Porównania samochodów zawsze budzą wielkie kontrowersje. Szczególnie jeśli naprzeciwko siebie postawiamy dwa samochody producentów skrajnie od siebie odległych. Piękny nowy Peugeot 508, z wysmakowanym wyglądem zewnętrznym i ultranowoczesnym kokpitem oraz wygodnym wnętrzem kontra znany i nudny na swój sposób Volkswagen Arteon, będący synonimem powtarzalności. Porównania dokonali dziennikarze hiszpańskiego magazynu Cosas De Coches. Do jakich doszli wniosków?

Peugeot 508 czy Volkswagen Arteon – wygląd zewnętrzny

„Peugeot zawsze miał przedstawiciela w tym segmencie, ale nigdy z takim sportowym profilem, jak nowy Peugeot 508. Nazwa się nie zmieniła, ale całkowicie zmieniła się  koncepcja. Samochód jest nieco krótszy i niższy niż poprzednik, ale znacznie bardziej zadziorny. Dwa kły symbolizujące paszczę lwa, bezramkowe okna czy tylne światła zintegrowane z ciemnym pasem jak pazury – to robi wrażenie. Sylwetka jest muskularna, mocna i ciekawa. Volkswagen Arteon to taki usportowiony Passat. Wielu osobom się podoba, chociaż wyraźnie nawiązuje do wszystkich pozostałych samochodów grupy.

Peugeot 508 czy Volkswagen Arteon – wnętrze?

Jeśli na zewnątrz Peugeot się wyróżnia, to wnętrze jest przełomowe. Konsola środkowa jest wysoko, kierownica niżej. Jest mniejsza, bardziej sportowa, niż w klasycznych autach. Wysokiej jakości materiały, wygodne siedzenia i przede wszystkim niesamowity design. Robi wrażenie dużo większe niż VW. Volkswagen był bardzo konserwatywny pod tym względem. W rzeczywistości nie ma tu zbyt wielu różnic z Volkswagenem Golfem czy Passatem. Plusem jest za to duża ilość na nogi na tylnej kanapie, ale nad głową już go nie ma – zakrzywiony dach robi swoje. Dobry jest też rozbudowany system multimnedialny. Pod względem jakości jest podobnie, ale Peugeot wygrywa wyglądem.

Peugeot 508 czy Volkswagen Arteon – jak to jeździ

Peugeot 508 jest wyraźnie bardziej sportowy niż poprzednio.  Robi wszystko bardzo dobrze, mimo że przede wszystkim koncentruje się na komforcie. Zawieszenie wraz z lepszym profilem opony lepiej połyka niedoskonałości jezdni. Mała kierownica daje poczucie kontroli nad kierunkiem jazdy. Volkswagena Arteon jest po prostu neutralny, wygodny i dość dobrze wyciszony.

Peugeot 508 czy Volkswagen Arteon – 1.6 PureTech kontra 1.5 TSi

Peugeot wykorzystuje 1,6 PureTech, turbodoładowany czterocylindrowy silnik o mocy 180 koni mechanicznych. Jednostka ta udowodniła w ostatnich latach, że jest jednym z najlepszych silników, jeśli po prostu nie najlepszym w swojej klasie. Nawet niewielkie naciśnięcie pedału gazu daje od razu reakcję w każdej sytuacji. Jest to cichy i gładko pracujący silnik, którego średnie zużycie paliwa wynosi średnio 7,5 l / 100 km. Skrzynia EAT8 działa miękko, przyjemnie. Jest nieco wolniejsza w trybie manualnym. Volkswagen wybrał 1.5 TSI 150 KM, bardziej skromne, ale nadal sprawnie. Tylko ta nieszczęsna, wolna skrzynia DSG. Lepiej pracuje w trybie manualnym, ale automat jest wyjątkowo oporny.”

Który więc wybrać?

Jeśli szukacie samochodu, który się wyróżnia, to 508 będzie z pewnością właściwym wyborem. Nowoczesny, sportowy, wyróżniający się na ulicy – i dający wielką frajdę z jazdy. Wszystko tu jest po prostu nowsze. Arteon nie zły, jest … odrobinę zbyt klasyczny i sprawdzi się tylko wtedy, gdy nieustannie wozicie wysokie osoby na tylnej kanapie.

