Nowy Peugeot 508 został poddany testom zderzeniowym Euro NCAP. Organizacja sprawdziła pojazd na wiele sposobów i wydała wyrok: pięć gwiazdek.

Aby sprawdzić poziom bezpieczeństwa na pokładzie nowych modeli samochodów, niezależna organizacja Euro NCAP poddaje pojazdy crash-testom. Obejmują one zarówno zderzenie czołowe, boczne, jak i uderzenie w przeszkodą imitującą słup. Euro NCAP sprawdza stopień ochrony dorosłych, dzieci, pieszych oraz obecność i funkcjonalność systemów wspomagających bezpieczeństwo. Testy nie ominęły nowego modelu spod znaku lwa. Peugeot 508 otrzymał 5 gwiazdek.

Ochrona dorosłych: 96%

Kabina pasażerska modelu 508 pozostała stabilna, a test wykazał dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Podobny poziom ochrony jest zapewniony osobom o różnym wzroście i siedzącym w różnych pozycjach. Podczas zderzenia czołowego, ochrona klatki piersiowej kierowcy została uznana za marginalną, a pasażera siedzącego z tyłu za wystarczającą. W innych krytycznych obszarach ciała okazała się dobra. Pojazd zapewnia dobre zabezpieczenie przed urazami kręgów szyjnych. Standardowo wyposażony autonomiczny układ hamowania awaryjnego sprawdził się w testach przy niskich prędkościach, typowych dla jazdy miejskiej.

Ochrona dzieci: 86%

Ochrona 6 i 10-letnich dzieci jest według Euro NCAP dobra lub odpowiednia dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Przednia poduszka bezpieczeństwa pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić korzystanie z fotelika zwróconego tyłem do kierunku jazdy, a kierowca otrzymuje przejrzyste informacje na temat stanu poduszki. Wszystkie typy fotelików, dla których zaprojektowano model 508, mogą być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.

Ochrona pieszych: 71%

Peugeot 508 został wyposażony w „aktywną” maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają, kiedy nastąpiło zderzenie z pieszym, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit twardym konstrukcjom w komorze silnika. System działa niezawodnie dla pieszych o różnym wzroście i dla różnych prędkości. System awaryjnego hamowania jest w stanie wykryć zagrożonych użytkowników dróg, takich jak piesi i rowerzyści. W większości przeprowadzonych przez Euro NCAP testów, system działał prawidłowo.

Systemy bezpieczeństwa: 79%

Nowy Peugeot 508 został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów przednich i tylnych. System awaryjnego hamowania sprawdził się w testach przy prędkościach autostradowych. System kontroli pasa ruchu pomaga utrzymać samochód w wyznaczonych liniach i może ingerować w trudniejsze sytuacje awaryjne. System rozpoznający znaki drogowe identyfikuje i wyświetla obowiązujący limit prędkości i umożliwia kierowcy ustawienie odpowiedniego ogranicznika prędkości.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

1
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Alessandro Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Alessandro
Gość
Alessandro

W załączonym filmie testy systemów bezpieczeństwa pod koniec robią ogromne wrażenie. Pokazują tez ze każdy kierowca który przekracza prędkość 50 km/h w mieście powinien w razie potrącenia i urazów/śmierci iść bezwarunkowo siedzieć.
Bo film pokazuje ze jazda nowoczesnym autem ktory koryguje błędy ludzkie zadziała w kraju cywilizowanym gdzie kierowcy nie jeżdżą 70, 80 i więcej na 50. Europą znów nam odskoczy w statystykach trupów i inwalidów. Fajny filmik.