Renault wprowadza do sprzedaży model ZOE z nowym akumulatorem trakcyjnym Z.E. 40. W ofercie tego modelu pojawia się równocześnie szereg nowych usług mobilnych oraz zmian w wyposażeniu.

Pierwsze egzemplarze ZOE z nowym akumulatorem trakcyjnym, produkowane w zakładzie Renault we Flins (Francja), powinny wyjechać na drogi przed końcem bieżącego roku.

Dzięki zwiększonemu do 400 km zasięgowi w cyklu NEDC, Renault wprowadza samochody elektryczne w nowy wymiar. To przełom w wykorzystaniu w 100% elektrycznych aut, pozwalający pokonać ostatnie zastrzeżenia klientów związane z ich zasięgiem – Eric Feunteun, Dyrektor Programu Samochodów Elektrycznych Renault

 

ZOE z nowym akumulatorem Z.E. 40: największy zasięg wśród wielkoseryjnych modeli pojazdów z napędem elektrycznym.

 

Dwa razy większy zasięg dający znacznie szersze perspektywy na przyszłość

Renault, które już teraz jest liderem pod względem wielkości sprzedaży i pionierem w zakresie rozwijania w 100% elektrycznych środków transportu, przyspiesza wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań i wdrażanie swojej strategii Z.E. Zéro Émission(1).

(1) Zero emisji CO2 i innych zanieczyszczeń atmosferycznych określonych przepisami podczas jazdy, zgodnie z cyklem homologacji NEDC (bez uwzględnienia części eksploatacyjnych).

Nowy akumulator Z.E. 40 zapewnia ZOE rekordowy zasięg w cyklu NEDC, wynoszący aż 400 km – dwukrotnie większy niż w dniu debiutu rynkowego tego modelu. W warunkach rzeczywistych nowy zasięg pozwala autu pokonać bez problemu 300 km na trasach miejskich i podmiejskich(2).

ZOE oferuje największy zasięg wśród wielkoseryjnych modeli pojazdów ze 100-procentowym napędem elektrycznym. Ponadto model ten jest już od dziś dostępny w sprzedaży.

ZOE, najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w Europie, stanowi już teraz prawdziwą alternatywę dla modeli spalinowych, zwłaszcza gdy uwzględnimy długość codziennych tras pokonywanych przez kierowców.

Dzięki nowemu akumulatorowi trakcyjnemu Renault umożliwia  pokonywanie dłuższych tras, a więc znacznie bardziej różnicuje wykorzystanie aut elektrycznych. Kierowca nie musi już martwić się o doładowywanie akumulatora. Weekendowy wypad ZOE staje się od dziś możliwy.

Zasięg ZOE z w pełni naładowanym akumulatorem(3) :

 

ZASIĘG

[NEDC]

ZASIĘG
w rzeczywistych warunkach

Akumulator trakcyjny  Z.E. 40 (41 kWh)

Nowy akumulator trakcyjny jest montowany we wszystkich wersjach ZOE z wyjątkiem wersji podstawowej na kraje Europy (poza Francją).

 

400 km

 

300 km

Akumulator trakcyjny 22 kWh 

Akumulator standardowy jest obecnie montowany wyłącznie w wersji podstawowej na kraje Europy (poza Francją).

 

240 km

 

170 km

 

Akumulator można błyskawicznie doładować zwiększając zasięg. Częstotliwość doładowywania akumulatora Z.E. jest w zasadzie taka sama jak w przypadku akumulatora standardowego. I tak na przykład średnio 30 minut wystarcza, aby uzyskać dodatkowe 80 km zasięgu przy doładowywaniu akumulatora z większości publicznych terminali rozmieszczonych na terenie Europy(4). Dzięki funkcji Quick Charge ZOE jest też przystosowane do maksymalnego wykorzystania mocy terminali szybkiego ładowania, w szczególności rozmieszczonych wzdłuż korytarzy autostradowych(5).