Peugeot 508Volkswagen Arteon
Silnik
Benzynowy, 4 cylindrowy, turboBenzynowy, 4 cylindrowy, turbo
Pojemność1.598 cm31.498 cm3
Moc180 KM przy 6.000 obr150 KM przy 5.000 obr
Moment obrotowy250 NM przy 1.750 obr250 Nm przy 1.500 obr
Prędkość maksymalna230 km/h222 km/h
Przyspieszenie7,9 s (0 a 100 km/h)9 s (0 a 100 km/h)
Zużycie paliwa5,4 l/100 km (średnie)6 l/100 km (średnie)
Wymiary4.750 / 1.859 / 1.403 mm4.862 / 1.871 / 1.450 mm
Opony215 / 55 R 17245 / 45 R 18
Waga1.495 kg1.504 kg
Pojemność bagażnika487 l563 l
Cena33.100 €40.810 €

 

źródło: Cosas De Coches, skrót i redakcja tekstu, śródtytuły – redakcja

 

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

64
Dodaj komentarz

avatar
 
17 Wątki komentarzy
47 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
37 Autorzy komentarzy
LukiLukiLukibartekpwujek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Adrian
Gość
Adrian

Wszystko na korzyść lwa

wujek
Gość
wujek

Manipulacja! Wyłączam Wasz profil na fb. Liczyłem, że znajdę tu rzetelne opinie o francuskiej motoryzacji, którą bardzo lubię. Nie mniej trzeba być ślepym, żeby nie zauważyć, że porównanie jest jawną manipulacją. O 508 piszecie z rozpływaniem się, a VW jest poprawny i nudny i nic więcej. Poza tym wolna skrzynia DSG? Jedna z najszybszych skrzyń na rynku jest wolna? Ciekawe, że zdecydowana większość producentów idzie w kierunku DSG, a nie hydrokinetyków. Może skrzynia EAT nie jest najgorsza, chociaż ja nadal pozostanę zwolennikiem manuali, ale pisanie o dsg jako o wolnej skrzyni jest nieporozumieniem. Tak samo w tekście jest mowa o… Czytaj więcej »

Andrzej1
Gość
Andrzej1

Jeszcze te komentarze redakcji ,,siedziales w środku, widziałeś go na żywo” i inne kłamstwa pomimo tego że w każdym rankingu w tej klasie wypada najgorzej. O tym że Peugeot okłamuje osiągi 0-100 o sekundę oraz spalanie to aż żal mówić. Zresztą 508 nie jest wyjątkiem na tej stronie bo z Dacii Sandero równie dobrze robią tu ,,pogromcę passata”

Krzysztof
Editor

Jakie kłamstwo jest w stwierdzeniu ,,siedziales w środku, widziałeś go na żywo”, skoro serwujemy też INNE kłamstwa?
Jeśli patrzy Pan na samochód przez pryzmat przyspieszenia do setki oraz różnic w spalaniu między deklarowanymi, a rzeczywistymi wartościami, to gratuluję dojrzałości motoryzacyjnej.

Bee!
Gość
Bee!

Przecież to jest przedruk z hiszpańskiego magazynu Cosas De Coches, co jest wyraźnie w tekście napisane. A poza tym, autor tej strony nigdy nie krył swojej stronniczości. A komentarzem o małej kierownicy rozbił Pan bank. Faktycznie, nie każdemu ona pasuje, ale proszę poczytać jakąkolwiek recenzje, zobaczy Pan, że połowa wad czy zalet opisywana jest przez pryzmat gustów testującego. I tak jak dla Pana kierownica w Peugeocie pewnie nie jest fajna, tak dla jakiegoś Hiszpana skrzynia DSG jest kiepska. Pan ma prawo do opinii, a inni nie?

