•   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Peugeot 3008 dostał się w ręce amerykańskiego dziennikarza. Samochód na samym wstępie wywołał zachwyt już samą możliwością przeprowadzenia testu ponieważ model nie jest dostępny w USA. Ostatecznie 3008 został określony „dziwacznym crossoverem, którego nie można kupić”. Jak wypadł?

Grupa PSA planuje powrót na rynek amerykański. Do tej pory uruchomiony został system car-sharingu, ale producent ma w planach rozpoczęcie sprzedaży samochodów jeszcze do roku 2026. Koncern na razie nie poinformował, jaka marka będzie oferowana w Stanach, aczkolwiek chyba każdy francuski model stanowiłby pewne urozmaicenie na tamtejszym rynku a Peugeot 3008, na pewno. Kompaktowy SUV ma za sobą już amerykańską jazdę testową, ale skąd się tam wziął, skoro nie można go kupić? Został przetransportowany z Meksyku, gdzie marka spod znaku lwa jest obecna i oferuje 3008.

Auto Zürich 2018: Renault z dwoma krajowymi premierami

Doug DeMuro, który po raz pierwszy jeździł 3008 docenił przede wszystkim wnętrze wraz z obsługą funkcji za pomocą klawiszy a wysoka jakość i elegancki charakter panujący na pokładzie, chyba nawet zaskoczyły testującego. Samochód jest wygodny, dobrze się prowadzi a wnętrze nieźle wyciszone i bogato wyposażone. 3008 ma również cechy określone jako dziwactwa, takie jak niewielka spłaszczona kierownica. Model został uznany za nieco dziwaczny, ale interesujący, oryginalny i porównywalny z konkurentami oferowanymi w USA.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

19
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
4 Wątki komentarzy
15 Odpowiedzi na wątki
2 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
15 Autorzy komentarzy
Michał Z.GrzegorzPiotr001AdamAlessandro Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Łukasz
Gość
Łukasz

Zostawmy te spory, napijmy się wódki wink

Maciek
Gość
Maciek

Nie musi mieć napędu na cztery koła bo ma Grip Control. Sam jeżdzę z tym systemem tylko starszą wersją i nie nażekam, na leśnych i piaszczystych duktach świetnie sobie radzi. Myślę, że to wystarczy

Grzegorz
Gość
Grzegorz

I znowu marudzenie w stylu: brak 4×4! Tylko pojawia się pytanie: ile z tych suv-ów „AWD” jeździ w terenie?! Pewnie mniej niż 5% bo do jazdy „w terenie” kupuje się zupełnie inne samochody niż suv-y. W tego typu autach (czyli w podwyższonych, miejskich kompaktach – bo ich walka „z terenem” to głównie krawężniki w mieście) napęd na wszystkie koła to prawie to samo co „bezprzewodowy prysznic” (za jednym kolegą z tego forum). Jednak „marudy” zawsze będą narzekać, a to na cenę, a to na brak 4×4 czy obrotomierza, na brak odpowiedniego silnika etc. Szkoda tylko, że ich „męskość” i twardość… Czytaj więcej »

Ryszard
Gość
Ryszard

.tylko źle że nie ma napędu 4×4

Tumek
Gość
Tumek

Zle dla kogo?

Marcin
Gość
Marcin

Dla każdego kto chciałby mieć lepsze auto. Bo w Polsce połowa roku to zima, a auto z napędem 4×4 dużo lepiej radzi sobie ze śniegiem. Do tego jest bezpieczniejszy nawet na zwykłej drodze w przypadku uślizgu któregoś z kół. Nie wspominając już o tym ułamku osob, które lubią zjechać z głownej drogi w teren.

Wiktor
Gość
Wiktor

Hmm, połowa roku to zima? Nawet jak byłem mały, to zima trwała 3 miesiące, teraz 1,5? A śnieg leży 2-3 tygodnie? Nawet w górach, gdzie żona opowiadała jak to tunele w śniegu kopano by z domu wyjść, teraz często ten śnieg znika po kilku dniach…

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Obiektywnie – szkoda, że nie ma 4×4, istotnie przydałby się w warunkach zimowych.
Realnie – ma to niewielki wpływ na sprzedaż, pewnie 3/4 tych samochodów nie ogląda innych dróg niż zadbane asfaltowe smile

Marcin
Gość
Marcin

październik-marzec/kwiecień (pół roku jak nic) to sezon, w którym większość kierowców jeździ na zimówkach. Nie wiem czy będzie leżał śnieg czy nie, ale często leży, często jest ślisko, sporo osób jeździ w góry w tym okresie. Wolę mieć 4×4 niż go nie mieć, bo może mi się przydać tak samo jak tempomat którego używam dwa razy w roku ale nie kupię bez niego auta bo przez te 2 razy w roku uważam go za niezbędny. Nawet Dacia ma 4×4 w ofercie. No ale cóż, w końcu Peugeot to marka Premium, nic nie musi.