 

Innowacja zapewniająca dwukrotnie większą pojemność przy niezmienionych wymiarach akumulatora

Nowy akumulator trakcyjny Z.E.40, montowany w ZOE, posiada użyteczny zapas energii wynoszący 41 kWh, czyli niemal dwukrotnie większy w porównaniu do standardowego akumulatora dysponującego zapasem 22 kWh użytecznej energii.

Akumulator ten, opracowany w ścisłej współpracy z firmą LG Chem, oparty jest na technologii litowo-jonowej o dużej gęstości energetycznej.

Konstruktorom z Renault i LG Chem udało się zwiększyć zdolność magazynowania energii akumulatora litowo-jonowego, przy zachowaniu niezmienionych gabarytów i umiarkowanym zwiększeniu masy. Jego optymalizacja nie polegała bowiem na zwiększeniu liczby modułów, ale na poprawie parametrów chemicznych poszczególnych ogniw w celu zwiększenia gęstości energetycznej akumulatora. Tego znaczącego postępu udało się dokonać bez obniżenia niezawodności i bezpieczeństwa użytkowania.

(2) Zasięg ZOE ze standardowym silnikiem R75/90, w wersji o mocy 75 lub 90 KM.
NB: silnik R75/90 nosił poprzednio oznaczenie „R240”; obecnie w nazwie silnika figuruje liczba, która oznacza jego moc, a nie zasięg. Silnik R90 jest dostępny we wszystkich wersjach ZOE z wyjątkiem wersji podstawowej na terenie Francji, oferowanej z silnikiem R75.

(3) ZOE z silnikiem R75/90 i 15- lub 16-calowymi oponami PZE.

(4) Szybkość ładowania może się nieznacznie wahać w zależności od temperatury otoczenia, początkowego poziomu naładowania akumulatora i faktycznej mocy terminala ładowania.

(5) ZOE ze standardowym silnikiem Q90 o mocy 90 KM.
NB: silnik Q90 nosił poprzednio oznaczenie „Q210”.
Obecnie w nazwie silnika figuruje liczba, która oznacza jego moc, a nie zasięg. Silnik Q90 jest dostępny we wszystkich wersjach ZOE, z wyjątkiem wersji podstawowej na kraje Europy (poza Francją)

Ponadto wzrost pojemności energetycznej akumulatora ma w przypadku ZOE bezpośrednie przełożenie na zasięg auta dzięki dopracowaniu integracji akumulatora z pojazdem. Elektroniczny układ sterowania pracą akumulatora pozwala zoptymalizować zużycie energii elektrycznej podczas jazdy, przy zachowaniu niezmienionego poziomu mocy. Dla zapewnienia jego oszczędnego wykorzystania nawet przy skrajnie wysokich lub niskich temperaturach otoczenia wyposażono go w nowy układ obiegu powietrza, pozwalający utrzymać temperaturę akumulatora ZOE na umiarkowanym poziomie.

 

ZOE: projekt i wykonanie w 100% autorstwa Renault

Grupa Renault zaprojektowała i produkuje model ZOE, podobnie jak większość jego podzespołów mechanicznych, korzystając ze swojego bogatego doświadczenia w napędach elektrycznych. Marka jest pionierem i liderem w zakresie produkcji samochodów elektrycznych w Europie, a także partnerem technicznym i sportowym mistrzostw Formuły E. Specjaliści Renault pracują głównie w ośrodkach na terenie Francji, która jest idealnym miejscem do projektowania i produkcji pojazdów oraz podzespołów Grupy o dużej wartości dodanej.

Nowy akumulator trakcyjny Z.E. 40, podobnie jak akumulator 22 kWh, jest montowany w zakładzie Renault we Flins (Yvelines, Francja). To właśnie w tej fabryce produkowane są również Renault ZOE oraz Renault Clio. Renault ZOE zostało zaprojektowane przez designerów i konstruktorów z centrum inżynieryjnego Technocentre Renault (Guyancourt, Yvelines, Francja).