Krzysztof
Editor

Wyłączyć naszego profilu Pan nie może, może go Pan co najwyżej odlajkować :-P
Słabo Pan czyta, albo czyta bez zrozumienia – niejednokrotnie, choćby w naszych testach, pokazywaliśmy, co nam się nie podoba. Ale to trzeba faktycznie czytać, a nie wpaść, jak po ogień i szybciutko skrytykować.
Porównuje Pan prowadzenie starej 508-ki do Arteona, ale krytykuje Pan nowe 508? Faktycznie – obiektywizm do kwadratu, zwłaszcza wyrażony w komentarzu pod tekstem cytującym porównanie Arteona z nowym 508.
Niech się Pan rzeczywiście najpierw przejedzie nowym 508, a potem wypowiada na jego temat.

Mm21
Gość
Mm21

Posiadam starszą 508 z max wyposażeniem, jeździ się rewelacyjnie ma wszystko co można chcieć. Zanim kupiłem 508 spróbowałem przekonać się do audi A5 ale niestety o ile wygląd mi się podoba tak wyposażenie lipa a jeździ się tym jak taczką. Zastanawia mnie przestronność nowej 508 czy jest jak w poprzedniej?

Krzysztof
Editor

W nowym 508 jest nieco ciaśniej, zwłaszcza na kanapie.

wujek
Gość
wujek

Panie Krzysztofie proszę o informację co zmieniło się w układzie zawieszenia między starą, a nową 508. Według mnie absolutnie nic. Technicznie nowa 508 i stara ma niewiele różnic, oczywiście poza ‚budą’.

Czerwony świt
Gość
Czerwony świt

Dsg ma większą sprawność od klasycznego automatu. (Bram pracy w poślizgu) co do reszty to prawda. Ten portal nazywa sie Francuskie a nie Niemieckie więc jest oczywiste że jest pro francuski

Piotr
Gość
Piotr

Ale jaja…

Piotr
Gość
MM_
Gość
MM_

@Piotr
super porównanie: 1.5 HDI (automat) z 2.0 TDI (manual)… zamiast 2.0 z 2.0 (bo wiadomo, że Arteon przegrałby w kretesem)

Andrzej1
Gość
Andrzej1

Wiecie co jest najgorsze? Szukacie na końcu internetu artykułów negatywnie nastawionych do niemieckich samochodów których ilość można policzyć na palcach jednej ręki porównując niemieckie auta do francuskich o których są najczęściej same negatywy. Idealnie pokazaliście to porównując deskę XM’a z najbogatszej wersji oraz BMW z najbiedniejszej. Audi 100 nie pokazaliście bo było za ładne? :) Każdy wie że klient wybierze ,,dobry” samochód i nie będą go interesować artykuły anty-niemieckiej propagandy.

Krzysztof
Editor

Klient w tym kraju rzadko jest w pełni świadomy. Nader często wybiera określony samochód, bo co sąsiedzi powiedzą.

Marcin
Gość
Marcin

Chcesz powiedzieć, że osoba wydaje kilka/kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy nie uwzględniając własnych potrzeb tylko opinię otoczenia? Gdzież są takie niezwykłe zachowania?

Krzysztof
Editor

Owszem, proszę Pana, chcę powiedzieć, że ludzie w tym kraju kierują się stereotypami. Tym bardziej, im mniej kasy mają do wydania i im większego druciarstwa można się potem spodziewać, zamiast serwisowania zakupionego samochodu. Im auto droższe, tym wybór bardziej przemyślany.

Marcin
Gość
Marcin

Myślę, że nie jeśli popatrzymy na rynek nowych aut prywatnych to ludzie mają konkretne – często małe pieniądze – do wydania i je wydają kupując przeważnie mniejsze i tańsze nowe auta. Jeśli chodzi o rynek aut firmowych/wynajem to tu może pomóc dobrze skierowana reklama, akcje typu „otwarte drzwi” i rozsądne warunki finansowe. Jeśli chodzi o rynek aut używanych to prawdziwą trwałość zastosowanych rozwiązań weryfikuje upływ czasu i eksploatacja auta w rzeczywistym czasie i rzeczywistych warunkach. Faktem jest, że często ludzie młodzi kupują auta zbyt mocne i zbyt drogie na swoje umiejętności /możliwości finansowe i to jest chyba jedyna grupa podlegająca… Czytaj więcej »

