Nowy Peugeot 208 stanął w szranki z najnowszą odmianą takich samochodów jak Maxa XC-3 1.8 oraz Hyundai Kona 1.6. Porównanie dotyczyło dobrze wyposażonych wersji z silnikami diesla. Auta testowali angielscy dziennikarze magazynu AutoExpress. Który samochód wygrał?
Pierwsze miejsce – Peugeot 2008
Nowy Peugeot 2008 zajął pierwsze miejsce w porównaniu. Jest znacznie bardziej przestronny niż Mazda CX-3 i równie ekonomiczny, ale przede wszystkim tańszy w zakupie i finansowaniu. Kolejną zaletą w porównaniu do Mazdy jest więcej miejsca na nogi z tyłu, choć nie jest to ogromna różnica. Nowy Peugeot 2008 jest Jest wygodniejszy od Hyundaia Kona i mniej więcej równy z Mazdą CX-3.
Samochód wystarczająco szybko i sprawnie pokonuje zakręty. Dzięki niewielkiej wadze Peugeot 2008 był tylko o 0,4 sekundy wolniejszy w teście przyspieszenia niż znacznie mocniejszy Hyundai Kona, osiągając wynik 11,3 sekundy. Zaletą samochodu jest też duży bagażnik, największy w teście.
Drugie miejsce – Mazda CX3 2019
Mazda CX-3 traci ma ciaśniejsze wnętrze. Traci też na praktyczności właśnie z powodu bagażnika. Nowsze wnętrze japońskiego samochodu może jednak śmiało konkurować z Peugeotem 2008, który już wkrótce otrzyma nową odsłonę. Rozczarowuje bardzo duża średnica zawracania.
Trzecie miejsce – Hyundai Kona
Koreański produkt pozostaje niestety z tyłu konkurencji. Zachowanie na drodze i komfort jazdy są gorsze a nudne wnętrze nie sprzyja pozytywnemu patrzeniu na to auto. Na uwagę zasługują za to niezły silnik i spora lista opcji w systemie multimedialnym oraz największy zbiornik paliwa.
Dane techniczne Peugeot 208, Mazda XC-3 1.8, Hyundai Kona 1.6
Peugeot 2008 1.5 Blue HDi 100 GT Line | Mazda CX-3 1.8 SkyActiv-D Sport Nav+ | Hyundai Kona 1.6 CRDi 115 Premium SE | |
długość | 4,159 mm | 4,275 mm | 4,165 mm |
wysokość | 1,556 mm | 1,535 mm | 1,565 mm |
rozstaw osi | 2,538 mm | 2,570 mm | 2,600 mm |
szerokość | 1,739 mm | 1,765 mm | 1,800mm |
silnik wersji testowej | 4 cylindowy 1,499 cm3 | 4 cylindowy 1,759 cm3 | 4 cylindrowy 1,598 cm3 |
maksymalna moc | 100 KM przy 3500 obr. | 113 KM przy 4000 obr. | 113 KM przy 4000 obr. |
maksymalny moment obrotowy | 250 Nm przy 1750 obr. | 270 Nm przy 1600 obr. | 280 Nm przy 1500 obr. |
skrzynia biegów | 6 biegów, napęd na przód | 6 biegów, napęd na przód | 6 biegów, napęd na przód |
pojemność zbiornika paliwa | 45l | 48l | 50l |
pojemność bagażnika | 350l | 287l | 334l |
średnica zawracania | 10,4 metra | 11,4 metra | 10,6 metra |
Cena nowego Peugeota 2008 zaczyna się aktualnie od 63000 złotych.
źródło: AutoExpress UK
Osobiście uważam, że lepszym wyborem od obecnej 2008 jest C3 Aircross. Citroen jest o wiele bardziej funkcjonalny jak chodzi o zagospodarowanie niewielkiej przestrzeni w tym segmencie.