Silnik R75/90 jest produkowany w zakładzie w Cléon (departament Haute-Normandie), flagowym zakładzie Grupy produkującym silniki i skrzynie biegów. Silnik ten, wprowadzony do produkcji wiosną 2015 roku pod nazwą „R240”, został w całości opracowany przez Renault i jest przedmiotem 95 wniosków patentowych.

Korpus służący zespoleniu akumulatora z pojazdem, jak również przednie i tylne zawieszenie ZOE, są podzespołami mechanicznymi w 100% opracowanymi przez Renault. Są one produkowane w zakładzie Renault w Le Mans (departament Sarthe, Francja) i zostały zaprojektowane przez Dział Inżynierii Układów Jezdnych i Pojazdów Elektrycznych Grupy Renault.

 

 

Nowe usługi mobilne i nowe funkcjonalności: codzienne użytkowanie ZOE jest teraz jeszcze łatwiejsze

 

Trip i Z.E Pass: dwie usługi ułatwiające ładowanie akumulatora trakcyjnego z publicznych terminali na terenie Europy

Aktualnie na terenie Europy istnieje około 80 tys. publicznych terminali ładowania akumulatorów. Mając na uwadze maksymalne ułatwienie użytkownikom ZOE korzystania z tych terminali, Renault wprowadziło dwie nieodpłatne usługi: Z.E. Trip, służącą do lokalizacji terminali ładowania oraz Z.E. Pass, zapewniającą dostęp do maksymalnej liczby terminali ładowania.

Z.E. Trip: lokalizacja wszystkich terminali za pośrednictwem systemu nawigacji R-LINK

Funkcja Z.E. Trip ułatwia pokonywanie długich tras za kierownicą ZOE. Dzięki niej kierowca może zlokalizować na mapie wszystkie ogólnodostępne terminale ładowania w głównych krajach Europy(6). Z.E. Trip obsługuje się przyciskami w kierownicy, za pośrednictwem systemu nawigacji Renault R-LINK. Można w ten sposób wybrać żądany terminal ładowania i bezpośrednio do niego dotrzeć. Funkcja Z.E. Trip informuje o dostępności w czasie rzeczywistym każdego z terminali, wskazując kierowcy wolne punkty ładowania. Funkcja ta informuje również kierowcę o rodzaju terminala i jego kompatybilności z instalacją auta. Za pomocą Z.E. Trip kierowca może wyszukać terminal o odpowiedniej mocy, aby dopasować czas ładowania do swoich potrzeb. Chcąc wcześniej zaplanować sobie trasę przejazdu, użytkownik może również korzystać z aplikacji Z.E. Trip. w Internecie.

Jest ona dostępna dla wszystkich europejskich użytkowników ZOE od września 2016 roku.

Z.E. Pass: zintegrowana funkcja dostępu i płatności dla maksymalnej liczby różnych terminali ładowania 

Aplikacja Z.E. Pass umożliwia ładowanie akumulatora ZOE niezależnie od operatora danego terminala w przypadku większości publicznych terminali na terenie Europy. Kierowca ZOE ma możliwość identyfikowania dostępnych terminali i porównywania cen ładowania w znajdujących się w okolicy punktach bezpośrednio na swoim smartfonie lub tablecie. Ma dostęp do maksymalnej liczby terminali bez konieczności wykupu oddzielnych abonamentów dla każdej z sieci i płaci za ładowanie za pomocą dedykowanej aplikacji lub karty zbliżeniowej (technologia RFID).

Opracowana we współpracy z firmą Bosch aplikacja Z.E. Pass jest dostępna od września 2016 roku na terenie Niemiec i będzie sukcesywnie aktywowana w najbliższych miesiącach we Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Norwegii i Szwecji.

(6) Francja, Niemcy, Beneluks, Dania, Austria, Szwajcaria do końca 2016 r.


Rozbudowanie aplikacji Z.E. na smartfony: nawigacja door-to-door

Dostępna już wkrótce!

Aplikacja Z.E. zostanie w pierwszym kwartale 2017 roku wzbogacona o nowe funkcje, jeszcze bardziej ułatwiające korzystanie z ZOE, takie jak nawigacja door-to-door.

Dzięki niej użytkownik będzie mógł programować i śledzić na smartfonie każdą trasę od początku do końca w taki sam sposób, jak w swoim ZOE. Z aplikacji na smartfonie będzie mógł wybrać punkt docelowy i przesłać go do systemu nawigacji Renault R-LINK w samochodzie. Trasa przejazdu będzie dostępna w systemie pokładowym już w momencie wsiadania do auta. Po dojechaniu na miejsce, podczas parkowania samochodu smartfon kierowcy przejmie rolę nawigacji i poprowadzi kierowcę do punktu docelowego na ostatnich metrach. Aplikacja umożliwi również użytkownikowi odnalezienie miejsca do zaparkowania ZOE oraz przeglądanie historii pokonanych tras w uzupełnieniu do danych zapisanych w komputerze pokładowym.

 

Stały punkt oferty: zdalne sterowanie ładowaniem akumulatora trakcyjnego

W celu optymalizacji ładowania akumulatora trakcyjnego aplikacja Z.E. na smartfony umożliwia obecnie kierowcy łączenie się z samochodem, nawet będąc poza nim.

Użytkownik ma możliwość w czasie rzeczywistym:
zdalnego sprawdzania informacji na temat swojego samochodu, takich jak poziom naładowania akumulatora, szacowany zasięg na pozostałym zapasie energii, czas pozostały do pełnego naładowania akumulatora – gdy auto jest w trakcie ładowania, jak również otrzymywania powiadomień o rozpoczęciu i zakończeniu ładowania;
– zdalnej obsługi różnych funkcji w swoim ZOE, takich jak wstępne ogrzanie/schłodzenie kabiny, uruchomienie ładowania akumulatora trakcyjnego lub też ustalenie terminów ładowania w zależności od kosztu i bilansu CO2 zużytej energii.

 

Poziomy wyposażenia – większy wybór

ZOE Edition One/Bose: nowa wersja z unikalnymi elementami wyposażenia

Renault wprowadza do oferty nową wersję ZOE, skierowaną przede wszystkim do klientów poszukujących ekskluzywnego auta.

Wyróżnia się ona w szczególności wysokiej klasy skórzaną tapicerką, podgrzewanymi przednimi siedzeniami i systemem audio BOSE®. Wersja ta jest oferowana jako seria limitowana Edition One na terenie Francji i jako wersja Bose w wybranych krajach.

Dostępna jest w jednym ekskluzywnym kolorze nadwozia – Szary Titanium.

 

Co nowego w stylistyce pozostałych poziomów wyposażenia?

ZOE jest obecnie dostępne w dwóch nowych kolorach nadwozia(7) – Czerwony Intense i Szary Titanium.

Nowe wnętrze wersji ZEN wzbogacono o rozjaśniające elementy ozdobne: chromowane obramowanie centralnego panelu R-LINK, ozdobne elementy w lśniącym, metalizowanym odcieniu Szary Fumé na dźwigni zmiany biegów i głośnikach, geometryczny motyw na desce rozdzielczej.

Wersja INTENS jest obecnie dostępna z elektrycznie składanymi bocznymi lusterkami i nowymi, dwukolorowymi aluminiowymi obręczami kół 16”. Wnętrze zyskało na elegancji, w szczególności dzięki nowej, czarnej kolorystyce elementów wykończeniowych i tapicerki. Dla wersji INTENS dostępny jest nowy pakiet wykończenia wnętrza w niebieskiej tonacji, stanowiący harmonijne połączenie elegancji i dynamiki.

(7) Dotyczy wszystkich wersji z wyjątkiem Edition One/Bose.

