Nowy, potężny Peugeot 508 R już w przygotowaniu! Może pojawić się na rynku w przyszłym roku – donoszą nasze źródła w Paryżu. Badania przeprowadzone przez firmę na tzw. grupach fokusowych pokazują, że liczna grupa klientów oczekuje mocnych napędów i sportowych osiągów. Dlatego Peugeot przygotowuje sportową odmianę modelu 508. Będzie oparta o model z napędem hybrydowym. Firma planuje wersję o mocy między 350 a 400 KM.

Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu zadebiutowała wersja kombi modelu 508 SW, ale Peugeot przygotowuje coś dla miłośników szybkiej, dynamicznej jazdy. Na razie francuski producent może zaoferować dla 508 maksymalnie 225 KM, które pochodzi z jednostki 1.6 PureTech lub nowego napędu hybrydowego, ale już wkrótce gama zostanie rozszerzona o wersję, która będzie budziła prawdziwe emocje. Informację potwierdził Jean-Philippe Imparato w wywiadzie dla Planete GT podczas paryskich targów.

Nowy rasowy Peugeot 508 będzie zmodyfikowany w stosunku do standardowej wersji. Zmiany obejmą układ hybrydowy, zawieszenie, fotele oraz felgi. Pojawi się też zewnętrzny pakiet stylizacyjny. Felgi mogą mieć nawet 21″.

Model ma dysponować mocą „minimum 350 KM”, tak więc 400 KM jest całkiem realne, oraz napędem na wszystkie koła. Samochód wykorzysta nowy układ hybrydowy, który pozwoli spełnić europejskie normy emisji CO2. „W przyszłości nie będziemy mieć potężnego silnika bez pomocy elektrycznej” – powiedział dyrektor generalny Peugeota magazynowi Motoring.au.

Seria Performance będzie prawdopodobnie sprzedawana pod nazwą Peugeot 508 R. W przeszłości literka R oznaczała usportowione odmiany modeli. Peugeot zapowiada, że nowy model będzie potrzebował nieco ponad 4 sekundy dla osiągnięcia 100 kilometrów na godzinę, a prędkość maksymalna zostanie elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

źródło: własne, Peugeot FR, Motoring, Planete GT

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

13
Dodaj komentarz

avatar
 
9 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
12 Autorzy komentarzy
JurgenPiotrPiotr001Bee!Freakin freak Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

No cóż z pewnością stanie się bohaterem nowego filmu Taxi 6

Roman
Gość
Roman

Zapowiada się nowy bohater kolejnego filmu Jean-Luc Bessona pt. Taxi 6.

yhy
Gość
yhy

Wreszcie coś z jajem

Red
Gość
Red

„Badania przeprowadzone przez firmę na tzw. grupach fokusowych pokazują, że liczna grupa klientów oczekuje mocnych napędów i sportowych osiągów.”

heh, to oni potrzebują robić badania, żeby wiedzieć takie rzeczy? Boję się jedynie, że oni to chcą oprzeć o hybrydę. Peugeot ma raczej słabe doświadczenia z tym napędem. Wg mnie, powinni wzorem Kii Stinger, zaproponować doładowane V6, a ekologię niech załatwiają mniejsze modele.

Przemek
Gość
Przemek

Peugeot ma doświadczenie z elektrykami, wiec trzeba poskładać to do kupy i bedzie jeździć

Piotr001
Gość
Piotr001

Jeżeli słabym doświadczeniem określasz firmę, która zaprojektowała i wykonała bolid LMP1 Peugeot 908 Hybrid4 (pomijam kryzys i fakt, że auto w Le Mans ostatecznie nie wystartowało, ale było gotowe do startu, bo przeszło szereg przygotowań), z sukcesami uczestniczy w wysciagach bolidów elektrycznych z DS Virgin Racing, i która kilka modeli hybrydowych już popełniła- np. 508 RXH zgoda nie idealny, ale zastępując jego skrzynie biegów, czymś przyzwoitym to byłby fantastyczny pojazd, nawet w połączeniu diesel + prąd, to trochę słabo. Możemy zachwycać się Toyotą i ich leniwym podejściem, bo przez lata nie potrafili do hybrydy dodać funkcji Plug In.

Radosław
Gość
Radosław

Moim zdaniem powinno być 500 KM nie V6 a V8 walić spalanie bo ten samochód jest przepiękny i zasługuje na coś więcej niż 225 KM.Nie po to nazywa się 508 sedan Coupe powinno mieć V8!!!!

Przemek
Gość
Przemek

W przeszlosci to usportowione modele peugeota to bylo gti, rallye czy s16 literka r pojawila sie raz na rcz i drugi raz na hybrydowym concepcie 308 i tyle. Pan redaktor troche naciaga przeszłość. A wracajac do 508 dowala elektryka ktoremu pradu z aku starczy na krotko wykorzystujac maks moc, pare przyspieszen albo mocniejsza jazda w gorach i zostanie sam spalinowy.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Wóz jest poprostu piękny. I właśnie ta ekokogia niszczy wszystko. V6 Pięknie komponowała by się z tym autem. I jeszcze turbo marzenie:-)
A co do ceny nie jest źle w porówniu do aut szwabów z tego rocznika

Bee!
Gość
Bee!

Dołożyłbym jeszcze wersje T16.

Freakin freak
Gość
Freakin freak

Fuckin’ hell. Sounds awesome.

Piotr
Gość
Piotr

Te wszystkie V6 i V8 brzmią fantastycznie ale niestety nie mają się nijak do obecnych realiów. Od 2020 roku w unia dokłada takie regulacje że możemy już teraz pożegnać się z silnikami tego typu. Nakładane będą normy emisji całkowitej marki i np dla marki Citroen ma to być 95g gdzie obecnie C3 ma chyba 108…. Awykonalne będzie osiągnięcie norm bez hybryd i aut elektrycznych. Motoryzacja wchodzi w etap rewolucji, silnik benzynowy i diesla powoli umrze pod naciskiem urzedasow

Jurgen
Gość
Jurgen

Mogą zaczerpnąć co nie co z tego wynalazku -> https://www.youtube.com/watch?v=zfPEldmPF94 Takim 3008 bym nie pogardził :P