Nowy Peugeot 3008 jest z nami nieco ponad dwa lata. W tym czasie zdążył zdobyć sporą część rynku i stać się hitem sprzedażowym w wielu krajach. I chociaż ciężko w to dzisiaj uwierzyć, gdyby nie ten model, grupa PSA mogłaby być w poważnych kłopotach. W momencie, gdy 3008 wchodził na rynek, stała na krawędzi poważnego kryzysu. Kto wie, czy nowy Peugeot 3008 nie uratował jej przed bankructwem!

Premiera nowego 3008 miała miejsce w październiku 2016 roku. Nowy SUV z miejsca wzbudził zachwyt – design, kabina, jakość wykonania – wszystko było na najwyższym poziomie. Z miejsca okazało się, że konkurencja wygląda przy 3008 na przestarzałą. To przełożyło się na ogromny sukces sprzedażowy. W 2018 roku Peugeot 3008 odnotował wzrost sprzedaży aż o 17% – do poziomu 265.125 sztuk. Jego większy brat, Peugeot 5008, zanotował wzrost 27%! Kupiło go aż 109.900 osób. To rynkowy fenomen. Nawet polscy dziennikarze, którzy rzadko mają do czynienia z Peugeotem czy Citroenem. a jeszcze radziej piszą o nim dobrze, tym razem tworzyli pochwalne peany na jego cześć.

„Ale ten 3008 to im wyszedł!” – powiedział taksówkarz, podjeżdżając przed salon Peugeot Polska, gdzie miałem odebrać auto do testu. No wyszedł. Na tyle, by zdobyć tytuł „Car of the Year” jako pierwszy SUV w historii” – Natemat.pl

Dużym plusem Peugeota na pewno będzie stylistyka – to jeden z najświeższych samochodów w całym segmencie. W dwukolorowym malowaniu oraz z masą chromowanych elementów Peugeot 3008 prezentuje się bardzo interesująco” – moto.pl

W 3008 czuje się jednak, że auto porządnie dopracowano, o czym świadczy choćby praca zawieszeń. Auto świetnie się prowadzi mimo sporej wysokości (prześwit 22 cm) a komfort jazdy jest bardzo wysoki. Przyjemność jazdy podnosi znakomite wytłumienie pracy podwozia i silnika” – motofakty.pl

Auto ma udaną stylistykę, jest praktyczne i świetnie jeździ” – krytyczny zwykle Auto Świat

A więc rynkowy fenomen. Jest hitem zarówno Peugeot jak i całej grupy PSA. Dla firmy był to model ostatniej szansy, którego badania rozpoczęto, gdy grupa przeżywała kryzys i znalazła się na krawędzi bankructwa. Globalna sprzedaż 3008 wzrosła w ubiegłym roku o 17% (do 265.125 jednostek). 3008 i 5008 stanowią dzisiaj 21% sprzedaży. To znaczy, że jest to samochód, który ma kluczowe znaczenie.

Nowy Peugeot 3008 w 2018 roku znajdował się na trzecim miejscu europejskich hitów w segmencie SUV. Sprzedał się w niewielu mniej egzemplarzach niż Volkswagen Tiguan czy Nissan Qashqai! W 2017 roku Peugeot 3008 zdobył  prestiżowy tytuł Car of the Year 2017. Tą ocenę wystawiło mu jury złożone z 58 europejskich dziennikarzy.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

6
Dodaj komentarz

avatar
 
2 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
MarekTaaaJanuszkrisPiotr001 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tom
Gość
Tom

Najlepsze jest to, że prawie bankrut wykupił Opla. Wprowadzają zmiany, które rzekomo będą dobre dla tej marki. Szkoda, że nie potrafili tego sami zrobić przez tyle lat u siebie (PSA). W rezultacie, zmiany polegają na drastycznych cięciach ( Opel) i wprowadzenia na rynek bezpłóciowych aut na zasadzie kopiuj-wklej. Czas pokaże, czy klient to kupi. Bo póki co, w zapowiada się nie jako tako.

Piotr001
Gość
Piotr001

Roczne wyniki finansowe- znasz taki termin? Szkoda!

Janusz
Gość
Janusz

Przygadał kocioł garnkowi.

Taaa
Gość
Taaa

Szkoda ze nie masz pojecia o ksiegowosci na poziomie korporacji. I to ze jak robi sie same ciecia i zero R&D to wychodzi sie krotkoterminowo na plus… a w dluzszej perspektywie w czarnej dupie.

kris
Gość
kris

Zrobili po przyśjciu nowego Prezesa w 2014 roku.

Marek
Gość
Marek

Chociaż dopiszcie, że zdjęcie samochodu skradzione/skopiowane z materiałów Doug Demuro.