Krzysztof
Editor

Ze wszystkim, co Pan napisał, z grubsza mogę się zgodzić. Ale… Czy zauważył Pan takie podejście, że na propozycję złożoną komuś, kto planuje kupić samochód, nieważne nowy, czy używany, by rozważył zakup auta francuskiego, pojawia się odpowiedź typu: „francuza? w życiu?”. Choć wypowiadający te słowa nigdy nie miał, a jest szansa, że nawet nigdy nie prowadził francuskiego samochodu. To są właśnie te stereotypy, poparte brakiem rzetelnej wiedzy o motoryzacji w ogóle, a o francuskich samochodach w szczególności. W tym kraju jest kult samochodów niemieckich, choć od dobrych kilkunastu lat są one wyraźnie gorsze, niż w czasach, kiedy ten mit powstawał.… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

A może, to wynika z doświadczeń własnych lub w rodzinie „że francuza nie”. Ja kupiłem mimo negatywnych doświadczeń „po rodzinie” ( np nowe 307 samopalące się, modus wymiana głowicy 1,4 przy 50tys. przebiegu ). Zadecydowała przestrzeń w środku i estetyka we wnętrzu i kombi. Dzisiaj nie kupiłbym używanego francuza ze względu na awaryjność w drobiazgach, niefunkcjonalność i mała odporność na nasze zimowe warunki klimatyczne oraz relację ceny używki do ceny nowego. Czy kupiłbym nowe? Być może po (metodycznie negatywnej) weryfikacji rozwiązań, z max. długą gwarancją – ale to dotyczy każdego auta. Tylko, że ja zakładam użytkowanie auta 8-12/15lat czyli: auto… Czytaj więcej »

Piotr001
Gość
Piotr001

Filozof @Marcin znowu w natarciu! O czym by nie było, zawsze ten sam bełkot! Jeszcze niedawno pisałeś, że do podjęcia decyzji o kupnie auta, nie potrzebujesz jazdy próbnej! To czym się kierujesz? Robisz wyliczankę, czy ciągniesz zapałki?

Marcin
Gość
Marcin

Pokaż gdzie napisałem brak jazdy próbnej? Trzeba zrobić by zapoznać się z wyciszeniem auta, sprawdzić skuteczność oświetlenia w nocy, fajnie by móc przejechać autem te kilkaset km by ocenić wygodę foteli i izolację zawieszenia i układu kierowniczego od drgań. I rzeczywisty poziom spalania. Tego nie da ocenić się statycznie. W salonie można ocenić wygodę wsiadanie, przestrzeń w środku, wyposażenie etc. Choć niektóre cechy wychodzą pod dłuższym użytkowaniu auta lub przy pierwszej potrzebie i nagle fakap bo nie działa, a w poprzednim aucie działało i jak to ktoś( producent) mógł to zrobić inaczej?

Marcin
Gość
Marcin

Marcin, Piotr001 to jest analogowy typ, on myśli, że jak ktoś się podpisuje Marcin to jest to TEN Marcin, ulepił sobie jakiegoś w głowie na podstawie różnych wypowiedzi twoich, moich i innych Marcinów na tym forum i nie kuma, że to internet i niejednemu psu na imię burek..

Krzysztof
Editor

To może Panowie Marcinowie poustawiajcie sobie jakieś nicki wyróżniające Was, by wszyscy wiedzieli, komu odpowiadają.

Marcin_skodalepszaodfrancuzów_zminusujciemnie
Gość
Marcin_skodalepszaodfrancuzów_zminusujciemnie

Ok… teraz chyba będzie dobrze bo jednoznacznie ;-)

Marcin_PSA_ma_chore_ceny_i_nie_jest_premium
Gość
Marcin_PSA_ma_chore_ceny_i_nie_jest_premium

no dobra, to może ja się będę podpisywał też inaczej :)

Marcin
Gość
Marcin

Ja osobiście nie mam takiej potrzeby, żeby pomagać Piotr001 ustalać kogo w danym momencie będzie obrażał. Wystarczy się odnosić do merytorycznie danego posta w danym temacie i nie ma problemów, a jeżeli kogoś interesują historyczne wypowiedzi albo personalne zaczepki to ma problem, którego ja nie planuję pomagać rozwiązywać.

