się mocno do sukcesu tego modelu. Zachowano dynamiczne linie, masywną sylwetkę i duże przeszklone powierzchnie. Bardziej elegancka, piękniejsza Zmiany estetyczne są liczne i dyskretne. Zwraca uwagę nowy przedni wlot powietrza z pionowymi chromowanymi listwami, wspólny dla sedana i wersji SW. W sedanie tył pojazdu posiada charakterystyczne zderzaki i aerodynamiczny dyfuzor inspirowany samochodami sportowymi. Listwy boczne nie stanowią już całości, ale są przerywane tak, jak w przedniej części auta. Warto również wspomnieć o nowych tylnych światłach ze wstawką o strukturze kryształu. Innym ciekawym elementem jest górna część tylnego nadwozia, która została tak przemodelowana, aby nie zmniejszyć ilości wolnego miejsca. W 407-ce oświetlenie zamieniono na bardziej nowoczesne diody LED. We wszystkich 407-kach listwy boczne są w kolorze nadwozia z chromowaną wstawką, co podwyższa prestiż samochodu.
Wygląd wnętrza
Wnętrze zostało również nieznacznie zmodyfikowane, aby użytkownik poczuł nutkę elegancji i niezwykłą atmosferę panującą na pokładzie. Można zauważyć wiele starannie dopracowanych szczegółów, które podkreślają jakość. Wygląd kontroli centralnej został również zmieniony dzięki nowym dodatkom w kolorze głębokiej czerni, gładkiej i błyszczącej (w zależności od wersji). Wygląd konsoli jest przez to bardziej bogaty. Przyciski radioodbiornika posiadają chromowane, bardziej eleganckie nakładki lub obwódki (w zależności od systemu nawigacji). Ogólnie wnętrze sprawia wrażenie bardzo jasnego, dzięki dużym przeszklonym powierzchniom. Komfort termiczny i bardziej nowoczesny system telematyczny przyczyniają się również do poprawy komfortu i pozwalają uczynić Twoją podróż bardziej spokojną.
Przede wszystkim dynamika
W modelu 407 trzymanie się drogi, tak bardzo chwalone przez media, jest jego mocnym punktem, który jeszcze bardziej wzmacnia dynamikę pojazdu. Elementy techniczne, które nadają mu temperament i doskonałe własności jezdne zostały zachowane. Zawieszenie przednie z podwójnymi trójkątnymi wahaczami wraz z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym zapewnią Ci niezwykłą precyzję prowadzenia. Skuteczność amortyzacji zapewni również pierwszorzędny komfort dzięki tylnym pochylonym amortyzatorom, które – nie wpływając na komfort – pozwoliły na uzyskanie większej przestrzeni bagażnika (468 l przy szerokości 1,10 m). Układ hamulcowy z tarczami o dużej średnicy (330 mm) (w zależności od wersji), połączony z systemem ESP najnowszej generacji, przyczynia się również do zwiększenia bezpieczeństwa czynnego, dzięki czemu poczujesz się bardziej odprężony. Układ ten zawiera ABS, system antypoślizgowy, wspomaganie hamowania awaryjnego, elektroniczny rozdział siły hamowania, system dynamicznej kontroli stabilności z korekcją nad- i podsterowności. Niezależnie od tego jaki wybierzesz typ silnika – benzynowy V6 lub wysokoprężny HDi – Twoje auto będzie wyposażone w system zmiennej amortyzacji z czterema niezależnymi amortyzatorami sterowanymi elektronicznie według dziewięciu trybów twardości. Układ kierowniczy, również specjalnie zaprojektowany, oparty jest na wspomaganiu o zmiennej sile, w zależności od prędkości.
Jeszcze bardziej wydajne silniki
Od strony technicznej, po upowszechnieniu filtra cząstek stałych (FAP) we wszystkich 407-kach wyposażonych w silnik Diesel HDi, po silniku 1,6 litra HDi FAP o mocy 110 KM, bardziej ekonomicznym, jeśli chodzi o zużycie paliwa i emisję CO2 (140 g/km zarówno w hatchbacku jak i SW), 407-ce przybyło kilka nowych silników. Aby utrzymać się na jak najwyższym poziomie i zapewnić funkcjonowanie w optymalnych warunkach, dodano silnik 2 litry HDi FAP o mocy 140 KM. Odpowiada on już przyszłym normom dotyczącym ochrony środowiska Euro5, które będą obowiązywać od 2009 roku, wyprzedzając ich wprowadzenie o wiele miesięcy. Powala to pogodzić wydajność z troską o środowisko naturalne. Z drugiej strony, nowy silnik Bioflex na biopaliwo E-85 jest dostępny w krajach, gdzie system podatkowy sprzyja produkcji paliw ekologicznych, zwłaszcza w Europie Północnej*. Początek 2009 roku to dla 407-ki początek drugiej młodości. Dzięki dyskretnemu podkreśleniu swoich naturalnych zalet, droga staje się bardziej przyjemna.
* Silnik 2 litry Bioflex jest dostępny w Wielkiej Brytanii, w Norwegii, w Holandii i w Szwecji.
Zużycie paliwa:
– silniki benzynowe od 1,8 do 3,0 l: cykl miejski od 10,5 do 14,5 l/100 km – cykl pozamiejski 6,0 do 7,0 l/100 km – cykl mieszany od 7,7 do 9,8 l/km – CO2 = 181 – 233 g/100 km
– silniki wysokoprężne HDi od 1,6 do 2,7 l: cykl miejski od 6,8 do 11,7 l/100 km – cykl pozamiejski 4,4 do 6,5 l/100 km – cykl mieszany od 5,3 do 8,4 l/km – CO2 = 140 – 223 g/100 km
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze