Nowy Peugeot 508 SW stanął w szranki z Volvo V60. Segment premium staje się coraz bardziej zatłoczony, bo część producentów zaczyna rozumieć, że konkurowanie w nim oznacza większe marże, a więc większe możliwości zarobienia pieniędzy. Peugeot zaczyna więc robić to, co przez wiele lat robili Niemcy i Szwedzi. Porównanie 508 i V60 przygotowali francuscy dziennikarze Auto Moto. Który samochód je wygrał? Poczytajcie.
Oba samochody bardzo mocno stawiają na swój wygląd. Peugeot tutaj wygrywa. Pojemność bagażnika jest również podobna – 508 SW 530 litrów, Volvo 529. Peugeot ma więcej miejsce nad głową z tyłu, ale Volvo ma większy rozstaw osi, więc i miejsca na nogi oferuje więcej. Porównanie kokpitu jest trudne. Peugeot ma innowacyjny, nowoczesny i pięknie zaprojektowany, Volvo z kolei powtarza swój nagradzany projekt.
Na drodze 508 SW sprawuje się lepiej. Nadwozie nowego Peugeota jest 150 kilogramów lżejsze od Volvo a to już duża różnica. Układ kierowniczy jest precyzyjny i responsywny. Zawieszenie z kolei to połączenie komfortu i pewności prowadzenia. 508 SW daje się lepiej kontrolować. Tu Volvo wyraźnie odstaje. Podobnie jest w przypadku silników. Jednostka napędowa lwa reaguje żwawiej, auto przyspiesza lepiej. Volvo jest znane ze swojej statecznej natury.
Peugeot 508 czy Volvo V60?
Podsumowanie? Lubisz jeździć, wybierz Peugeota. To przede wszystkim przyjemność jazdy, lepsza reakcja na gaz, pewność prowadzenia. Volvo wygrywa przestronnością z tyłu i przyjaznością wnętrza. Nie bez znaczenia będzie cena – Peugeot jest jednak tańszy od Volvo.
Peugeot 508 SW kontra Volvo V60 – dane techniczne
Marka |
Peugeot |
Volvo |
Model |
508 |
V60 |
Generacja |
508 II SW |
V60 II |
Pojemność zbiornika paliwa |
62 litry |
55 litrów |
Wejście do produkcji |
2018 |
2018 |
Nadwozie |
Kombi |
Kombi |
Siedzenia |
5 |
5 |
Długość |
4778 mm |
4761 mm |
Szerokość ze złożonymi lusterkami |
1907 mm |
1916 mm |
Szerokość z rozłożonymi lusterkami |
2079 mm |
2040 mm |
Wysokość |
1420 mm |
1427 mm |
Rozstaw osi |
2793 mm |
28722 mm |
Bagażnik |
530 litrów |
529 litrów |
Napęd |
Napęd na przód |
Napęd na przód |
Liczba biegów (automatyczna skrzynia) |
8 |
8 |
Typ zawieszenia przód |
Niezależne McPherson |
Podwójny wahacz |
Typ zawieszenia tył |
Multi-link |
Niezależne, sprężyny |
Średnica zawracania |
10,8 m |
11,0 m |
Waga |
1430 kg |
1690 kg |
Waga maksymalna |
2028 kg |
2069 kg |
Masa przyczepy |
1600 kg |
1600 kg |
Najnowsze komentarze