Krzysztof
Editor

Nie negując Pańskiej argumentacji muszę dodać jeden szczegół – tempomat jest pewnie z dziesięć razy tańszy od napędu 4×4…

Marcin
Gość
Marcin

bardziej chodzi mi o to, że nie kupiłbym gdyby tempomatu nie dało się zamówić. Ale zamiast tempomatu możemy wstawić inne wyposażenie z wyższej półki, chociażby nawigację/rozbudowany system multimedialny. Oczywiście Peugeot mógłby jej nie oferować tak jak nie oferuje 4×4 i moglibyśmy się tutaj spierać, że nawigacje nie są potrzebne itp. Jest to pewien element, którego możliwości zakupu się oczekuje od producenta, i tak samo oczekuje się 4×4 w suvach.

Alessandro
Gość
Alessandro

Nie, nie oczekuje. 95% nie oczekuje. Wydźwięk negatywny w testach ma taka sama wartość jak podsumowanie, ze Picasso ma słaby silnik, a Megane RS mało miejsca na nogi z tylu.

Marcin
Gość
Marcin

skąd te dane, że 95% nie oczekuje? Ja wiem, że Polska to biedny kraj i większość osób oczekuje, żeby tylko starczyło na kredyt na golasa, ale przecież Peugeot nie celuje w tych klientów, Peugeot celuje obecnie w klientów PREMIUM. Wybrałem sobie na mobile.de używane suvy i sprawdziłem ile z nich zostało wybranych z 4×4 i np Kadjar 10%, Qashqai 10% (w wersji QQ1 20%), Dacia Duster 25%, Tiguan 50%, kodiaq 80% 4×4 BMW X3 99%, X1 70%, Audi Q3 55%, Hyundai Tucson 25%, Peugeot 3008 0%… jak widać im droższe auto tym klienci chętniej biorą 4×4 i nie jest to… Czytaj więcej »

Adam
Gość
Adam

@Marcin
Wszystko spoko, ale Twój nauczyciel od matematyki zdecydowanie nie nauczył Cię zaokrąglać wink

Piotr001
Gość
Piotr001

@Adam- kolega @Marcin jest mistrzem googla i z nim raczej dyskusji się nie podejmuje. Gość nie bierze pod uwagę, że każdy lepiej skonfigurowany samochód np. z grupy VW już z klucza ma 4×4, bo np. jest diesel 2.0. Proste! Podawałem już kiedyś przykład lidera sprzedaży na polskim rynku- Qashqaia, który najcześciej wybierany jest przez klientów z zestawem: silnik benzynowy 1.2 i napęd na przód. Informacje otrzymałem od pracownika Nissan Polska. @Marcin kupuje już samochód od pół roku, a najcześciej co można wyczytać w jego komentarzach to zwrot: „zamiast Peugota co celuje w premium, wolałbym…”. I wtedy pada jakaś super marka-… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Trudno, żeby polscy klienci wybierali inne auto niż Qashqai 1.2 z napędem przód, bo w tej opcji jest najtańszy i w ogóle nie ma z benzyniakiem opcji 4×4. Stąd też w Niemczech tylko 10% sprzedaży wersji 4×4 w qashqaiu. VW już z klucza ma 4×4 i dobrze, i ma, pewnie ma też z klucza nawigację, i nie widzę w tym powodu do wstydu. Co innego jakby nie miał. Piotr001 co cię obchodzi czy kupuję czy nie? I kto ci w ogóle powiedział, że coś kupuję obecnie? Rowerem nie jeżdże, mam auto które ma obecnie 6 lat i jeszcze mógłbym nim… Czytaj więcej »

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Napęd 4×4 rzeczywiście nie przydaje się w miastach na nizinach i generalnie im dalej na zachód Polski tym jest mniej przydatny (łagodniejszy klimat). W terenach lekko pagórkowatych (jak u mnie) może się przydać, czasami mi go brakowało, natomiast w górach jest bardzo przydatny i to akurat prawda, że tam sezon zimowy trwa od października do kwietnia. Tu nie chodzi o pół metra śniegu leżące przez pół roku, czasem nawet po słabej zimie przychodzi np. marcowy poranek i leży 20 cm śniegu, pług nie dojechał, a człowiek musi jechać do pracy- wtedy 4×4 jest na wagę złota. Ja sporo jeżdżę po… Czytaj więcej »

ToJa
Gość
ToJa

Podobno tylko 5% kupców SUV i Crossoverów w Europie szuka wersji 4×4. OK, zrezygnowali z tych 5%, ale ile kosztowałoby opracowanie napędu?

To nie auto terenowe. To tylko modne nadwozie.

Bee!
Gość
Bee!

Brak napędu 4×4, to bardziej problem marketingowy, niż faktyczny problem. Zobacz którąkolwiek recenzje 3008, w każdej podkreślana jest wada – braku takiego napędu. Ile porównań przegrał Peugeot 3008, bo zaważyło na końcowej ocenie brak opcji. I nie jest ważne, że mało kto to kupi, ważny jest negatywny wydźwięk takiej recenzji.