Czerwony świt
Gość
Czerwony świt

Za 33k euro można mieć forda Mustanga. Żadne z tych aut nie ma startu do Mustmaga. Kogoś pogięło w dziale marketingu Żeby za peugeota albo vw wołać cenę auta premim.

Krzysztof
Editor

Mustang nie umywa się ani do Arteona, ani do 508-ki pod względem funkcjonalności. Przykład bez sensu.

Robert
Gość
Robert

A może Mustang to inna klasa aut? Nie musi „umywać się” ani do 508 ani Arteona i to pod żadnym względem. Tak sobie poprostu myślę. Alpine 110 albo Porsche też nie muszą :-)

Miszcz
Gość
Miszcz

Odpowiadajac na tytulowe pytanie – Kie Stinger.

Krzysztof
Editor

Za to wnętrze rodem z XX wieku? I to bynajmniej nie z końca, ale gdzieś z lat 80.

Jurgen
Gość
Jurgen

Panie Krzysztofie… bardzo Pana proszę :) z tym XX wiekiem to raczej powinno się odnosić do wytworów vw. Kia wypuściła bardzo fajne auto, które na tle aut tego segmentu/przedziału cenowego zdecydowanie się wyróżnia, z resztą tak samo jak nowe 508. Żeby tego nie widzieć, to trzeba wykazywać się naprawdę złą wolą.

Krzysztof
Editor

Ma Pan na myśli Stingera?
Oglądałem go i podtrzymuję swoją opinię – wnętrze, to jakaś stylistyczna porażka. Z zewnątrz zaś Stinger wygląda bardzo atrakcyjnie.

Krzysztof
Editor

Zresztą żeby nie być gołosłownym:
Nowe 508:comment image
Stinger:comment image
Może w porównaniu do Optimy Stinger i tak skoczył z 10 lat do przodu z ta stylistyką, ale wciąż jest daleko za Nową 508-ką. Takie jest moje zdanie, ale wiem, że nie tylko moje ;-)

Marcin_skodalepszaodfrancuzów_zminusujciemnie
Gość
Marcin_skodalepszaodfrancuzów_zminusujciemnie

Ej, ale stylistycznie peżoty często miały odjechane deski… 508 podtrzymuje tę tradycję.

prnd
Gość
prnd

508 pięknie stoi, zwłaszcza na żywo (a przynajmniej na mnie zrobił wtedy lepsze wrażenie niż na zdjęciach), lepsze niż na zdjęciach ale słabo jeździ, natomiast Stinger pięknie jeździ (zresztą GT nie ma tego okropnego piano black rodem z niemieckiej tandety, co gorsza niestety ostatnie zmiany i nowa norma mocno zmuliła V6 z 4.9 do 5.5) ale wygląda w środku przeciętnie a zewnątrz trochę jak miks niemczyzny z azjatyckim festyniarstwem (hello Honda), gdyby tak powstało ich połączenie to by było idealnie. Oczywiście kiedyś tam ma powstać mocniejsze 508, ale znając francuzów zapowiedzą je oficjalnie w 2019, „premierę” zrobią w 2020, prawdziwą premierę w 2021 a… Czytaj więcej »

Łukasz
Gość
Łukasz

Byłem w salonie, widziałem 508 w wersji GT.
Ładne auto, ok. Widziałem też Arteona w wersji GT line. Moim zdaniem Arteon jest dojrzalszym autem, większym i przyjazniejszym.
508 – nowoczesne i to tyle.

Łukasz
Gość
Łukasz

Arteona oczywiście R-line

Adolf
Gość
Adolf

To w końcu 2.0 tsi czy 1.5 tsi…????

Kierownik
Gość
Kierownik

Nie pokazujcie już tego obrzydliwego peżota bo nic się nie zmieniło. Koło niemieckich nie może nawet przejechać! Widziałem go juz na żywo, trochę ubrudzony, po nodze by mi przejechał to bym go nie zauważył taki jest zwykły. Niewiem co autorzy mieli na myśli. Po co te achy i ochy. Sprzedaz bedzie tragiczna. Trochę ładniejszy od Dacia Logan.

