Czy nowy Peugeot 508 może stawić czoła Audi A5 Sportback, Alfie lub Volkswagenowi? Okazuje się, że tak i wychodzi z tego pojedynko z bardzo dobrym wynikiem. Oto rezultaty testu, jaki przeprowadzili dziennikarze brytyjskiego Car Magazine.
Peugeot 508 ma to coś. Jest ekstremalnie ładny, nie-nudny i wygląda świetnie. Alfa Romeo Giulia również wygląda dobrze z tymi wszystkimi przetłoczeniami i liniami. Molto bene. Audi A5 Sportback jest… podobny do wielu innych samochodów. Czyste linie, ale niektórzy będą musieli wypić energetycznego drinka, żeby nie zasnąć. Volkswagen Arteon może zwrócić uwagę na korporacyjnym parkingu. Jeśli chodzi o silniki to Peugeot 508 oferuje dobrego diesla o mocy 180 KM. Trochę go słychać, za to skrzynia EAT8 jest ekstremalnie płynna. Silnik diesla Alfy Romeo daje znać, że chętnie pojedzie szybciej, jest mocny i łagodny jednocześnie. Audi A5 ma dobry mocny silnik. Arteon ma więcej mocy od Alfy i 508 ale to nie przekłada się na osiągi, szczególnie, że przebieg momentu obrotowego wypada bardziej płasko niż w Peugeot.
Peugeot 508 jeśli chodzi o jazdę jest bardzo dobry. Aktywne zawieszenie świetnie tłumi pochylanie się nadwozia. Przy prędkościach autostradowych w środku jest odrobinę głośniej niż u konkurencji, za to układ kierowniczy jest precyzyjny i dobrze działa tu progresywna siła wspomagania. Alfa Romeo Giulia ma jeden z najlepszych układów kierowniczych i nieźle jeździ. Audi A5 z opcją Comfort nie jest bardziej miękki niż Alfa czy 508. Wspomaganie kierownicy i skrzynia mają swoje drobne minusy – zaskakujące. Audi A5 najlepiej czuje się na autostradzie. Volkswagen jest nieco głośniejszy od Audi a układ kierowniczy chyba lepszy od A5.
Wnętrze Peugeot 508 jest niesamowite. Ultra nowoczesne i doskonale zbudowane. Kokpit to dzieło sztuki, z wyrazistą grafiką i pięknymi animacjami. Do niektórych opcji w menu dotrzeć trudno. Mała kierownica i wygodne fotele. Duży plus! Alfa Romeo Giulia jest nieźle zbudowana, ma jednak drobne problemy z jakością. Przełączniki trochę niestabilne, pokrywa schowka na kubek też niespecjalnie dobrze zbudowana. System multimedialny skomplikowany i z małą rozdzielczością. Wnętrze Audi A5 wypada nieco gorzej niż futurystyczny 508, ale jest dobrze zbudowane i ergonomiczne. Arteon to z kolei po prostu Passat. Najprymitywniejsze wnętrze ze sportową kierownicą.
Jeśli chodzi o ilość miejsca Peugeot 508 z tyłu ma mniej miejsca nad głową, ale na nogi jest bardzo dużo. Ma też większy bagażnik niż Audi i Alfa. Bagażnik można zamówić w wersji elektrycznej z otwieraniem bez użycia rąk. Alfa ma stosunkowo wąskie drzwi, miejsca nad głową i na nogi nie zabraknie ale krótkie okna i czarne wnętrze mogą powodować klaustrofobię. Bagażnik taki jak w Audi A5. Z kolei Audi ma miejsca nad głową więcej niż Passat i całkiem wygodne, welurowe wnętrze. Arteon ma najwięcej miejsca z tyłu, chyba, że zamówicie go z szyberdachem – wtedy jest gorzej nad głową. Bagażnik największy w porównaniu.
Werdykt Car Magazine:
1. Zwycięzca – Peugeot 508: ★★★★
Jest po prostu świetny! Na zewnątrz i w środku.
2. Drugie miejsce – Alfa Romeo Giulia: ★★★★
Dobry wybór.
3. Volkswagen Arteon: ★★★
Praktyczny i ładny, ale to owca w wilczej skórze
4. Audi A5 Sportback: ★★★
Klasyczny i dopracowany, ale odstaje od reszty.
źródło: Car Magazine
Najnowsze komentarze