Nowy Peugeot 3008 jest z nami nieco ponad dwa lata. W tym czasie zdążył zdobyć sporą część rynku i stać się hitem sprzedażowym w wielu krajach. I chociaż ciężko w to dzisiaj uwierzyć, gdyby nie ten model, grupa PSA mogłaby być w poważnych kłopotach. W momencie, gdy 3008 wchodził na rynek, stała na krawędzi poważnego kryzysu. Kto wie, czy nowy Peugeot 3008 nie uratował jej przed bankructwem!
Premiera nowego 3008 miała miejsce w październiku 2016 roku. Nowy SUV z miejsca wzbudził zachwyt – design, kabina, jakość wykonania – wszystko było na najwyższym poziomie. Z miejsca okazało się, że konkurencja wygląda przy 3008 na przestarzałą. To przełożyło się na ogromny sukces sprzedażowy. W 2018 roku Peugeot 3008 odnotował wzrost sprzedaży aż o 17% – do poziomu 265.125 sztuk. Jego większy brat, Peugeot 5008, zanotował wzrost 27%! Kupiło go aż 109.900 osób. To rynkowy fenomen. Nawet polscy dziennikarze, którzy rzadko mają do czynienia z Peugeotem czy Citroenem. a jeszcze radziej piszą o nim dobrze, tym razem tworzyli pochwalne peany na jego cześć.
„„Ale ten 3008 to im wyszedł!” – powiedział taksówkarz, podjeżdżając przed salon Peugeot Polska, gdzie miałem odebrać auto do testu. No wyszedł. Na tyle, by zdobyć tytuł „Car of the Year” jako pierwszy SUV w historii” – Natemat.pl
„Dużym plusem Peugeota na pewno będzie stylistyka – to jeden z najświeższych samochodów w całym segmencie. W dwukolorowym malowaniu oraz z masą chromowanych elementów Peugeot 3008 prezentuje się bardzo interesująco” – moto.pl
„W 3008 czuje się jednak, że auto porządnie dopracowano, o czym świadczy choćby praca zawieszeń. Auto świetnie się prowadzi mimo sporej wysokości (prześwit 22 cm) a komfort jazdy jest bardzo wysoki. Przyjemność jazdy podnosi znakomite wytłumienie pracy podwozia i silnika” – motofakty.pl
„Auto ma udaną stylistykę, jest praktyczne i świetnie jeździ” – krytyczny zwykle Auto Świat
A więc rynkowy fenomen. Jest hitem zarówno Peugeot jak i całej grupy PSA. Dla firmy był to model ostatniej szansy, którego badania rozpoczęto, gdy grupa przeżywała kryzys i znalazła się na krawędzi bankructwa. Globalna sprzedaż 3008 wzrosła w ubiegłym roku o 17% (do 265.125 jednostek). 3008 i 5008 stanowią dzisiaj 21% sprzedaży. To znaczy, że jest to samochód, który ma kluczowe znaczenie.
Nowy Peugeot 3008 w 2018 roku znajdował się na trzecim miejscu europejskich hitów w segmencie SUV. Sprzedał się w niewielu mniej egzemplarzach niż Volkswagen Tiguan czy Nissan Qashqai! W 2017 roku Peugeot 3008 zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year 2017. Tą ocenę wystawiło mu jury złożone z 58 europejskich dziennikarzy.
Najnowsze komentarze