Nowy Peugeot 508 SW PureTech 180 EAT8 został przetestowany przez dziennikarzy niemieckiego magazynu Motorsport Total. Wybraliśmy dla Was kilka ciekawszych fragmentów tego porównania. Jak Niemcy patrzą na konkurencje dla Audi A5 i BMW 3? Poczytajcie: „Niezależnie od tego, czy chodzi o silniki, podwozie, design, jakość czy technologię, Peugeot osiągnął ogromny postęp. A jeśli się nie mylę, wzorem do naśladowania był Volkswagen. Przetestowaliśmy więc nowego Peugeota 508 SW by zorientować się, czy jest lepszy od Volkswagena Passata Estate.
Design obłędy
Design jest kwestią opinii, więc zazwyczaj o tym nie piszę, ale tutaj zrobię wyjątek. Do tej pory nie spotkałem nikogo, kto uznałby nowego Peugeot 508 za brzydkiego lub przeszedł obok niego obojętnie. Projektanci osiągnęli coś niesamowitego, coś co cieszy większość ludzi. Budzi emocje. Volkswagen Passat przy nowym 508 ma po prostu klasyczny design. Tutaj Peugeot jest liderem – nie mam co do tego wątpliwości!
Bezpośredni i czuły układ kierowniczy
Jazda za kierownicę Peugeot 508 SW daje wiele radości. To jeden z tych nielicznych samochodów, z których wysiadłem entuzjastycznie wręcz nastawiony do tego auta […] Niewielka kierownica, bezpośredni czuły układ kierowniczy, fotele z dobrym trzymaniem bocznym, niska pozycja kierowcy (508 SW ma tylko 1,42 m wysokości, Passat Variant jest dziesięć centymetrów wyższy), świetnie pracujące zawieszenie, sztywne ale nie twarde! – wszystko to sprawia, że 508 jest prawdziwym samochodem sportowym.
8 sekund do setki
Wartość sprintu do setki, wynosząca 8 sekund jest imponująca, ale przy 250 Nm stosunkowo niewielka jednostka (1,6 litra) nie jest jakimś potworem. Tutaj wyraźnym plusem jest przyjemność z jazdy w trybie sportowym. Dla posiadacza ważne jest to, że silnik i skrzynia nie dają żadnych powodów do reklamacji. I chociaż osobiście jestem fanem ręcznej zmiany biegów, szczególnie w samochodach sportowych, tutaj skorzystałem z łopatek. Są przymocowane do osi kierownicy, więc nie obracają. Zaleta: zawsze wiesz, gdzie się znajdują, nie musisz ich szukać. Ogólnie rzecz biorąc, moje wrażenia z jazdy są w Peugeot znacznie bardziej sportowe niż w Passacie.
Minusy nowego Peugeot 508?
Słabością 508 jest nieco mniejsza ilość miejsca niż w Volkswagenie. Ale nie jest tu ciasno. Jeśli dopasuję siedzenie kierowcy do mojego wzrostu 1,76 metra, mogę też wygodnie usiąść za nim. W przeciwieństwie do mojego kolegi, który ma 1,90 metra: mógł usiąść za mną, ale kiedy ustawił fotel kierowcy pod siebie, to wygodnie z tyłu jemu już nie było.
Jakość na bardzo dobrym poziomie, są drobne rzeczy do poprawki
Jeśli chodzi o jakość wykonania i materiały, model 508 SW jest dobry, ale nie najwyższej jakości. Podoba mi się wykończenia wykonane z drewna o otwartych porach, czarne części fortepianu i kontrastujące szwy skórzanej tapicerki wyglądają elegancko, podobnie jak metalowe przyciski pod ekranem dotykowym.
Ocena 9/10
Nowy Peugeot 508 Peugeot oferuje wiele radości z jazdy, ma świetny design oraz imponującą technologię na pokładzie. Mógłby tylko mieć trochę więcej miejsca. We wszystkich sprawach z wyjątkiem miejsca, Peugeot przekracza lub osiąga poziom Volkswagena Passata.
+ dużo przyjemności z jazdy, dobre zawieszenie, imponująca technologia
– w środku mogło by być przestronniej
Dane testowanego samochodu
Silnik: czterocylindrowy silnik benzynowy turbo, 1.598 cm3
Moc: 133 kW (180 KM) przy 5.500 obr / min
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1.650 obr / min
Napęd: na przednie koła
Skrzynia biegów: ośmiobiegowa automatyczna EAT 8
Przyspieszenie 0-100 km / h: 8,0 s
Prędkość maksymalna: 226 km / h
Zużycie paliwa średnio: 5,4 litra / 100 km
Ładowność: 522 kg
Obciążenie przyczepy: 1.600 kg (hamowanie, 12%)
Długość: 4.778 mm
Szerokość: 1.859 mm
Wysokość: 1.420 mm
Bagażnik: 530-1.780 litrów
Cena podstawowa: 35.850 euro
Wprowadzenie na rynek: czerwiec 2019
źródło: Motorsport Total
Najnowsze komentarze