Nowy Peugeot 508 SW stanął w szranki z Volvo V60. Segment premium staje się coraz bardziej zatłoczony, bo część producentów zaczyna rozumieć, że konkurowanie w nim oznacza większe marże, a więc większe możliwości zarobienia pieniędzy. Peugeot zaczyna więc robić to, co przez wiele lat robili Niemcy i Szwedzi. Porównanie 508 i V60 przygotowali francuscy dziennikarze Auto Moto. Który samochód je wygrał? Poczytajcie.

Oba samochody bardzo mocno stawiają na swój wygląd. Peugeot tutaj wygrywa. Pojemność bagażnika jest również podobna – 508 SW 530 litrów, Volvo 529. Peugeot ma więcej miejsce nad głową z tyłu, ale Volvo ma większy rozstaw osi, więc i miejsca na nogi oferuje więcej. Porównanie kokpitu jest trudne. Peugeot ma innowacyjny, nowoczesny i pięknie zaprojektowany, Volvo z kolei powtarza swój nagradzany projekt.

Na drodze 508 SW sprawuje się lepiej. Nadwozie nowego Peugeota jest 150 kilogramów lżejsze od Volvo a to już duża różnica. Układ kierowniczy jest precyzyjny i responsywny. Zawieszenie z kolei to połączenie komfortu i pewności prowadzenia. 508 SW daje się lepiej kontrolować. Tu Volvo wyraźnie odstaje. Podobnie jest w przypadku silników. Jednostka napędowa lwa reaguje żwawiej, auto przyspiesza lepiej. Volvo jest znane ze swojej statecznej natury.

Peugeot 508 czy Volvo V60?

Podsumowanie? Lubisz jeździć, wybierz Peugeota. To przede wszystkim przyjemność jazdy, lepsza reakcja na gaz, pewność prowadzenia. Volvo wygrywa przestronnością z tyłu i przyjaznością wnętrza. Nie bez znaczenia będzie cena – Peugeot jest jednak tańszy od Volvo.

Peugeot 508 SW kontra Volvo V60 – dane techniczne

MarkaPeugeotVolvo
Model508V60
Generacja508 II SWV60 II
Pojemność zbiornika paliwa62 litry55 litrów
Wejście do produkcji20182018
NadwozieKombiKombi
Siedzenia55
Długość4778 mm4761 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami1907 mm1916 mm
Szerokość z rozłożonymi lusterkami2079 mm2040 mm
Wysokość1420 mm1427 mm
Rozstaw osi2793 mm28722 mm
Bagażnik530 litrów529 litrów
NapędNapęd na przódNapęd na przód
Liczba biegów (automatyczna skrzynia)88
Typ zawieszenia przódNiezależne McPhersonPodwójny wahacz
Typ zawieszenia tyłMulti-linkNiezależne, sprężyny
Średnica zawracania10,8 m11,0 m
Waga1430 kg1690 kg
Waga maksymalna2028 kg2069 kg
Masa przyczepy1600 kg1600 kg
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

9
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
5 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
PatrykalessandroKarolSlawoWitold Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Witold
Gość
Witold

Strasznie wielki ten rozstaw osi Volvo wg tabelki

kolo
Gość
kolo

Dwa moje aktualnie ulubione samochody kombi, 508 i V60 może jeszcze nowa Insignia :-) Dużo fajniejsze niż niemieckie i czeskie propozycje, do tego nie suvy. Fajne auta, nie wiem które bym wybrał.

kolo
Gość
kolo

chociaż w sumie V60 Cross Country, V90 i V90 Cross Country, Talisman kombi i Mazda 6 kombi też są fajne.

Slawo
Gość
Slawo

Żadnego – ceny mocno przesadzone.

alessandro
Gość
alessandro

Ciekawe, że panowie mówią pod koniec jeszcze siedząc w Volvo, że dla tych, co szukają przyjemności z jazdy (sport, precyzja, fun) jest 508, a dla tych co komfortu i „szczęśliwości” – V60. Świat stanął na głowie.

Patryk
Gość
Patryk

Jestem fanem aut francuskich jaki i Volvo . Peugeot owszem bardzo ładne i dobrze wykończone auto jednak ja bym nie porównywał do Volvo Peugeota bo wiadomo jakość wykonania , trwałość , precyzja prowadzenia to francuzowi dużo brakuje . Ale sam pewnie bym wybrał Peugeota ze względu na cene . No chyba że polować na demo jakieś V60 z 30 tys. km przebiegiem wtedy zdecydowanie Volvo

jan
Gość
jan

Peugeot premium… Niedługo Dacia też będzie?

Anżej
Gość
Anżej

Lepsza Dacia niż Volkswagen :)

Karol
Gość
Karol

Bez żartów….obirktywnie