Mokebe
Gość
Mokebe

Jak przez nudność 508 była by ci wstanie przejechać po nodze, to dziwię się, że nie zostałeś jeszcze potrącony orsez grupe Vaga, albo Toyoty

Jax
Gość
Jax

Nie jestem ani za tym ani za tym. Ale jak silicie się na coś na kształt artykułu to oczekuje odrobiny obiektywizmu. A nie, że już we wstępniaku jest ocena i to tylko na bazie subiektywnego gustu. Źle się to czyta, mimo że 508 mi się podoba…

Roman
Gość
Roman

Panowie!!! Bez wątpienia jest to portal stworzony z myślą o pasjonatach francuskiej motoryzacji i zawsze francuskie auta będą tu wychwalane i bardzo dobrze. Po to tu w końcu jesteśmy!!! Myślę ze każdy ma swojego faworyta,aczkolwiek co jest fascynującego w Aertonie??? Przecież to nudny w środku Passat w „ładnym opakowaniu”! Nie ma w tym wnętrzu grama finezji ani świerzości! Silniki benzynowe -dramat!!! Tak,jestem stronniczy,ale Peugeot i Citroen od zawsze tworzą auta w których jest pasja,nowoczesność,nietuzinkowe rozwiązania ,dla mnie są poprostu tym,czego ja oczekuję od samochodu. Niemieckie auta są może poprawne,ale co w tym fascynującego??? Nowy model 508-ki jest tym co od… Czytaj więcej »

Luki
Gość
Luki

W 100% się zgadzam Panie Romanie, Francuzi zawsze coś nowego wprowadzają w stylistyce i to jest fajne i mam to gdzieś że nowy 508 ma mało miejsca z tyłu ważny jest styl i koniec !!!
Jeśli chciałbym dużo miejsca czy ekstra funkcjonalny samochód to kupuje C4 GRAND PICASSO LUB BERLINGO/RIFTERA i pozamiatane!!!

bartekp
Gość
bartekp

Dzisiaj rano minął mnie na ulicy biały Arteon, chociaż nie od razu się zorientowałem ze to nie Passat:) no auto tak nudne i poprawne ze aż nie moglem uwierzyć. Nowego 508 jeszcze nie widziałem, ale za każdym razem gdy na mieście widzę 3008 lub 5008 to przyciąga wzrok i nie daje się opatrzyć. I tego bym oczekiwał kupując Peugeota, zwracania uwagi, i nigdy tego się nie osiągnie kupując VAG.
Jednego tylko nie mogę wybaczyć PSA – braku 4×4, ja go naprawdę potrzebuje, tej zimy wyciągałem sąsiadom auta z rowu i niestety 5008 mimo allgrip tez taki epizod zaliczyło.

Luki
Gość
Luki

Faktycznie mogliby zrobić jakiś porządny silnik 2,0 w benzynie+napęd 4×4 oraz jakieś wersje w stylu gti tego bardzo brakuje, jak sobie przypomnę 405 MI 16 albo 405 2,0 turbo:)

Dawid
Gość
Dawid

Już gorszego tekstu nie widziałem oj dawno dawno,nawet mimo iż jest po portal francuskich aut. Porównanie silników 1.5 w „najbardziej prestiżowych ” modelach marek ? DSG wolne ? Ja patrząc na Arteona i Passata b8 widzę różnice, subtelne,ale właśnie z zewnątrz. Jest to auto poprawne, ale dużo osób je lubi. Gust ma każdy inny. VW ma bardzo fajny system multimedialny i szybko nie wypnie się na klientów z aktualizacją map…
Rzetelne porównanie…

cindar
Gość
cindar

Ale Niemców tu się zleciało 😂😂😂
Wiadomo że Volkswagen to oszuści i produkuje gówniane takie same samochody od lat. Kto kupuje ten złom szkodzi sobie i swoim dzieciom….
nigdy nie kupię nic od tych zakłamanych oszustów