 

 

źródło: Renault Polska

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

13
Dodaj komentarz

avatar
 
1 Wątki komentarzy
12 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
AutomobilistaVifososektoughluckKrzysztof Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
ToJa
Gość
ToJa

Gwóźdź do trumny starych napędów? Tylko zasięg jest problemem w elektrykach, a to jak widać się zmienia.

maruda
Gość
maruda

Zasięg jest imponujący. Zastanawia mnie kwestia ogrzewania i pracy zimnych akumulatorów, szczególnie ładowania. Jak Renault sobie z tym radzi. Tesla ma tu problem

Bee!
Gość
Bee!

Jaki gwóźdź? Większym problemem od zasięgu jest samo ładowanie. Ja mieszkam w bloku, na moim osiedlu jest kilkaset samochodów, więc oczywistym jest, że tych aut nie da się ładować w publicznych osiedlowych terminalach, których zresztą na moim osiedlu nie ma. To jak miałbym sobie takie auto ładować, rzucić przez okno kabel na parking? Tu podają, że w Europie jest 80 tys. publicznych terminali, w samej Polsce jest ponad 10 milionów aut, niech choć połowa wymieni je na elektryki. I co w tedy?

toughluck
Gość
toughluck

Ale zdajesz sobie sprawę, że to nierealne? Uwierz mi, chciałbym żebyśmy mieli w Polsce taki problem. Zakładam, że dochodzilibyśmy do niego latami, bo chyba nie stać nas na to, żeby tyle nowych samochodów elektrycznych wprowadzić w 3-5 lat? Więc potrwałoby to, a to oznacza, że społeczeństwo musiałoby się drastycznie wzbogacić. W tym czasie dynamicznie rozwijałyby się czyste źródła energii (na polskie warunki na obecną chwilę jest to wyłącznie energetyka jądrowa), rozbudowywana by była sieć energetyczna, a taki wzrost zamożności i popytu na czystą energię pchnąłby gospodarkę do przodu, bo gdzie budować fabryki i centra rozwojowe, jak nie w kraju, gdzie popyt jest większy, niż gdziekolwiek indziej… Czytaj więcej »

sosek
Gość
sosek

A dlaczego oczywistym jest że się nie da? Wszyscy parkują na dziko na trawnikach i chodnikach czy jak?

Jeżeli każde auto ma wyznaczone miejsce parkingowe to można wybudować dla każdego miejsca parkingowego stację ładowania, choć najpewniej nie będzie to supercharger Tesli tylko jakiś Bosch PowerMax. O zgrozo, można nawet zacząć od jednego i dodawać kolejne co rok czy dwa. Te pięć milionów EV nie pojawi się na ulicach jutro ani też w przyszłym roku.

toughluck
Gość
toughluck

Ech, sosek. Jeden taki na osiedlu kupi sobie samochód elektryczny, sąsiad nie będzie gorszy, a tu tylko jedna stacja ładowania. Więc podjeżdża pierwszy o 17.10, podłącza samochód i idzie do domu. Podjeżdża drugi o 17.15, wypina kabel z pierwszego i podłącza do swojego. Pierwszy przychodzi na parking, widzi kabel w samochodzie sąsiada. Wsiada, patrzy — zasięg 5 km.

Vifo
Gość
Vifo

Panowie Smerfy Marudy.
Na pewno się nie uda :-(

Vifo
Gość
Vifo

Gratuluję doświadczenia. Ja mimo podeszłego wieku i lat doświadczeń nie narzekam i staram się myśleć pozytywnie. Ale pewnie się mylę, choćby dla tego, że uważam iż na prąd najlepsze to są czajniki ;-)

Automobilista
Gość
Automobilista

Mam pytanie, Czy wiadomo będzie czy baterie są własnością klienta przy zakupie samochodu, czy zostają one wypożyczone? I trzeba będzie uiszczać za nie miesięczną opłatę?