Piotr
Gość
Piotr

Szanowni Państwo. Parę słów. 1. Co do artykułu. Artykuł (przedruk tłumaczony) jest oczywiście nieobjektywny i słaby. Za to dużo ciekawsza jest dyskusja pod nim. 2. Co do portalu. Portal Francuskie.pl jest oczywiście nieobjektywny. Ale jest odtrutką na „objektywne” czasopisma niemieckich właścicieli w języku polskim. Czuję niekłamaną frajdę czytając, jak ktoś bez zbędnej kurtuazji dowala np. Arteonowi albo Skodzie (każdej :). Tak trzymać. 3. Co do samochodów francuskich. Bardzo trudno jest naprawić złą opinię o produkcie, na którą tak ciężko pracowało się przez dziesiątki lat. Tak samo bardzo trudno jest zepsuć dobrą opinię, pomimo usilnych starań (rdza w Mercedesach, TSI czy… Czytaj więcej »

alessandro
Gość
alessandro

Poza błędami ortograficznymi – bardzo fajny komentarz, dzięki! Mam z resztą tak samo – służbowa Skoda, w domu Renault, po 15 latach z PSA. Renault znacznie ładniejsza i wygodniejsza od Skody. Ale materiały czy jakość – podobne. To nie RR albo Maserati, na próżno szukać skóry (np Connolly) i drewna. A w 508 siedziałem ostatnio, tj. i w C5A. O ile do C5A nie mam zastrzeżeń, o tyle 508 mała. Mam zaledwie 183cm a włosami dotykałem podsufitki. Nieakceptowalne. 3008 – dużo w tym zakresie lepsze. Szkoda, bo nie cenię SUVów.

cindar
Gość
cindar

Skoda Fabia TSi w pracy – roczna, nudna, twarda do bólu, głośna i ciagle dolewany olej – samochód dla masochistów. Nie rozumiem jak można tym jeździć , każdy narzeka. Tyle w temacie „niemieckie”

Piotr
Gość
Piotr

No tak. Ale obciach.

Luki
Gość
Luki

PKT 7- szacun , może kiedyś w lusterku zobaczysz mojego C5 3,0 hdi:) pozdr

Piotr
Gość
Piotr

V6 w C5 to naprawdę wyśmienity wybór.

Luki
Gość
Luki

Miałeś, czy tylko słyszałeś lub czytałeś w Auto-Bildzie…

Krzysztof
Editor

A skąd pomysł, że to ja jestem autorem powyższego tekstu? To, że coś tam skomentowałem pod nim, to jeszcze daleko do przyznawania się, bym go pisał.

Piotr001
Gość
Piotr001

Dla niektórych słowo „źródło” jest zbyt trudne by je ogarnąć.

Kate
Gość
Kate

Już po pierwszej linijce wiadomo że VW zły, a PG najlepszy z najlepszych. Cóż za tendencyjność i nieobiektywność…

Krzysztof
Editor

Jakby Pani? Pan? czytał(a) tekst, to wiedział(a) by Pan(i), że to jest cytowanie testu z innego medium. A tak Pan(i) wpis wygląda na opłacony trolling – nie odnosi się do tekstu, ale krytykuje.
Jeśli faktycznie płaci się za takie wpisy, to są to pieniądze wyrzucone w błoto.
Jeśli zaś nie jest to wpis opłacany, to tym gorzej świadczy o komentującym – nie tylko nie umie czytać ze zrozumieniem, ale jeszcze błaźni się wpisując zarzut, którego nijak obronić się nie da.

wujek
Gość
wujek

Poproszę o oryginał

Luki
Gość
Luki

Wyobraźcie sobie Państwo gdybyśmy zamienili znaczkami te dwa pojazdy…

Karol
Gość
Karol

Arteon ma w ofercie 2.0 280ps i 4×4… jakby nie patrzeć, słabo Peugeot. Chociaż podoba mi się ten model, to jednak nowe 508 bardziej jako zabawka – coupe, niz konkurencja. Widziałem z zewnątrz…z tyłu meeega mało miejsca. Ale dla lubiących nowości fajny. Ja osobiscie bym wybrał cos innego

Luki
Gość
Luki

Zgadzam się z tym , brakuje konkretnego silnika (fajnie by było zapożyczyć z Forda 2,5) i to jest największa wada , co do napędu 4×4 to bardziej chodzi o prestiż.